Gå til innhold

Krabi med små barn?

Gjest Marillia

Anbefalte innlegg

Gjest Marillia

Vi planlegger å dra til Thailand, men er litt usikker på hvordan det går å dra til Krabi med små barn. Tenker litt på at stranden i Ao Nang ikke er noe særlig fin, og at det kan være travelt å dra ut med båt hver dag. Jeg håper det er noen av dere som har vært der med små barn, og at dere vil fortelle hvordan dere hadde det. :sol:

Er det feks lurt å ta med vester til de minste barna? Jeg tenker da på til turer med longtails.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! Har vært i krabi fire ganger...to med små barn. Ao nang er blitt en travel og ganske støyende ferieby, men fortsatt bra som et utgangspunkt for en flott ferie. stranden i Ao nang er undervurdert syns jeg.... er jo litt deilig å bli oppvartet med strandmatter, frukt drikke og deilig massasje for en billig penge i noen dager. ao Nang har et hav av restauranter, mange dårlige syns eg.. V stranden ligger sjømatrestauranter som eg alltid har vært fornøyd med. Og helt borte på Hat Noppahratara ligger det en liten kjempehyggelig restauranst( med havhest på skiltet), vi spiste der flere ganger i vinter. En hyggelig thaigutt som er gift med en finsk dame driver den, han driver og med dykketurer.

ellers vil eg absolutt anbefale dere å dra til Ko Lanta, ikke langt unna og mye roligere og avslappa når du reiser med barn. haugevis av bosteder og fine strender. Klong Dao er langrunn og topp når du har med unger. Der bor vi på Diamond Sand resort, enkelt, rent og hyggelig...og fantastisk kjøkken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Takk for svar :sol:

Jeg er litt redd for at Koh Lanta kan bli litt for rolig, da vi er mange som skal reise sammen, både med små og større barn - vi har ikke helt bestemt oss om vi skal dra til Phuket eller Krabi, men har mest lyst til Krabi. Igjen er det dette med at man må ut i båt for å finne fine strender. Dette er helt ok for oss med litt større barn, men i reisefølget er det også flere små barn. Var dere også litt på stranden i Ao Nang? Er den bedre enn sitt rykte? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Stranden i Ao Nang er ikke verst...ikke noe problem å tilbringe litt tid der. vannet er ikke så klart og fint som feks Poda, men helt ok. Dessuten syns eg feks Railey er blitt dårligere de siste årene, mer grums og stein. Anbefaler igjen Lanta...ikke SÅ rolig. Masse barn i alle aldre som storkoser seg der, bra bading, god mat, ok shopping( sommerklær og stæsj, elefantriding i jungelen, snorkling, Hva med å dele opp ferien litt feks en uke på hvert sted??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Takk for svar igjen Gladidag :)

Jo, for oss kunne det være et alternativ med en uke på hvert sted, men som sagt er vi mange som skal reise sammen, og jeg tviler på at andre er så lysten til å flytte på seg. Ser det er flere som anbefaler Koh Lanta, så jeg skal sjekke ut stedet nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Vi var på Raylei West i vinter med tre små barn. Jeg synes det var kjempefint der. Dette er en salgs halvøy omkranset av klipper, slik at eneste tilgang til stedet er med båt. Dette skapte en rolig atmosfære, men mindre butikker og ståk slik som i Ao Nang. Jeg har hørt strendene er finere på Raylei enn Ao Nang, og det var mange fra Ao Nang som kom til oss på dagstur. Dessuten kunne vi gå til en kjempefin strand i nærheten av der vi bodde, og var ofte der om ettermiddagen når det var lavvann på siden vår.

Vi dro ofte ut på dagstur også, men det var ikke egentlig nødvendig, da det var deilig nok på stranden ved hotellet.

Ellers synes jeg Krabi var helt fantastisk med de fine klippene og det turkise vannet. Vi var også en uke på Koh Samui, og dersom jeg skulle dra tilbake ville jeg valgt Krabi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

Sitter akkurat å kikker på hotell i Raylei-området :) Det ser ut til at strendene der er litt finere enn ved selve Aoh Nang. Har du tips til noen fine, familievennlige hotell? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Vi bodde her. Sjekk også denne linken for flere tips. Det er ikke så fint på øst-siden. Der er det mangroveskog, og ikke noe strand, så ha dette i bakhodet hvis dere ønsker at hotellet nærmest skal ligge på stranden.

Vi hadde en kjempefin uke på Krabi. Her padlet vi med kajakk (En voksen og ett barn på den ene, og en voksen og to barn på den andre). Mannen var ute og dykket en dag, og vi var på nabostranden om ettermiddagen.

Hvis denne linken virker, kommer kart opp her. (Du må zoome deg inn på Raylei.)

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Hotellet så kjempeflott ut, har lagt det til mine favoritter, og skal sjekke det nærmere ut. Hvilken av rommene tar 3 barn da? Har nemlig erfart at det søren ikke er lett å få hotellrom/leilligheter når man har 3 barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Hotellet så kjempeflott ut, har lagt det til mine favoritter, og skal sjekke det nærmere ut. Hvilken av rommene tar 3 barn da? Har nemlig erfart at det søren ikke er lett å få hotellrom/leilligheter når man har 3 barn!

Vi bodde i deluxe-bygningen. Der var det ett rom med en stor dobbeltseng og to ekstra senger. Den minste som er tre og et halvt sov i sprinkelseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Har nå sendt mail til Krabispesialisten, de skal få sjekke ut litt mer for oss. Tusen takk igjen, Elastica :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...