Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Finnes det noen måte jeg kan sikre meg mot en negativ frisøropplevelse? Pga. div. omstendigheter måtte jeg avbestille en sårt tiltrengt time hos min faste salong, og klarer ikke å vente lenger, så derfor må jeg ut på leting etter noen som kan klippe meg, helst i morgen.

Jeg har ganske kort hår, med hel lengde på overhåret, og helt kort nakke, noe ala dette, bare litt mer oppklippet. Det jeg egentlig trenger, er rett og slett en justering, med klipp av nakken, og muligens litt oppklipping av overhåret så det ikke får fullt så rette lengder.

Noen forslag til hva jeg kan se etter? jeg er dessverre henvist til drop-in, og tør ikke gå innom Nikita, så jeg er henvist til lokale frisører. Eller er det rett og slett bra nok å forklare slik som jeg har forsøkt å gjøre her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Ok, ingen ville hjelpe meg. :grine:

Men fra spøk til alvor: I dag gikk jeg til en h2-frisør, og traff en veldig flink ung mann som klippet meg ganske bra, tror jeg. Resultatet ser man jo ikke helt før man får vasket og stylet håret selv. Muligens ble det litt i korteste laget, men det overlever jeg bedre enn det motsatte.

Skrevet

Jeg hadde visst hva jeg skulle gjøre i allefall=) Frisør=)

Gjest Deception
Skrevet
Jeg hadde visst hva jeg skulle gjøre i allefall=) Frisør=)

:) Tja, du hadde blitt utslitt over å ha meg som kunde, for å si det sånn. :ler: Jeg er veldig bestemt, og panisk redd for å bli seende ut "sånn som alle andre". Jeg skifter frisyrer ofte, og da ganske radikalt, og vennene mine orker ikke lenger kommentere.

Som frisøren sa: "hvorfor er du ikke frisør, når du er så opptatt av hår og produkter?"

Men siden jeg har deg her: Kanskje du har noen OK forslag til shampo og balsam for hår som ikke er tørt, som er glatt og mykt, og som blir tørt av volumprodukter?

Gjest Saramia
Skrevet

Det er vel i grunnen ikke noe annet å gjøre enn å prøve. Blir du ikke fornøyd går du ikke tilbake og blir du fornøyd så er jo saken biff

Gjest Deception
Skrevet
Det er vel i grunnen ikke noe annet å gjøre enn å prøve. Blir du ikke fornøyd går du ikke tilbake og blir du fornøyd så er jo saken biff

:ler: Du har fullstendig rett.

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg dro en gang til en ukjent frisør i en av bakgatene på Grønland og det gjør jeg ikke igjen. Skulle klippe tuppene og bleke etterveksten men den tufsen fra Jalla-land klarte å forveksle bleking med henna så håret mitt ble ildrødt. Og ikke nok med det, han klippet skjevt også og skjevere og skjevere og til slutt hadde jeg bare en bitte bitte liten pigg igjen av mitt vakre hår.

Gjest Deception
Skrevet
Jeg dro en gang til en ukjent frisør i en av bakgatene på Grønland og det gjør jeg ikke igjen. Skulle klippe tuppene og bleke etterveksten men den tufsen fra Jalla-land klarte å forveksle bleking med henna så håret mitt ble ildrødt. Og ikke nok med det, han klippet skjevt også og skjevere og skjevere og til slutt hadde jeg bare en bitte bitte liten pigg igjen av mitt vakre hår.

Jallajallafrisører er det kanskje greiest å holde seg unna, ja. For min del, som har kort hår, var jeg livredd for å få en sånn "alternativ fresh dame i slutten av femtiårene"-look, men klarte utmerket å kommunisere med den søte frisøren jeg fikk. Attpåtil var det en hundrelapp billigere (450) enn hva jeg normalt betaler for kun klipp.

Gjest Ørnulf
Skrevet

Pigg er tøft!

Skrevet (endret)

Volum sjampoer eksisterer for at kunder som har glatt hår skal kunne få det sprøere =) En volum sjampo åpner skjellaget for at hårstrået skal ese litt ut=) Dermed skape litt volum, og da blir det litt tørt desverre, det er derfor man som regel skal bruke en pleiende kur i tillegg til slike produkter.

Denne styling kremen: http://web.tendenz.net/joico.asp?product=j...ne=&show=92

Denne sjampoen: http://web.tendenz.net/joico.asp?product=j...ne=&show=88

Denne balsamen: http://web.tendenz.net/joico.asp?product=j...ne=&show=75

Denne kuren en gang i ny å ne: http://web.tendenz.net/joico.asp?product=j...ne=&show=76

Endret av Sweetiepie
Skrevet

Vriene og vanskelige kunder har jeg stortsett ett par av i stolen hver uke. Av å til ganske slitsomt, men som regel ganske greit. Man må bare bruke litt ekstra tid på planleggingen i forkant og snakke detalj med kunden=) Hjelper meg fra å gjøre feil med mine kunder i allefall=) Er man enige, så blir ikke klippen og fargen feil=)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er ikke vrien, bare viljesterk og bestemt. ;)

Ang. volumprodukter, er det nok ikke det jeg egentlig trenger uansett, men mer noe som både gir litt pleie samtidig som det ikke gjør håret helt over-mykt. Nå veksler jeg mellom Biolage for farget hår og Kerastase Resistance, og det funker egentlig greit, men forandring fryder jo. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...