Catus Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har PCOS og har nettopp startet med metformin-knasking. Gyn. fortalte at mange med PCOS har blitt gravide på dette alene. Planen er at jeg skal gå på Metformin i fire måneder, og dersom jeg ikke har blitt gravid på den tiden skal jeg over på pergo. Metforminen innebærer visst en viss fare for bivirkninger (magevondt, diaré og luft i magen), men jeg håper i det lengste at jeg skal slippe det. Jeg lurer egentlig bare på om det er flere enn meg som spiser Metformin akkurat nå, eller om noen har tidligere erfaringer på det. Funket det i tilfellet for deg?
Gjest Gjest_pus74_* Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Bivirkningene varer bare til kroppen din har blitt vant til metforminen. For meg tok det ca 14 dager. Har blitt gravid en gang, men mistet, men jeg sliter med litt annet i tillegg, så ikke bruk meg som målestokk
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har gått på Metformin pga. PCOS og insulinreistens i snart to år nå. På meg virker det utrolig bra; jeg har fått helt regelmessig mens, mindre hårvekst, mindre magesmerter, har ikke lenger cyster på eggstokkene og har gått ned 19 kg! Bivirkninger har jeg hatt lite av; bare litt diarè akkurat under opptrappingen av tablettene og litt dersom jeg har glemt å ta tablettene flere ganger på rad og derfor må venne meg til de på nytt. Men jeg må si jeg synes det høres lite ut å prøve Metformin i bare fire måneder...? Vet ikke hvor stor dose du skal gå på, men hos meg tok det nesten halvannen måned bare å trappe opp til full dose. Regelmessig mens fikk jeg ikke før etter 8-9 måneder.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Jeg går på Metformin på grunn av diabetes. Den eneste bivirkningen jeg har er at jeg blir fort sulten og fort mett.
Catus Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 Bivirkningene varer bare til kroppen din har blitt vant til metforminen. For meg tok det ca 14 dager. Har blitt gravid en gang, men mistet, men jeg sliter med litt annet i tillegg, så ikke bruk meg som målestokk Bruker ingen som målestokk, men synes det er fint å høre andres erfaringer på ting jeg må gjennom. Takk for tilbakemelding! Jeg har gått på Metformin pga. PCOS og insulinreistens i snart to år nå. På meg virker det utrolig bra; jeg har fått helt regelmessig mens, mindre hårvekst, mindre magesmerter, har ikke lenger cyster på eggstokkene og har gått ned 19 kg! (...) Men jeg må si jeg synes det høres lite ut å prøve Metformin i bare fire måneder...? Vet ikke hvor stor dose du skal gå på, men hos meg tok det nesten halvannen måned bare å trappe opp til full dose. Regelmessig mens fikk jeg ikke før etter 8-9 måneder. Så bra at det har virket så godt på deg! Håper de vil virke på samme måte for meg. Gyn. sa at jeg skulle gå på metformin i fire måneder før oppstart på pergo. Kan hende det er lite, men jeg må nesten forholde meg til det hun sier. Dessuten regner jeg med at jeg skal fortsette med metformin samtidig som jeg tar pergo, men det blir avklart dersom jeg kommer så langt. Takk for svar! Jeg går på Metformin på grunn av diabetes. Den eneste bivirkningen jeg har er at jeg blir fort sulten og fort mett. Takk for svar! Rask sulten/mett-følelse har jeg ikke merket noe til enda. Jeg har i grunnen ikke fått så mye bivirkninger enda. Men nå har jeg bare gått på metformin i en uke, da. Har første opptrapping i dag, med to piller pr dag. Neste uke går jeg opp til tre piller om dagen, som blir full dose for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå