Gå til innhold

Bechterew og yrke


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Har jobbet i 16 år som sekretær og har nettopp fått diagnosen Bechterew. Jeg har vært hos lege og ble anbefalt å søke om yrkesrettet attføring. Har snakket med Aetat som egentlig ga meg beskjed om hva jeg ikke kunne få. Er det noen som kan gi meg et råd når det gjelder valg. Har jo lyst til å omskolere meg til lærer eller lignende. Sykdommen gjør at jeg ikke skal sitte for mye i ro. Aetat mente jeg burde finne noe som jeg kan bruke min tidligere kompetanse på. Noen som har sykdommen og hva jobber dere med. Mottar råd med takk, da jeg snart skal skrive søknaden til trygdekontoret, lurt å ha noen gode punkter. Jeg er ikke sterkt angrepet, så jeg tviler på at søknaden blir godkjent. Men jeg har vært endel sykemeldt pga betennelser i skuldre. Noen med erfaring innen dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min har Bechterews. Sykdommen angripper ulike mennesker svært forskjellig. Han har en stillesittende jobb og det går greit.

Dessverre kan jeg ikke gi deg noen råd om omskolering, men ville gjerne gi deg noen tips om hvordan du lettere kan holde sykdommen i sjakk. Kjæresten min sier at han merket stor bedring etter at han begynte med Omega 3-6-9 og la om kostholdet slik at han ikke spiser rødt kjøtt. Andre venner av meg med Bechterews har sagt at de ble bedre av å trene, spesielt er svømming bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for godt svar. Jeg har fått masse råd hva jeg skal gjøre videre så det går nok bra.

Ha en fin helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...