Gjest mikamira Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Jeg vetikke hvordan jeg skal tolke de klarsynte. Ei veninne av mamma spådde meg i tarotkort og mye av det som ble sagt, stemmer. Og i helga møtte jeg ei klarsynt jente som påstod hun "ser rett igjennom meg" Vi begge var fulle, men alt hun sa stemte med meg. Hun såg i håndflata mi og fortallte. Noe som vekket min interesse var at hun såg jeg hadde forsøkt selvmord tidligere og det er jo sant. Jeg svarte jo ja, og da sa hun at jeg absolutt ikke mått gjøre det igjen for da kom jeg til en verden hvor alt var myyyye verre. Nå går jeg å tenker på det hele tiden :S Er det virkelig sånn? Lever vi om igjen, hva skjer etter døden osv.... Jeg strever med endel problemer og går til pshykolog, men noen spørsmål kan ikke engang en pykolog svare meg på.. så jeg lurte på om jeg kunne ringe en klarsynt å spørre? En del av meg tror på de, en annen del sier nei.... Hva tror dere? Har dere funnet hjelp fra en klarsynt? Hun jeg møtte i helga sa jeg måtte bare å ringe henne hvis jeg ville prate..det høres ut som ei koslig jente:) Så hvorfor ikke...
Gjest Jytte Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Ikke kast bort pengene på slike. Det er utallige eksempler på hvordan de såkalte "klarsynte" har villedet istedet for å hjelpe. Sist når det dreide seg om forsvinningen i Egersund var det flere "klarsynte" som kontaktet de pårørende og kom med forskjellig svada om hva som var skjedd med den forsvunne kvinnen. Disse utnytter folk i personlig krise på det groveste -- i tillegg har de villedet letepersonell og politi i en rekke forsvinningssaker .. Mitt råd er å holde seg så langt unna som man kan ...
Gjest Gjest_Lilli_* Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Klarsynte ser i bilder. De ser i bilder på samme måten som du gjør når du lukker øynene dine å tenker på en situasjon som du har opplevd. Om jeg sier til deg nå at du skal lukke øynene dine å tenke på et tre, så ser du det treet. Sånn ser vi klarsynte. Ring hun du traff du, men ikke betal for det!
Gjest vimselot Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Vanskelig å svare, egentlig, det er vel like stor forskjell på de som på oss andre. Men jeg betaler ikke en krone for å få svar. Vi kan alle hjelpe oss selv og bli litt mer "klarsynte", og det koster ingenting. Jeg gjør det praktisk og skriver ned drømmene mine, bruker ca fem minutter hver morgen på å analysere de også. Men jeg husker alt jeg drømmer, nesten, men har hørt at det kun er en treningsak.
Gjest Elastica Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Jeg ville hverken betalt for slike tjenester, eller fulgt eventuelle råd. Men velbekomme.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Tror kanskje at de som søker råd hos klarsynte er litt desperate eller langt nede? Jeg har ikek neo spesielt forhold til dem og ville ikke ha tort å legge min skjebne i deres hender. Men klart, det hadde vært gøy bare for moro skyld å prate med en av dem. Bare de ikke ser usynlige folk slik som Margit Sandemo osv.
Gjest vsn Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Men klart, det hadde vært gøy bare for moro skyld å prate med en av dem. Bare de ikke ser usynlige folk slik som Margit Sandemo osv. Ja, huff Margit Sandemo Hun brukte de pinnene sine på meg en gang. Jeg hadde så og så mange skytsengler (eller hva hun nå kalte det). Og så hadde "jeg gjort noe jeg ikke skulle ha gjort, for jeg hadde en liten djevel ved min høyre side". Det er mange år siden nå. Jeg var 18 år da Hva fælt skulle jeg likssom ha gjort for å få hengt en djevel på meg? Tull og tøys alt sammen. Ganske drøyt å si noe slikt til folk man ikke kjenner. Så veldig god i hodet sitt kan hun ikke være.
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 Jeg foretrekker å ta kontroll over mitt eget liv enn å høre på klarsynte.
Gjest Deception Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 (endret) *slettet* Endret 12. juli 2007 av Deception
Gjest vsn Skrevet 30. juni 2007 #13 Skrevet 30. juni 2007 Jeg hadde vært skeptisk. Men såklart kunne hun/han fått brukt sine evner på meg og healt vekk allergien min Må bare si at vi har vært hos healer med to av ungene våre og det har funket. Healing har jeg altså tro på. Jeg har også blitt healt av en helt fremmed person selv. Merkelig opplevelse, men det virket knallbra. Men hvis man plutselig får sånne evner så virker det litt mistenkelig. Jeg ville nok lurt på om ikke personen heller hadde fått en skrue løs.
Gjest Deception Skrevet 30. juni 2007 #14 Skrevet 30. juni 2007 (endret) *slettet* Endret 12. juli 2007 av Deception
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #15 Skrevet 30. juni 2007 Egentlig handler det ikke om de klarsynte har rett eller tar feil. Det er uvesentlig. Det hele handler om mennesker som søker. Mange er i villrede og ute av balanse. Det er ikke alle som oppsøker psykolog. Noen ønsker å snakke med klarsynte, fordi det gjør at de føler seg bra. Da har nemlig noen sett dem. Det å bli sett er det viktigste for oss mennesker og det kan man bli hos en klarsynt. Man blir lest. Om det stemmer eller ikek er mindre viktig. Faktisk. Det samme gjelder "healing". Spiller det noen rolle om vi ikke kan forklare det vitenskapelig så lenge det virker på enkelte? Enkelte mennesker blir friske når de går til en healer. Jeg tipper det er fordi de blir sett, berørt, tatt på og får intensiv oppmerksomhet fokusert på seg. Mange mennesker føler seg ensomme og blir ikke sett eller tatt på. Da kan de føle seg bedre og bli metalt eller fysisk friske etter å ha besøkt en healer eller en klarsynt (for å ta to eksempler). Jeg har ikke forsøkt noe slikt selv men jeg kan tenke meg til at det jeg kom med her kan være en adekvat forklaring på behovet for de klarsynte. Det handler hele tiden om det å være menneske og de basale behovene mennesker har. Og jeg har ikke engang studert psykologi. Ikke pedagogikk en gang.
Drua Skrevet 30. juni 2007 #16 Skrevet 30. juni 2007 Jeg tror helt klart at noen personer har visse evner... Det er så mange ting som ikke kan forklares, som de "ser" eller vet på en eller annen måte. Merkelig, litt skummelt, og veldig spennende synes jeg. Samtidig er jeg glad for at slike evner ikke har vist seg hos meg, for jeg tror det er veldig slitsomt. Healing tror jeg også på, til en viss grad. Jeg tror ikke at healere kan kurere kreft eller sånt, men jeg tror energien kan booste menneskets egen evne til helbredelse.
Gjest Gjest_zandra_* Skrevet 1. juli 2007 #17 Skrevet 1. juli 2007 Tror kanskje at de som søker råd hos klarsynte er litt desperate eller langt nede? Jeg har ikek neo spesielt forhold til dem og ville ikke ha tort å legge min skjebne i deres hender. Men klart, det hadde vært gøy bare for moro skyld å prate med en av dem. Bare de ikke ser usynlige folk slik som Margit Sandemo osv. Klart, man söker ikke råd hos klarsynte hvis man mår supert, samme som at man ikke går til legen eller psykolog hvis det ikke er noe i veien.
Gjest Gjest_zandra_* Skrevet 1. juli 2007 #18 Skrevet 1. juli 2007 Egentlig handler det ikke om de klarsynte har rett eller tar feil. Det er uvesentlig. Det hele handler om mennesker som søker. Mange er i villrede og ute av balanse. Det er ikke alle som oppsøker psykolog. Noen ønsker å snakke med klarsynte, fordi det gjør at de føler seg bra. Da har nemlig noen sett dem. Det å bli sett er det viktigste for oss mennesker og det kan man bli hos en klarsynt. Man blir lest. Om det stemmer eller ikek er mindre viktig. Faktisk. Det samme gjelder "healing". Spiller det noen rolle om vi ikke kan forklare det vitenskapelig så lenge det virker på enkelte? Enkelte mennesker blir friske når de går til en healer. Jeg tipper det er fordi de blir sett, berørt, tatt på og får intensiv oppmerksomhet fokusert på seg. Mange mennesker føler seg ensomme og blir ikke sett eller tatt på. Da kan de føle seg bedre og bli metalt eller fysisk friske etter å ha besøkt en healer eller en klarsynt (for å ta to eksempler). Jeg har ikke forsøkt noe slikt selv men jeg kan tenke meg til at det jeg kom med her kan være en adekvat forklaring på behovet for de klarsynte. Det handler hele tiden om det å være menneske og de basale behovene mennesker har. Og jeg har ikke engang studert psykologi. Ikke pedagogikk en gang. Som jeg skrev her over så er det selvfölgelig når noe er galt som man oppsöker hjelp utifra. Å bli sett, tatt på og berört kan så absolutt väre en god hjelp i seg selv. Det kan tom. väre nok. Men hva hvis det handler om en tex forsvunnet perosn eller gjenstand- den enda tillfredstellelsen där vil väre at man finner igen gjenstanden eller at man ihvertfall får et spor om hvorsavnede er. Nå var ju spörsmålet til trådstarter " Hva er ditt forhold til klarsynte?, få hjelp fra klarsynte?? " og ikke hvorfor man ev. oppsöker dem. Det jeg trur er problemet er at det finnes så utrolig mange lurendrejere der ute, som gör det for å tjene penger, og mange går på disse annonsene. Klarsynt som klarsynt liksom, man er ikke kritisk og skiller ikke på de seriöse og de useriöse. Å jemföre en spådame som har en hotline annonsert i en eller annen avis er ikke detsamme som å kontakte en med bra referanser. Kanskje det koster litt, men det gör da disse tlf samtalene også og psykoligitimene også. Bare for å spore helt av, om vi ska snakke om mennesker som ikke har det bra med seg selv, som har det som formål för sitt sökande- psykolog koster spänn det og- har du noen dokumentation på vad de får igen för pengarna? Det sista du skrev, att du inte studert psykologi, inte pedagogik engang, förstår inte varför du skriver det. Är det för att du tror du kläckt hela problemstillingen? Du må gerne rette mig hvis jeg tar feil her.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #19 Skrevet 10. juli 2007 At grader av telepati er mulig er faktisk vist gjennom en rekke eksperimenter av høy kvalitet. At det går ann å se inn i fremtiden til en viss grad vet jeg fordi bestevenninen min gjør det hele tiden og ikke har tatt feil enda. Hun gikk for eksempel på gaten i London og følte på seg at nå kommer CNN journalisten Richard Quest, og han kom så rundt gatehjørnet rett etterpå. Hun kunne umulig ha sett det på noe hvis. TIlsvarende intuisjoner har hun hele tiden, senest i dag. En venn av familien har alvorlig diabetes og havner derfor med jevne mellomrom i livsfare. Hennes mor våkner og føler at det er fare på ferde litt før eller samtidig med at faren oppstår hver eneste gang, selv om de er i forskjellig by. Etter hvert har diabetikerens mann utviklet samme evne. Problemet kommer når en person skal spå i fremtiden om store ting som skal skje i livet til en de ikke kjenner. Feltet er stappfult av humbug. Herrebladet Mann testet forskjellige klarsynte opp i mot hverandre og alle ga svar som var innbyrdes motstridende. Med andre ord kan kun en av dem ha hatt rett i beste fall, sannsynligvis ingen. Det er i hvert fall 95% ren bevisst svindel eller selvbedrag på høyt plan fra den såkalt klarsynte. Hvis du velger en helt tilfeldig tar du store sjanser med livet ditt hvis du velger å høre på deres råd. Hvis du derimot erfarer at en person er ekstremt treffsikker over lang tid kan du jo vurdere vedkommende. Samtidig har du følgende problem. De gutta fra sjekkemiljøet som beskrives i boken the Game er i stand til å få de aller fleste damer til å tro at de har syneske evner. De fant bøker om hvordan man skal lure folk (jeg tror det heter cold reading) og skjønte at det var ganske enkelt. Disse bøkene solgte godt for de ble oppdaget av disse gutta også. Mon tro hvem som brukte dem da. Skaff deg en slik bok selv og se om ikke du kan få noen til å tro det samme eller i hvert fall ser at det du trodde var veldig innsiktsfult ikke var det. Det er også fult mulig å innbille seg at man har slike evner og intuitivt bruke de spørreteknikkene som beskrives i slike bøker for å gjette seg til informasjon om folks liv og samtidig tro at det som er gode vanlige magefølelser ut i fra hva som blir sagt er overnaturlige overføringer. Hvis du får all info med en gang uten å ha snakket nevneverdig med vedkommende kan det ha noe for seg, men der det er en dialog er det antageligvis humbug. Svarene du vil få er uansett så vage at du vil kunne lese hva du ønsker inn i dem. Hvis du ønsker klarsynt veiledning ville jeg heller begynt med yoga/meditasjon og jobbet ekstra med de chakraene som er forbundet med slike evner. Slik kan du over lang tid dyrke det frem i deg selv i større grad.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #20 Skrevet 11. juli 2007 HVa man i praksis skal med slik veiledning har jeg uansett vanskelig for å forstå. Det man typisk får er som nevnt gjerne svært vagt. Har du alvorlige psykiske problemer kan du gå til psykolog og rosenterapi og hypnose. Føler du deg ikke helt topp eller bare vil komme til ett bedre sted i livet kan du gå til en coach, lese om positiv psykologi, begynne meg yoga og meditasjon. Er du redd for helsen din finnes det al verdens gode kostholdsråd og treningsprogrammer som vil sikkre langt liv med god helse. Har du seksuelle problemer finnes det glimrende bøker og gode sexologer. Det finnes gode kurs i kommunikasjon mellom par og om barneoppdragelse. Alt dette har glimrende og dokumenterte effekter hvis man benytter seg av det og gjennomfører det. Jeg ville heller gjort slike ting først og dermed løst de fleste problemer jeg på noe hvis kunne ha gjennom slike sikkre metoder før jeg eventuelt vurderte noe som var så ekstremt risikabelt og hadde så lite håp om å gi matnyttige råd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå