Gå til innhold

SOMMERFEST PÅ JOBBEN PÅ STRAMT BUDSJETT

Gjest Fantasiløs

Anbefalte innlegg

Gjest Fantasiløs

Hei!

Jeg har ikke jobbet her så lenge; det er et lite firma, vi er 15 stk. Jeg har fått ansvaret for å lage sommerfest for oss på et minibudsjett, og vet ærlig talt ikke hva jeg skal finne på. vi holder til i Oslo. Jeg har bestilt middag på Druen / Aker Brygge, hvor jeg klarte å koke sammen en hyggelig meny m/ vin til en overraskende god pris, men det forventes jo da at det skal skje litt annet på forhånd - og der er jeg helt blank. Jeg har lyst å få til en flott sommerfest for oss ansatte selv om sjefen er en ordentlig gnier; og hadde satt hjertelig stor pris for så mye hjelp/ gode forslag som mulig!!

Sjefen ønsker å holde et kort innlegg om "tingenes tilstand" før vi starter, og jeg tenkte da at vi kanskje kunne ha en "Quiz" i konferanserommet med vin/øl/nøtter/chips til å begynne med - så vi kommer i litt humør? ( kan bli bra, og det er ikke så dyrt ).

Deretter lurte jeg på om vi skulle ta et kort rebusløp ned til en bowlinghall og spille et slag før vi går videre til middagen?

Hva tenker dere om dette?

Andre forslag ? Kom gjerne med kritikk både god og dårlig; for jeg vil så veldig gjerne at kollegaene mine skal ha det koselig og gøy!!?!!! ( selv om sjefen setter økonomiske bremser på!)

På forhånd tusen takk!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldali

Hva med å høre med de andre ansatte hva de kunne tenke seg? Be de komme med forslag, eventuelt sett opp en liste med de tingene du nå har nevnt og be de stemme over hva de syns høres best ut?

Hvis alle kan få være med på å bestemme litt, komme med forslag, er det større mulighet for at de fleste vil bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stine_*

Hva med jordbær halveis dyppet i kokesjokolade og sprudlende hvitvin til (feks. martini asti) + øl sammen med den quizn, nøtter og chips er liksom litt kjedelig, og siden det er sommerfest passer jo jordbær suverent som en starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For det første sier du ingenting om budsjettets størrelse...

For det andre: jeg synes det var en fin sommeravslutning og raust av sjefen å spandere middag og vin på Druen på Aker Brygge til 15 personer. Det er da bra nok?

Hvorfor skal det skje så veldig mye?

Det høres mer enn bra ut det som er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfesten vår var grillfest, hvor alle tok med litt mat, og drikke til seg selv. Var så koselig, og kostet knapt noenting. Det behøver ikke å være dyrt og fancy for å gjøre inntrykk og skape gode minner.

Synes ikke det behøver å skje så mye mer enn middag, og evt quiz. Skal dere ut? Ser for meg en haug festpynta damer med miniskjørt som må på uventet bowling før middag, jeg hadde ikke blitt veldig giret tror jeg. Men hva med å gjøre noe utendørs istedet for bowling? Båttur? Evt kombinere båttur med middag, sånn Fjordcruise eller hva det heter? Eller droppe hele middagen og ta en picnic på en av øyene, kjøpe med masse god mat og vin og bare kose dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ingen kommer til å bli stivpyntet; vi starter rett fra jobben klokken 16, og antrekk er "casual"/avslappet.

budsjettet jeg har fått er på 1000 per hode-MAKS - og holder ihvertfall ikke til noe fjordcruise eller båttur på fjorden ( hadde allerede sjekket ut det alternativet; altfor dyrt, midlt sagt!)

Middag på Druen var det jeg som fant; sjefen vet ikke hvor jeg har bestilt, men når jeg klarte å surre sammen en god 3-retters meny til kr. 376,- per hode, var han fornøyd + ca. en flaske hvitvin per hode til kr. 345,- Sjefen holder til i Nederland, og jeg har bedt ham ta med seg en 4-5 flasker vin vi kan sprette før vi forlater kontoret/ under quiz'en ). Ja,ja, jeg vet; man trenger ikke ha alkohol, men dette er mannsdominert, og de ønsker seg en mild kule-sånn er det bare!!

Hilsen

Fantasiløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det høres ut som om det opplegget du allerede har er bra nok! :)

Klart man må ha vin på sommerfest ellers ville det ha vært passe kjipt. Lykke til og ha en fin fest i sommernatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Når du har et budsjett på kr 1000,- pr pers, så blir det i mine øyne helt feil å kalle sjefen sin gnien. På veldig mange arbeidsplasser får man ikke en gang julebord, så jeg synes du skal være fornøyd med at dere har kr 15 000,- til å bruke på en sommerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeidstaker
Når du har et budsjett på kr 1000,- pr pers, så blir det i mine øyne helt feil å kalle sjefen sin gnien.

Det er jeg helt enig med deg. Synes denne sjefen har vært raus, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja høh ... jeg har vært i komiteen for mange personalfester før og har ALDRI hatt 1000/hode, ikke en gang det halve.

Nå skal det sies at vi var mange flere og hadde visse andre stordrift/innomhus fordeler, men likevel. 1000/snute er ikke gnient.

Ikke fall i fellen for å arrangere det i hel - at det skal skje noe hele tiden. De aller fleste har vel lyst på god mat og drikke og en avslappet stemning ...?

Har du spurt dine kolleger hva de pleier å gjøre/hvordan tidligere sommerfester har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fall i fellen for å arrangere det i hel - at det skal skje noe hele tiden. De aller fleste har vel lyst på god mat og drikke og en avslappet stemning ...?

Ja, jeg tenkte på det samme. Når jeg har vært på fester med jobben så synest jeg det ofte er kjekkest å ha tid og mulighet til å skravle og kose seg uten det hektiske maset som det ofte er til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også sjefen din er raus med pengene. Der jeg jobber får vi verken dekt sommerfest eller julebord. Og i år klarte de heller ikke å gi oss feriepengene til rett tid, så det ble en heller laber sommerfest gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...