Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juni 2007 #21 Skrevet 29. juni 2007 vi har 2 , en gutt på 3 og en jente på 1. jeg var 20 og 22. har lyst på flere, men får se klarer meg fint enda drit vont å føde barn :hår:
mamma_mia Skrevet 30. juni 2007 #22 Skrevet 30. juni 2007 vi har 2 , en gutt på 3 og en jente på 1. jeg var 20 og 22. har lyst på flere, men får se klarer meg fint enda drit vont å føde barn :hår: Knallvondt å føde ja, bare synd en glemmer hvor vondt det er..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. juni 2007 #23 Skrevet 30. juni 2007 Knallvondt å føde ja, bare synd en glemmer hvor vondt det er.. det gjør ikke jeg
Elbereth Skrevet 30. juni 2007 #24 Skrevet 30. juni 2007 Har tre og føler at jeg har gjort min innsats for fedrelandet. Mannen har sterilisert seg, så her blir ikke fler.
Gjest Gjest_mikka_* Skrevet 30. juni 2007 #25 Skrevet 30. juni 2007 Hei Hvor mange barn ønsker dere å ha? Eller har dere? Jeg selv ser bare føre meg selv med et barn, noen som har bare et barn og ønsker ingen flere?
Gjest Gjest_mikka_* Skrevet 30. juni 2007 #26 Skrevet 30. juni 2007 Ihvertfall flere enn ett. Jeg hadde en bror, men mistet han uventet for 6 år siden. Syntes det er ufattelig trist å være enebarn, skulle gjerne hatt søsken. Har nettopp fått en datter, og er det en ting jeg er sikker på, så skal hun IKKE vokse opp som enebarn. Barn trenger noen å leke med, og dele sorger og gleder sammen med. Både som barn og voksne. Lykke til
Gjest vsn Skrevet 30. juni 2007 #27 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har to fra før og vi har to sammen. Tilsammen 4 unger, selv om eldstemann min bor hos faren. Nå er han hos oss og det er liv i heimen Når man har 2 unger, blir ikke overgangen til 3 så stor. Og når man har 3 unger blir ikke overgangen til 4 så stor heller. Sånn kan det balle på seg Men nå er det stopp og vi skal ikke ha flere. Ungene blir (til høsten) 2, 3, 7 og 11 år. Jeg er en gammel kjerring på snart 33 år.
Titta Skrevet 30. juni 2007 #28 Skrevet 30. juni 2007 Har alltid ønsket meg tre barn, men har i det siste tenkt at to er nok. Er snart 27 og har ingen planer om å få barn helt med det første, så ser ikke helt for meg når vi skal få tid til å få tre stykker..
Caramia Skrevet 30. juni 2007 #29 Skrevet 30. juni 2007 Sambo og jeg vil begge ha to. Så får vi bare håpe det blir realitet sånn etterhvert.
Gjest Peachbud Skrevet 30. juni 2007 #30 Skrevet 30. juni 2007 Vil ha to stykker. Er 23 år nå. Kan tenke meg å få barn når jeg er 26 eller 27 og 30 eller 31.
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2007 #31 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har alltid tenkt to, men i det siste har jeg tenkt mer og mer på bare et barn. Jeg har vel egentlig ikke hatt lyst på mer enn et barn, men tenkt jeg ville ha to 'for barnets skyld'. Men, det er ingen garanti for at søskenene kommer godt overens, det er mange søsken som ikke takler hverandre, både som barn og voksne. Det er ensomme enebarn, men også mange som er glade og fornøyde. Det kommer vel til hva man gjør det til som foreldre, om man er sosial sammen med barnet, om slekt og venner rundt oss har mange barn, om man drar på ferie med andre med barn osv. Jeg tror man kan skape en god barndom uansett. En annen side er at jeg tror jeg ville være en bedre mor for et barn enn to. Jeg er redd jeg ikke ville ha to overskudd til to barn, for å være ærlig. Og ikke kom å fortell at det ikke er myye mer slitsomt med to barn enn et. Selv om det er verdt det, det skjønner jeg og. Men jeg tenker at så lenge jeg helt ærlig er mest klar for bare et barn, så er det bedre for barnet om jeg er ærlig med meg selv og bruker kreftene på det ene barnet enn om jeg går på kompromiss med meg selv og får barn nr to 'for barnets skyld'. Men hvem vet, kan jo være man blir klar for nr to etterhvert, man skal aldri si aldri. Og er jo ikke sikkert en får barn i det hele tatt. Dette er bare noen tanker jeg har. Syns det viktigste er at man tar hensyn til hva en selv mener og er ærlig med seg selv, det tror jeg blir det beste for barnet/barna.
Deidre Skrevet 30. juni 2007 #32 Skrevet 30. juni 2007 Vi venter vårt andre barn, og to holder helt klart.
Myrthel Skrevet 30. juni 2007 #34 Skrevet 30. juni 2007 Har tre nydelige jenter og kunne gjerne hatt både en og to til..... Men pga mange komplikasjoner og tøffe svangerskap - tror jeg ikke at jeg klarer å bære frem flere :cry:
Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2007 #35 Skrevet 30. juni 2007 Vi har lyst paa tre. Men jeg har mer enn nok med foerstemann en god stund, tror jeg. Og jeg gleder meg ikke akkurat til aa foede igjen...mulig jeg ber om planlagt keisersnitt (hadde tre dager med rier, ble satt paa drypp og maatte i siste instans ha hastesnitt).
Gjest Gjest_Emma3_* Skrevet 1. juli 2007 #36 Skrevet 1. juli 2007 Før eg fekk barn ønska eg å få 3 barn. No har vi 2 og nett ferdig med nattevåk, så idag vil eg berre ha 2 barn, men spør meg om eit par år Rart kor fort man gløymer, og kor fort man blir babysjuk igjen :ler:
angelou Skrevet 3. juli 2007 #37 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har lyst på 3, sambo har lyst på 1 - ergo har vi blitt enig om et kompromiss - vi går for 2. Må først få poppa ut nr 1 da Satser på tvillinger neste gang -
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #38 Skrevet 3. juli 2007 Huff, synes det er synd å se at så mange ønsker 3 barn eller flere. Det er egositisk og ikke noe man øsnker. Vil dere virkelig at noen skal vokse opp som dritten i midten, for de er sånn det føles og det er en grunn til at det er det midterste barnet som har dårligs sjanse for å klre seg og størst sjanse for å ta selvmord
Gjest -eline- Skrevet 3. juli 2007 #39 Skrevet 3. juli 2007 Har alltid ønsket meg tre barn, men har i det siste tenkt at to er nok. Er snart 27 og har ingen planer om å få barn helt med det første, så ser ikke helt for meg når vi skal få tid til å få tre stykker.. Det er det som plager meg litt og... Har enda et år igjen med studier og bør jobbe litt før jeg får barn, så innen den tid så er jeg nærmere 29... Får jeg to barn så skal jeg vel være fornøyd.
Cecca Skrevet 3. juli 2007 #40 Skrevet 3. juli 2007 Vi venter nr. 2 om en mnd. Vil gjerne ha tre om vi kan få det, men kommer det ikke flere er vi fornøyd med to. Og kansje synes vi to er nok når vi får prøvd oss på det. Tiden viser hva som skjer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå