Focus Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Jeg og eksmannen min er skilt og har et felles barn sammen som vi har 50/50. I dag får vi ingen ekstra stønader utenom dobbel barnetrygd, som vi har latt gått til en brukskonto til datteren vår (til kjøp av klær, sko, ting ++). Nå når min eksmann blir samboer igjen, vet dere om hans del av barnetrygden faller bort da? Er det noen nye regler når man blir samboere igjen? Jeg nevnte at barnetrygden gikk til barnet, men om sommeren har vi tidligere delt på barnetrygden pga. ferien, reise ++.
rangi Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Jeg flyttet sammen med en mann som fikk dobbel barnetrygd for et barn, og han mistet denne da vi hadde bodd sammen i et bestemt antall mnd. Det kommer sikkert an på om barnet er folkeregistrert på deg eller din eksmann, evt hvem som mottar den doble barnetrygden.
Focus Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2007 Ok. Barnet er registrert med adresse hos faren pga. en skole vi ønsker at hun skal gå på, men barnetrygden kommer i mitt navn/konto....
Tule Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Ok. Barnet er registrert med adresse hos faren pga. en skole vi ønsker at hun skal gå på, men barnetrygden kommer i mitt navn/konto.... hei hm jeg tror jeg vile undersokt dette på nav nar du sier at det komer i navnet dit det normalet er at det komer i navnet pa den som barnet er registrert hos men det er mulig du beholder det i og med at det komer i dit hilsen
Far til 2 Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Jeg og eksmannen min er skilt og har et felles barn sammen som vi har 50/50. I dag får vi ingen ekstra stønader utenom dobbel barnetrygd, som vi har latt gått til en brukskonto til datteren vår (til kjøp av klær, sko, ting ++). Nå når min eksmann blir samboer igjen, vet dere om hans del av barnetrygden faller bort da? Er det noen nye regler når man blir samboere igjen? Jeg nevnte at barnetrygden gikk til barnet, men om sommeren har vi tidligere delt på barnetrygden pga. ferien, reise ++. Hvis det er tilfelle mener jeg at det viser myndighetenes ønske om begrenset samvær nok en gang. For i realiteten oppfordrer dette til konflikt. Jeg ser ikke bort ifra at du har rett i din antydning, men håper virkelig for barnets skyld at det er feil. Når det er sagt er det ikke tvil om at far vil få bedre økonomi når han blir samboer. Kansje han kunne betale dette av egen lomme i fremtiden ? Jeg sier ikke at en skal forvente det, men kansje håpe på det og gi forsiktige hint til far. Du betaler jo indirekte ditt bidrag fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå