Gjest Tigerinne Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Hvilke av de ville du ha valgt? Tollvesenet ligger i sentrum , begynnerlønn ca mellom 240 000-288 000 kr.. Telenor ligger i Fornebu, begynnerlønn vet jeg ikke men er god. Vet ikke så mye forskjell mellom de to....
Gjest _Leela_ Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Hadde vel kommet ann på arbeidsoppgavene og hvilke muligheter til utvikling jeg hadde hatt. Itillegg ville vel inntrykket jeg hadde hatt fra jobbintervju ol telt. Akkurat hvilket selskap det er og beliggenheten hadde ikke betydd så mye for meg, så sant det er innenfor en rimelig reisevei.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Du bør kanskje nevne flere detaljer før folk kan svare? F.eks. hva slags utdanning har du?
Gjest Tigerinne Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Du bør kanskje nevne flere detaljer før folk kan svare? F.eks. hva slags utdanning har du? Jeg vil jobbe med kontorarbeid
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Ok, du ønsker ikke å være mer spesifikk. Da får du svar deretter. Men jeg ville ha tipset deg til å jobbe der hvor de betalte best og der hvor miljøet (fysiske omgivelser, kontorlandskap, kantine osv.) ser mest hyggelig og tiltalende ut.
Gjest tigerinne Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Ok, du ønsker ikke å være mer spesifikk. Da får du svar deretter. Men jeg ville ha tipset deg til å jobbe der hvor de betalte best og der hvor miljøet (fysiske omgivelser, kontorlandskap, kantine osv.) ser mest hyggelig og tiltalende ut. Jeg tenker å jobbe i en kundeservice/ordremottaker. Ordne med faktuering, kreditering, bestillinger til kunder, svare på forespørsler via email etc. Hørt at kvinner får mindre betalt enn menn på Telenor. Ja, et teit spørsmål, får dere gratis internett, ny mobil, slippe å betale tlf. regning og slik hvis jobber hos telenor? Men... er vel langt å kjøre til fornebu fra strømmen?
Gjest HB Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 For å svare på det siste først; det er ikke fryktelig langt å kjøre fra Strømmen til Fornebu, men det blir garantert mye køkjøring på deg. Hver morgen er det kø fra omtrent ved Helsfyr og ned til Oslo S, og muligens rundt ved Lysaker. Ring 3 er muligens et bedre alternativ. Hjemover er det i hvert fall kø gjennom Festningstunnelen hver dag. Til Tollvesenet i sentrum kan du jo lett ta toget. Ellers enig med annen gjest her at du bør velge stedet som virker trivligst / har best arbeidsmiljø. Muligens er det bedre utiklingsmuligheter i Telenor. Lykke til! Hilsen Lille meg
Gjest tigerinne Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 For å svare på det siste først; det er ikke fryktelig langt å kjøre fra Strømmen til Fornebu, men det blir garantert mye køkjøring på deg. Hver morgen er det kø fra omtrent ved Helsfyr og ned til Oslo S, og muligens rundt ved Lysaker. Ring 3 er muligens et bedre alternativ. Hjemover er det i hvert fall kø gjennom Festningstunnelen hver dag. Til Tollvesenet i sentrum kan du jo lett ta toget. Ellers enig med annen gjest her at du bør velge stedet som virker trivligst / har best arbeidsmiljø. Muligens er det bedre utiklingsmuligheter i Telenor. Lykke til! Hilsen Lille meg Er det skattefrittt hos telenor i juni? ja,kjedelig å sitte i køen hver dag dersom det tar en time f.eks. Vet det er veldig lett å ta toget til tollvesenet. Jeg vet virkelig ikke, men har veldig lyst å jobbe hos telenor egentlig men det som er så dumt at.. man må jo kjøre dit, og køen må man forvente..... ja, jeg vet det er bedre utviklingsmuligheter hos telenor. mange bra tilbud... ja, er det en mulighet å bo rundt fornebu, kanskje veldig kjipt?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Er det skattefrittt hos telenor i juni? ja, er det en mulighet å bo rundt fornebu, kanskje veldig kjipt?
Gjest tigerinne Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 er det ikkke lov å spørre? hmm. siden et bedrift har skattefritt i juni
diddi Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Skattefritt i juni???? Det må da være helt andre ting som teller i forhold til å velge blandt disse stedene enn lønn? Arbeidsoppgaver, arbeidsmiljø (både fysisk og menneskene). Det går da tog fra Strømmen til Lysaker, og buss eller gå derfra. Har du blitt tilbudt jobb begge steder?
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Er det skattefrittt hos telenor i juni? Mener du å spørre om feriepengene utbetales skattefritt hos Telenor? Det gjør de, som alle andre steder. Men, som alle andre steder, beskattes de også på lik linje som annen inntekt.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Har du blitt tilbudt jobb begge steder? For vedkommende konserns skyld får vi vel egentlig ikke håpe det
Gjest Frysepulver Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 For vedkommende konserns skyld får vi vel egentlig ikke håpe det
Bobsi Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 er det ikkke lov å spørre? hmm. siden et bedrift har skattefritt i juni Man betaler like mye skatt totalt sett uansett, året sett under ett. Feriepengene trekkes det normalt ikke skatt av, denne er forselt på de andre månedene. Noen bedrifter har halv skatt i desember, men også her må denne fordeles over de andre månedene. noen bedrifter velger å gi feriepenger i den måneden man faktisk tar ferie, andre utbetaler i juni, det siste er mest vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå