Gå til innhold

Noen som jobber i NAV her?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Hei!

Jeg har vært arbeidsledig siden 1. april. Har fått jobb, men kan ike begynne der før i september. Jeg kunne begynt i morgen, men arbeidsgiver ville gjøre seg ferdig med ferie og flytting (bytter lokaler) sånn at de kan ta meg i mot og gi meg ordentlig opplæring.

Saken er den at jeg er jo fortsatt arbeidsledig fram til september, men ikke i samme forstand som tidligere. Jeg har i dag fått innkalling til nytt infomøte siden jeg har vært ledig i tre måneder. Spørsmålet mitt er: har jeg krav på dagpenger fram til jeg begynner i den nye jobben? Har jo ikke noe annet å leve av i mellomtida, så er litt viktig for meg å finne ut av.

Bør jeg informere NAV om at jeg har fått jobb fra september og at jeg leter etter korte vikariater i mellomtida, eller bør jeg holde dette for meg selv?

Vil ikke gjøre noe galt nemlig...og pengene trenger jeg. Hva har jeg krav på i slike mellomstasjons-situasjoner? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest nemi73
Skrevet

Du har krav på arb. ledighets trygd mens du venter på den nye jobben, og du kan godt opplyse Nav om at du har fått jobb. Om du skal få ledighets trygd, så kreves det at du har jobbet tidligere. Har du sagt opp jobben din så må du vente i 6 uker på å få ledighets trygd. Ta kontakt med Nav, de hjelper deg med å finne ut av dine rettigheter

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har som sagt vært ledig i tre måneder, så har mottatt og hatt krav på dagpenger hele veien. (jobba i mange år så har opparbeida rettigheter). Det er kun i denne mellomfasen, mens jeg fortsatt er ledig, men har fått jobb jeg lurer på om jeg fortsatt har krav på dagpenger. Men slik jeg forstår deg, har jeg altså det.

Takk igjen!

Skrevet

Du har krav på dagpenger frem til september, altså frem til du skal jobbe. Men Nav krever jo at du allikevel søker på jobber frem til september, men det kan du jo også, via vikarbyrå f.eks.

Og gratulerer med jobb forresten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...