Gå til innhold

Kredittvurdering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestoline
Skrevet

Nå har jeg betalt og gjort opp for meg. Jobbet hardt får å bli kvit betalningsanmerkninger, men så får jeg fremdeles ikke mobilabbonement! :sprettoy:

Noen som vet hvorfor? Får man karantene også etter at betalningsanmerkningerne er slettet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jytte
Skrevet

Nei, det skal ikke være noen karantetid med mindre du har gått personlig konkurs el.

Det du må gjøre er å vente til du får brevet fra selskapet som har kredittvurdert deg .. i det brevet står der hvilke heftelser som er registrert på deg. Ta kontakt med de som står registrert i brevet og hør hvorfor den ikke er slettet enda.

Gjest Gjest
Skrevet

Men det tar jo vinter og vår!!! Æsj. Nå ble jeg skuffet. Man skal jo kunne ordne op for seg.

Gjest Gjest
Skrevet

kan du ikke heller få deg kontantkort imens? eller.. finnes jo billige kontantgreier.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt kontantkort lenge, men hadde så lyst på abbonement.

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg har sett mobilabonnement annonsert uten kredittvurdering, men fant ikke link akkurat nå, skal redigere så fort jeg husker leverandør. Men det er mest sannsynlig dritdårlige betingelser da. Betalingsanmerkninger tar dessverre en stund å bli kvitt, sånn er det bare. Trøst deg med at de ikke henger på deg i all evighet, som de gjør i enkelte andre land.

Skrevet (endret)

Etter nye regler som kom for et par år siden(tror jeg) skal betalingsanmerkninger slettes med en gang skylden er gjort opp

Endret av ToveM
Gjest vimselot
Skrevet

Det er mulig at det er kommet nye regler, tidligere var det tre år før man var fullstendig slettet fra brønnøysund.

Det er fullt mulig å snakke med et teleselskap og forklare situasjonen. Men de ser gjerne på hvilke kreditorer du har hatt, og f.eks. kredittkortgjeld er ikke det de liker best selv om du har gjort opp for deg etterpå.

Skrevet
Etter nye regler som kom for et par år siden(tror jeg) skal betalingsanmerkninger slettes med en gang skylden er gjort opp
Ja, det mener jeg også å ha lest, og da er det vel igrunn bare til å vente til dette kredittvurderings brevet kommer og da ta kontakt med de. Det tar vel ikke så lang tid før det kommer vel?
Skrevet

Hei er akkurat i samme situasjon,gjort opp gjelden,men får enda ikke mobil abbonement,hvordan selskap slipper du kredittvurdering da??

Gjest Gjest
Skrevet
Nå har jeg betalt og gjort opp for meg. Jobbet hardt får å bli kvit betalningsanmerkninger, men så får jeg fremdeles ikke mobilabbonement! :sprettoy:

Noen som vet hvorfor? Får man karantene også etter at betalningsanmerkningerne er slettet?

Før var det karantere, og det er ikke lenge siden dette ble omgjort. Det kan lønne seg å si fra om dette.Det har Namsmannen gått ut med iallefall.

Skrevet

Dette kommer an på hvilket kredittvurderingssystem de bruker. En del kredittopplysningsbyråer opererer med ett ratingsystem, som også tar hensyn til hvor lenge du har vært uten kredittanmerkninger. Dvs at jo lengre du har vært uten anmerkninger, jo høyere rating vil du få. Og i motsatt fall, dersom du nettopp har kvittet deg med anmerkninger, og i tillegg har feks litt lav inntekt, vil dette gi uttslag i for dårlig rating til å få abonnement. Hvis dette skjer bør man enten forsøke ett annet teleselskap, eller vente en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...