Gjest Elastica Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har tidligere hatt forskjellige blomster i potter som jeg skifter ut hvert år. Staudene har vært forbeholdt bedene. Nå fjerner vi bed i hagen og legger stein istedet, og da er spørsmålet mitt om det går greit å ha stauder i potter, eventuelt er det noen som er bedre egnet enn andre? Vi bor på en kant av landet hvor det ikke er veldig kaldt om vinteren. Hortensiabusk har tidligere stått ute i potte gjennom vinteren uten å ta skade.
Fakse Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Stauder i potter går fint, det er overvintringen som er kritisk. I potter er de jo mye mer utsatte for frost, så det beste er om du har mulighet til å oppbevare dem kjølig, frostfritt og mørkt (men pass for all del på at de ikke tørker ut). Eventuelt kan du forsøke med å legge krukkene på siden sånn at vannet renner ut, av dem, også dekke dem med strie/granbar/halm eller liknende som isolerer litt.
Brunhilde Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har hatt en krukke med campanula og pyntejordbær stående i 5-6 år nå, den kommer like fint hver vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå