Gå til innhold

Jente på 3 år som konstant tygger tyggegummi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min niese på 3 år har konstant tyggegummi i munnen. Er ikke dette helt spesiellt?Det som irriterer meg er at jeg nå har funnet en nedtrampet tyggegummi ute på terrassen. Har også funnet diverse tyggegummier som hun har lagt rundt omkring inne hos oss når hun har vært på besøk. Er det jeg som overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hun er 3 år ja.

Er ikke tyggegummi skadelig for tenner etc.. også når man har så skjøre melketenner?

Skrevet

Veldig mange tyggiser er jo sukkerfrie idag da, men tror faktisk ikke mine hadde smakt tyggis en gang jeg, på den alderen

Gjest Kristin_
Skrevet

Det der hørtes litt sært ut ja. Dessuten er det ikke bra for noen å tygge tyggis hele tiden, man risikerer at spyttkjertlene svulmer opp og man får litt "hamstertryne" av det.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Mine barn var eldre før de fikk tyggegummi, ikke bare fordi det er noe de ikke må ha men også fordi små unger legger igjen tyggegummi overalt.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg synes tyggis er en uting enten man er 3 eller 30.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg synes ikke det er en uting, da det er lurt å ha etter mcdonaldsmat/kaffe/røyk. En vil jo ikke forgifte omverdenen heller, og løper ikke rundt med tannbørste dagen lang.

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg synes ikke det er en uting, da det er lurt å ha etter mcdonaldsmat/kaffe/røyk. En vil jo ikke forgifte omverdenen heller, og løper ikke rundt med tannbørste dagen lang.

Sant nok, jeg bare synes det ser dumt ut når folk tygger tyggegummi. Derfor gjør jeg det ikke selv, eller lar barna mine gjøre det. Dersom jeg føler behov for å friske opp pusten, tygger jeg i noen minutter, da er smaken borte likevel.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Oh yes men som erfaren tyggistygger er jeg meget diskret! :klappe:

Verre med hubbabubab det syns uansett!

Gjest Elastica
Skrevet
Oh yes men som erfaren tyggistygger er jeg meget diskret! :klappe:

Verre med hubbabubab det syns uansett!

:ler: Jeg husker det var om å gjøre å ha en hel pakke Hubba Bubba i munnen på en gang. Det så ikke videre smart ut. :ler:

Gjest DyneTryne
Skrevet

Haha kan tenke meg det ser noe ala det samme ut som bommull etter tannlegetime? :ler:

Men til saken trådstarter;

Jeg ville pakket sammen sakene hennes og kastet henne på dør.

Gjest Gjest
Skrevet

Ta det opp med foreldrene hennes. det er deres valg om de vil la henne tygge tyggis, men det er ikke ok at hun kvitter seg med tyggisen overalt. Jeg synes du også godt kan si til jenta at det ikke er lov med tyggis inne hos deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Æsj! Jeg synes det ser helt latterlig ut med folk som tygger tyggegummi, uansett alder. Men siden denne treåringe ikke har kontroll med hvor hun legger fra seg svineriet, får du bare nekte henne å bruke det når hun er hos deg. At noen kan gjøre treåringen sin avhengig av tyggegummi, synes jeg er helt horribelt. :overrasket:

Gjest Kristin_
Skrevet
:ler: Jeg husker det var om å gjøre å ha en hel pakke Hubba Bubba i munnen på en gang. Det så ikke videre smart ut. :ler:

Åh, russetid :rødme:

Jeg slevet som en gal ;)

Men ja, i den alderen er det jo foreldrene sin feil, hun hadde ikke gått og tygget tyggis hele tiden hvis ikke det hadde vært tilgjengelig. Lurer på hva de tenker på.

Skrevet

Jeg synes det er skummelt at en treåring har konstant tyggegummi i munnen. En treåring er ganske aktiv og det er lett å sette den i halsen når hun løper.

Vet ikke om det stemmer, men jeg har blitt fortalt en gang at man kan få nedtygde jeksler av det. Dessuten får kroppen i seg sukker eller kunstig sukker, avhengig av hva tyggegummien er tilsatt.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er sant :overrasket: Vi fikk aldri lov å spise godteri når vi fartet rundt, nettopp fordi det er så lett å sette i halsen om man gikk på trynet (noe 3åringer gjør oftere enn voksne).

Hele saken virker veldig merkelig synes jeg...

Skrevet

Jeg syntes det er enda merkligere at en 3 åring trenger å kamuflere kaffe og røyklukt, jeg da :ler::ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Mine barn er veldig glad i tyggegummi. De får kun sukkerfri tyggis. Har smakt hubbabubba - men da er det en del av lørdagsgodtet.

Det at barn ikke skal spise godteri og løpe rundt er vel mer myntet på sukkertøy som faktisk kan sette seg fast. Har aldri hørt at tyggis kan sette seg fast... Det tror jeg ikke noe på.

Det er ikke usunt å tygge tyggis så lenge den er sukkerfri! Og om barn på 3 år klarer å tygge den uten å svelge har jeg ingen innvendinger. Min yngste var nok under tre år første gang h*n fikk tyggis. Det har gått helt fint hele veien.

(spiser ikke tyggis hver dag da - men flere ganger i uken).

Syntes noen er hysterisk imot tyggis her??

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med å lære små barn at de alltid må ha noe i munnen jeg da! Tipper utviklingen går mot sukkertøy/godteri/mat osv.... Man tilegner seg lettere uvaner når man er liten.

Nei, jeg hadde gitt beskjed til denne treåringen, at hos meg fikk hun ikke lov til å tygge tyggis. Iallefall så lenge hun ikke klarte å sitte rolig når hun tygde og kaste den i søppelet når hun var ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...