Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Hva synes du om spytting? Burde det bli forbudt å spytte på gata? Jeg personlig synes spytting er en uting..greit nok om du er på tur i fjell og mark..eller om du nettopp smakte noe som smakte dritt..Men hva er liksom poenget med å gå rundt å spytte?? Er jo ikke noe pent synt..
Tabris Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har sett flere ungdommer som spytter nærmest hvert 10. sekund. Vet ikke om det har blitt en "kul" uvane eller om det er pga røyking. Uansett er det motbydelig og latterlig.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Ikke spesielt lekkert nei, men noen få ganger må man Mye verre med de røykerne som mener hele verden er deres askebrett, og slenger rundt seg med sneiper.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Enig med siste gjest: Røyksneiper og snusklyser er hakket verre, men fordøyelsesvæsken spytt er kvalmt nok det også. Det kvalmeste jeg ser er alt oppkastet man ser overalt i spesielt Oslos gater på søndager. (passet kanskje ikke så bra med akkurat den smilyen, men )
Gjest Frøken Titt Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Ser ikke poenget med det så lenge man ikke må spytte ut noe. La oss si man kjøper en muggen baguette for eksempel, hehe. Nei, det er stygt å spytte, og ekkelt å se på, men enda verre er det med dem som snyter seg på gata. *kvalm* Og hvorfor leser jeg her når jeg spiser. Ih. Endret 28. juni 2007 av Frøken Titt
Gjest baby-E Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Jeg syns spytting er ekkelt. Tenk på alt det spyttet man får under skoene og drar med seg hjem. tenk på alle de bakteriene og sykdommene som følger spyttet. KVALMT!
Gjest Sativa Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Jeg tror faktisk jeg ikke har spyttet offentlig på mange mange år. Eneste gangene jeg spytter må være når jeg er kvalm og har migrene, men da er jeg som oftest hjemme og i nærheten av do. Spytting er utrolig grisete, og jeg har en mistanke om at tenåringer synes at dette er tøft. Litt merkelig egentlig, siden tenåringer hele tiden er på jakt etter kjærester. Og jeg ville nok ikke blitt forelsket i noen som hadde så store problemer med spyttsekresjonen sin. (æææsj, tenk å kline med dem da....) Eller har ekker smak i munnen osv. For det er liksom det første jeg tenker, at de spytter pga at det er noe ekkelt i munnen deres.
Paradokset Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Ja, fysjameg. Dette må tas tak i - på nasjonalt plan! Kanskje vi skal opprette en egen politistyrke for å håndheve et forbud?
wondergirl Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Æsj, ja det er ekkelt. "Noen ganger må man" - hvorfor det? Det er vel ingen som MÅ spytte på gata?
Gjest Pax Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Jeg mente at det var ulovlig å spytte, men lovlig å spy, slik at man kan hevde at man spydde, ikke spyttet. Men da jeg googlet dette, fant jeg ingenting, så jeg er ikke sikker.
Gjest Pax Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 (endret) dobbelt Endret 29. juni 2007 av Pax
Gjest Elastica Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Spytting er ekkelt og sneiper er søppel. Selv spytter jeg hvis jeg må, dvs når jeg løper i skogen. Da er jeg ikke til sjenanse for noen.
Phantasy Skrevet 29. juni 2007 #13 Skrevet 29. juni 2007 Jeg er asmatiker, og har ganske så masse slim innimellom. Og hvis jeg hoster, så er det ikke til å unngå å få en slimball i munnen, og da lener jeg meg ut i grøfta eller en annen plass som folk stort sett ikke går, og spytter det ut. For min del er det eklere å svelge det.. Men å bare stå å spytte for å spytte er ikke pent..
Gjest Neria Skrevet 29. juni 2007 #14 Skrevet 29. juni 2007 Ser ikke poenget med det så lenge man ikke må spytte ut noe. La oss si man kjøper en muggen baguette for eksempel, hehe. Nei, det er stygt å spytte, og ekkelt å se på, men enda verre er det med dem som snyter seg på gata. *kvalm* Å snyte seg på gata, i et papir eller lommetørkle er noe man må av og til. Er mye eklere med folk som har snørr hengende ut av nesa eller som drar snørr inn med en ekkel lyd. Spytting er derimot bare ekkelt og dessuten kan det spre smitte i værte fall. For 2 generasjoner siden var det bortimot ingen som spyttet offentlig fordi alle var bevisste på at spytt spredde tuberkulosesmitte. Men nå, etter BCG-vaksninen, er det vel ingen som tenker på noe sånnt...
Caboodle Skrevet 29. juni 2007 #15 Skrevet 29. juni 2007 Ekkelt. Spesielt når det ligger svære spytteklyser på offentlige plasser som bussholderplasser, og gjerne når man har med hund eller noe som legger seg fint i klysene. Æsj, æsj, æsj.
murray Skrevet 29. juni 2007 #16 Skrevet 29. juni 2007 Hver eneste dag på vei til og fra jobb må jeg hoppe over ekle spyttklyser som ligger og soler seg på asfalten. Det er gjennomført diskøsting. Enda kvalmere er det med folk som harker opp en slimklump og spytter den ut rett bak deg.
Gjest Kristin_ Skrevet 29. juni 2007 #17 Skrevet 29. juni 2007 Spytting er grisete og uhygienisk. Det ekleste jeg ser er fjortiser som spytter og spytter og spytter til de har en diger dam foran seg.. urk. Og ja, det er et ungdomsfenomen å omtrent være en levende spyttfontene.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #18 Skrevet 30. juni 2007 Jeg jobber på anlegg, og aldri har jeg sett så mange slimklyser på bakken. Jeg hadde egentlig aldri tenkt over spytting før jeg kom hit, men nå legger jeg også merke til tenåringer som nærmest står og sikler i byen. Jeg syns dette er utrolig uapetittelig og rett og slett vulgært.
Frigg Skrevet 1. juli 2007 #19 Skrevet 1. juli 2007 Er enig med dere alle her: spytting er ekkelt. Det ser ut som om spytting har blitt en "trend" blant ungdommene nå. Da jeg var i ungdomsalderen var det for det meste gutter/menn som spyttet, men nå er ser jeg at det er så mange jenter også som spytter. Og det er ikke bare på gata de spytter, men også på t-banestasjonene og inne på t-banene!!! Det er ille det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå