Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har nettopp oppdaget at jeg ikke har det rette klistremerke på studiekortet mitt, et klistremerke som sier at jeg er student for vår 2007. Har glemt å skaffe meg det..

Tviler på at jeg kan få det fra den gamle skolen min nå, tror den er stengt.

Men kan et ark som viser at jeg har betalt studieavgiften eller er tatt opp som student, for den nye skolen regnes som studiebevis? Så jeg kan få rabatter på tog og lignende?

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mange studieadministrasjoner har åpent gjennom sommeren. Har du prøvd å ringe din skole for å sjekke?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke hva det rette svaret er på dette. Men jeg hadde med meg kvittering på betalt studieavgift og tok faktisk tog med foreleseren min som hadde med seg student listene som beviste at jeg var student. (Dette var veldig tidlig i semesteret og jeg hadde ikke fått studentkort enda). Men alikevel nekta konduktøren meg studentrabatt.. Men det er jo ikke sikkert alle mennesker er like sure som denne mannen..

Gjest -eline-
Skrevet
Mange studieadministrasjoner har åpent gjennom sommeren. Har du prøvd å ringe din skole for å sjekke?

De aller fleste er åpne ja, de i administrasjonen har jo bare vanlig 5 ukers ferie i løpet av året, så jeg ville tatt en telefon.

Gjest Huldali
Skrevet

Takk for svar! Skal ringe på mandag og høre om de ikke har et klistremerke til gode til meg, men lurer litt på om jeg vil få det fordi jeg er så sent ute og fordi jeg nå har avsluttet skolegangen min der.

Skal ta en telefon til den nye skolen samtidig, høre om de har noe jeg kan bruke som et bevis på at jeg kommer til å bli elev der.

Hittil har jeg klart å snakke meg ut av det og fått studierabatt, men det varer nok ikke evig og det er jo en del penger å spare når man kan få rabatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...