Gå til innhold

Mulig sedelighetssak

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er tilknyttet en bedrift på styreplan, og fra en ansatt har jeg fått høre at daglig leder antagelig kjøper tobakk og sprit til smågutter mot seksuelle tjenester.

Jeg vet det er en konflikt mellom daglig leder og den ansatte, og han kan heller ikke si noe mer konkret enn at han "tror" og "antar".

Jeg har konfrontert daglig leder med mistankene, som mener dette bare er bakvasking.

Jeg er vettskremt og har lyst til å gripe inn, men vet ikke hvorvidt det bare er å ringe politiet når dette er 2. hånds opplysninger. Kan jeg det? Må det komme fra den ansatte selv (han ønsker ikke å gå til politiet) Uansett er det viktigste dette: hvis unggutter blir misbrukt, kan jeg ikke sitte på denne informasjonen, jeg må gjøre noe for å hindre skaden å bli større.

Noen som har tips til hvordan man griper an saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ingen erfaring med slikt som dette, men for meg høres det ut som om det beste man kan gjøre er å snakke med den ansatte og høre hva han/hun baserer disse antagelsene på, og så gå videre derfra.

Skrevet

Kan du ikke ringe politiet for å få RÅD om hva som kan gjøres? Å feilaktig henge ut et menneske basert på kanskje-hvis'er-og muligens'er er farlig.

Med det sagt - selvsagt vil han det dreier seg om si at hele greia er bare bakvasking. Hadde du trodd han skulle si "joda, jeg gjør det"?!

Skrevet
Hadde du trodd han skulle si "joda, jeg gjør det"?!

Naturligvis ikke. Men jeg er flink til å lese av reaksjonene på folk når de blir "stilt til veggs", uten at jeg kan si at jeg ble klokere denne gang. Dessuten ville jeg vite hvilke motiver han mente den ansatte hadde for å si slikt, for slik å få et bedre bilde av situasjonen.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er et minefelt du begir deg ut på nå ja! Feilaktige anklager og rykter kan faktisk ødelegge livene til folk. For å komme med slike anklager bør han som kommer med disse påstandene faktisk ha noen situasjoner å basere det ut fra. At han "antar" noe er liksom ikke nok, og heller ikke nok for å kunne gripe inn for politi etc.

Og hvis den ansatte bruker pedofilimistanker mot daglig leder som et ledd av en konflikt på jobben, er det bare hårreisende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...