Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på et lite kontor og får all verdens oppgaver.

Timelønn ca 175,- kroner timen.

Noen andre som jobber på kontor og vil si noe om hva de tjener, gjerne noen som jobber i det offentlige.

Hva med de som jobber gjennom bemanningsselskaper, er det godt betalt?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner en jente som jobber som sekretær i en kommune hun tjener nå før lønnsoppgjøret kr 295 000. Etter lønnsoppgjøret som kommer nå snart vil hun tjene kr 310 000.

Gjest Gjest
Skrevet

Som sekretær gjennom Manpower tjener jeg 125kr i timen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jobber som adv.sekretær, har 142 i timen....

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet
Jobber som adv.sekretær, har 142 i timen....

Jobber som sekretær på sykehus. Har 132 kr timen

Gjest Gjest_Eli_*
Skrevet

Da jeg jobbett som ordremottaker og salgssekretær med forefallende arbeid for ca. 3 år siden, hadde jeg ca. 23 tusen brutto i mnd.

Gjest Gjest_Eli_*
Skrevet

Meg over

Legger til at dette var privat og ikke kommunalt eller statelig.

Skrevet

Ikke så mye å klage over da....

Skrevet

Noen andre som jobber på kontor og vil si noe om hva de tjener, gjerne noen som jobber i det offentlige.

Hørtes ut som bra betalt det da!!?

Jeg har jobbet 6mnd i en privat bedrift, startet med 115kr og gikk opp til 130 kr timen etter 2mnd. Hun jeg overtok stillingen til hadde startet på det samme og gått opp til 174kr timen etter noen år da hun sluttet.

Hvor lenge har du jobbet der du jobber og hva startet lønnen med?Syns du selv det er litt dårlig betalt..? :sjenert:

Skrevet

Jeg jobber som sekretær og har 320 000 i året.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg jobber som sekretær og har 320 000 i året.

Da tjener du langt mer enn meg. Jeg jobber i en kommune som rådgiver med 6 års høyere utdannelse og tjener brutto samlet kr 312 000.

Skrevet

Jeg har 154 i timen og kommer fra Manpower. Jeg er ikke fornøyd med lønna og har bedt om lønnsøkning, så da får vi se da. ;)

Nå kan jeg legge til at jeg har en del tilleggsoppgaver foruten om de reine sekretær arbeidsoppgavene. Konsulenten min mente det kunne være aktuelt å legge meg inn i en annen stillingskategori som ville medføre høyrer lønn.

Jeg jobber i privat firma, og det er gode tider her, med folk som i forhold til min lønn tjener godt og da håper jo jeg det vil være positivt for min del, lønnsmessig etterhvert.

Skrevet
Hørtes ut som bra betalt det da!!?

Jeg har jobbet 6mnd i en privat bedrift, startet med 115kr og gikk opp til 130 kr timen etter 2mnd. Hun jeg overtok stillingen til hadde startet på det samme og gått opp til 174kr timen etter noen år da hun sluttet.

Hvor lenge har du jobbet der du jobber og hva startet lønnen med?Syns du selv det er litt dårlig betalt..? :sjenert:

Har jobbet her (med 1 1/2 års fravær) i snart 10 år, og er den som kan alle rutiner osv osv.

Har passert 40 år og har lang arbeidserfaring.

Synes det er litt dårlig, "guttehvalper" på 22-25 år uten spesiell utdannelse men som også kan sin jobb (på lik linje med at jeg kan min) tjener fort 190-200 pr. time.

Skrevet
Har jobbet her (med 1 1/2 års fravær) i snart 10 år, og er den som kan alle rutiner osv osv.

Synes det er litt dårlig, "guttehvalper" på 22-25 år uten spesiell utdannelse men som også kan sin jobb (på lik linje med at jeg kan min) tjener fort 190-200 pr. time.

Har du bedt om lønnsøkning?

Gjest Gjest_Josephine_*
Skrevet
Da tjener du langt mer enn meg. Jeg jobber i en kommune som rådgiver med 6 års høyere utdannelse og tjener brutto samlet kr 312 000.

Jøss, er det sant? :overrasket:

Ante ikke at kommunesektoren betalte så dårlig for langtidsutdannede!

Da er jeg glad jeg jobber i et mindre kommunikasjonsbyrå og tjener med 6 år fra Blindern det nette sum av 680 000 og jeg har tre års arbeidserfaring. Trenger jeg si at jeg er fornøyd?

Mitt råd er at du finner deg jobb i privat sektor etter sin erfaringssank "på gølvet". ;)

Annonse
Skrevet

Ja det kan jeg virkelig forstå! Jeg er 21, uten utdannelse innenfor det jeg driver med-men har fått kjempegod opplæring og skryt for kjempe-framgang i begynnelsen. Regner med å gå opp en del etterhvert, og siden jeg ikke vet helt hva jeg ønsker med utdannelse/framtid sånn sett så synes jeg det er helt okey å være her jeg er. Og trives veldig med de jeg jobber med :) Noe som også er viktig i mine øyne. Men det er klart jeg ikke ville jobbet med denne lønna på 130kr i all evighet.

Har du utdannelse innenfor området du driver med? Hvor lang?

• 1 måned senere...
Skrevet

Har du fått noe høyere lønn? Jeg venter fortsatt på lønnøkning, men tenkte å sende Manpower konsulenten min en mail i morgen og purre. Ferie og sykdom da stopper alt opp. :sjenert:

Men i dag fikk jeg spørsmål om jeg var intressert i fast jobb, og det er jeg jo, så da vil det jo etterhvert komme ett tilbud og det kan jo bli intressant. Blir skuffet om det er mye lavere enn 360 000, men får bare vente å se...

Skrevet
Har du fått noe høyere lønn? Jeg venter fortsatt på lønnøkning, men tenkte å sende Manpower konsulenten min en mail i morgen og purre. Ferie og sykdom da stopper alt opp. :sjenert:

Men i dag fikk jeg spørsmål om jeg var intressert i fast jobb, og det er jeg jo, så da vil det jo etterhvert komme ett tilbud og det kan jo bli intressant. Blir skuffet om det er mye lavere enn 360 000, men får bare vente å se...

Eeeh, hallo? Du jobber som sekretær, og er skuffet om du blir tilbydt under 360 000!??! Jaja, bekrefter bare mine fordommer om at utdannelse ikke lønner seg i dette landet, i alle fall ikke økonomisk.

Skrevet
Eeeh, hallo? Du jobber som sekretær, og er skuffet om du blir tilbydt under 360 000!??! Jaja, bekrefter bare mine fordommer om at utdannelse ikke lønner seg i dette landet, i alle fall ikke økonomisk.
Nå kan en vel ha forskjellig oppgaver som sekretær, alt fra å betjene telefoner, til å ha mer kordinasjonsoppgaver som jeg har. Jeg kunne like godt ha blitt kalt administrasjonskoordinator, men pga sekretær tittelen så blir det ikke like "akseptabelt" å forvente "høyerer" lønn. Prosjektsekretær som jobber her, forøvrig som vikar og som er helt ny har 350 000 i årslønn, det var igrunn litt overraskende synest jeg. Men hun krevde det, og fikk det.

Her jeg jobber i privat bedrift så tror jeg sekretærer har alt fra 300 000- til over 400 000.

Gjest Gjest_Blomst_*
Skrevet

Kommer lønna mye an på hvor lenge man har jobbet og på hvor i landet man jobber?

Jeg har ca 275.000 kr i begynnerlønn som kontormedarbeider, dette er gjennom vikarbyrå og jeg er klar over at de betaler dårligere enn bedriften selv gjør til sine ansatte. Jeg trives godt og synes det er fint å bruke byrå i starten, mens jeg samler erfaring.

Har på sikt lyst å flytte tilbake dit jeg bodde før, nærmere slekt og venner. Må jeg regne med å gå ned mye i lønn i forhold til det jeg har nå, om jeg flytter til en mindre by? (Mjøsomr.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...