Gå til innhold

"Sure" folk på nettet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser på en god del forum at det er svært mange som svarer andre surt, gjør narr av dem, hakker på skrivefeil (spesielt når de er uenig). Og det kun uten å si noe mer, det er liksom kun " det skriver hvis og ikke viss" for eksempel og ikke noe mer.

Skjønner ikke hvorfor det er så mange som er sånn. Hvorfor ikke heller bare svare på innlegget i steden for å slenge ut sure komentarer om feil brukeren gjør når de skriver og "sure" svar som ikke har noe med innlegget å gjøre?

Flere som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til internett :) Folk blir tøffe i trynet når de sitter trygt foran PCen og ingen kan identifisere dem.

Gjest tomatMina
Skrevet

Et høyt og rungende JA

Desverre så er det veldig lett for noen stakkars mennesker som ikke vet bedre å slenge litt ekstra til noen på nettet. De får vel slengt så mye shiiiit etter seg i hverdagen at de må ta igjen på oss!

Lavmål kalles det!

Vær eller lykkelig over at du selv ikke har sunket så dypt ;)

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Det finnes et godt slagord for dette ;

"Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics, even if you win, you´re still retarded"

(Ja jeg vet at man kan være med i paralympics selv om man er mentalt oppegående og "bare" fysisk handicappet og ikke tilbakestående, jeg har ikke funnet på dette selv)

Synes likevel det er beskrivende.

Jeg synes det er irriterende å lese masse skrivefeil i innlegg, men det er bare av typen skjærende jævlige som hadde vært luket bort om man hadde lest over det en gang til. Jeg ville aldri brukt det for å vinne en diskusjon ;) I tillegg er det grusomt å lese innlegg på dialekt. Hvis man skriver en tekst på internett kan man skrive på bokmål eller nynorsk synes jeg, av respekt for andre som skal lese det etterpå :)

Endret av Kristin_
Skrevet
(Ja jeg vet at man kan være med i paralympics selv om man er mentalt oppegående og "bare" fysisk handicappet og ikke tilbakestående, jeg har ikke funnet på dette selv)

Det du leter etter er Special Olympics, som ikke er det samme som Paralympics.

Gjest Kristin_
Skrevet
Det du leter etter er Special Olympics, som ikke er det samme som Paralympics.

Of course ;) Tusen takk, ikke greit når det går litt fort i svingene sent på kvelden.

Gjest Peachbud
Skrevet

Både "hvis" og "viss" er riktig. *irriterer*

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Hehe, jeg hvet det.

Tidenes mest irriterende skrivefeil i den første setningen min, den og ikek er helt latterlig provoserende.

Det er forferdelig når språket sauser ut i alle slags sideformer :-D

Endret av Kristin_
Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg har ikke så mye imot "ikek", men "hvet" derimot. Den aller mest irriterende skrivefeilen er forøvrig "sexualitet".

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ikke så mye imot "ikek", men "hvet" derimot. Den aller mest irriterende skrivefeilen er forøvrig "sexualitet".

"Ikek" kommer nok ofte av tastaturfeil, ikke "lese- og skriveproblemer"... ;)

Bruker man ikke Touch-metoden er det veldig lett å begå tastaturfeil.

Skrevet

Dette er kanskje folk som ikke får ut eder og galle i virkeligheten, og slipper seg derfor løs på nettet.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er selvfølgelig sant. Men ser du at vedkommende skriver ikek 3 ganger i et innlegg, så er det fordi man overhodet ikke har lest gjennom innlegget sitt før man poster :-D

Men ang det å være sur. Det sier seg selv at det blir sånn, når det er lettere å pirke på språk/semantikk eller gå til personangrep enn å finne på et godt motargument. Det virker som en del KG-brukere er litt "late" når det kommer til bruk av rapporteringsknappen, den kan brukes mye oftere.

Skrevet

Det er lett om man bruker touch også. Lettere jo fortere det går.

Skrevet
Det er lett om man bruker touch også. Lettere jo fortere det går.

Nei, der tar du feil. Kan man touch riktig, så SER man på teksten når man skriver og oppdager eventuelle feil med en gang. Den som sitter å ser på tastaturet og leter bokstaver, er nødt til å lese igjennom teksten i ettertid før det postes - og det er der en del svikter.

Jeg irriterer meg over mye skrivefeiler, men blir ikke sur. Men kan hende jeg kommenterer dem ja.

Gjest Gjest
Skrevet

mye skrivefeiler? eller mange skrivefeil?

dette er enda verre enn skrivefeil, dette er grammatikkfeil! *grøss*

Skrevet
mye skrivefeiler? eller mange skrivefeil?

dette er enda verre enn skrivefeil, dette er grammatikkfeil! *grøss*

:ler:

Det er sånne som deg hovedinnlegger vil til livs! :slåss:

Gjest Gjest
Skrevet

naje, jeg bryr meg faktisk ikke om skrivefeil, irriterer meg heller over de som irriterer seg over skrivefeil. de har minst 2000 skrivefeil selv. :/

• 2 uker senere...
Gjest Peachbud
Skrevet
"Ikek" kommer nok ofte av tastaturfeil, ikke "lese- og skriveproblemer"... ;)

Nei, sier du det?! Jeg bare ELSKER når folk påpeker selvfølgeligheter. (Dessuten var det ikke jeg som nevnte skrivefeilen "ikek" i utgangspunktet).

*Irritabel bitch i dag*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...