Gjest fg Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 jeg å min "X" kjøpte oss hus sammen for 2 år siden. betalt 1 500 000 kroner for huset ( det var ikke taksert ) og det var møbler. vi har betalt ned ca 60 000 kroner å jeg skal nå flytte ut . hvordan skal jeg gjøre dette ? har jeg krav på noe ? han skal sitte med huset .
Frey Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Avtal med en megler at han kommer og gir takst på huset. Takst minus lån delt på to vil da være det han skal betale ut deg med.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 jeg å min "X" kjøpte oss hus sammen for 2 år siden. betalt 1 500 000 kroner for huset ( det var ikke taksert ) og det var møbler. vi har betalt ned ca 60 000 kroner å jeg skal nå flytte ut . hvordan skal jeg gjøre dette ? har jeg krav på noe ? han skal sitte med huset . Du skriver at det ikke var takst på huset. Noen spesiell grunn til det? Du eier halvparten av husets nåværende verdi. (Vil tro at det har steget litt de siste to åra...) Husets verdi i dag minus gjelden som da er 1440. Det som da står igjen, deles på to, og den ene halvparten er din. Halvparten av møblene som var i huset også.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Denne er vel litt vanskelig for med den prisstigningen det har vært de siste årene kan det hende at ingen av dere kan sitte igjen med huset og det er jo litt synd. Så hvis det er stor differanse mellom lån og takst synes jeg nok at du kan gjøre en skjønnsmessig avgjørelse omkring hvor mye han skal betale deg ut. Spesielt hvis det er barn i bildet som har godt av å kunne fortsette å bo i hjemmet. Lykke til og husk det er lov å være snill. Hvis du strengt tatt bare trenger 100.000,- for å kjøpe ny leilighet synes jeg nok ikke du trenger å forlange 1.000.000,- bare fordi taksten er gått opp. Kanskje kan dere avtale et privat lån som vil gjøre det lettere for han å beholde huset?
Gjest nh Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 jeg vil være snill, jeg er snill... å jeg vil at han skal sitte med huset vi har en gjeld på 24 000 utenom også, slik skikkelig rente på. eneste x min snakker om er at jeg skal ta det lånet. trur ikke han vet så mye om hvilken rettigheter jeg har. off alt er sååå vanskelig...vil ikke starte på nytt jeg heller. det er jeg som skal ha barna. men vil jo at han skal klare å sitte med huset. å med den stigningen i hus prisene som har vært kan det jo hende at jeg har krav på ganske mye. jeg vet at når vi kjøpte det så var det noen som var interisert til å betale 100 000 mere enn det vi gjorde. men vi hadde skrevet kontrakt så vi fikk kjøpe det
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Hvis du skal ha barna synes jeg nok at saken er helt grei! Da går du for takst minus lån og krever halvparten av det. Finito! og lykke til. husk at hvis du du går for mindre så kan han sitte med huset og kunne selge etter en måned med kanskje 1.5000.000,- og det er egentllig ikke noen god følelse for har du blitt lurt. bli ferdig med det kort prosessl. Og legg det ut på åpent marked hvis han ikke har råd til det. Så har du pengene og der er faktisk rettmessig dine. Hvorfor skal vi kvinner være så fordømt snille. Ikke tenk mer på det siden du skal ha barna spiller det jo ingen rolle om han ikke får. Dere har jo også bare bodd i huset i 2 år og det er jo ikke snakk om en livslang kjærlighet rettet mot dette huset heller. Lykke til og kjør på jente!
Gjest vimselot Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Enig med siste gjest. Det er ok å være snill, men til og med et planlagt brudd er så tungt at du ikke skal tape penger på det i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 jeg vil være snill, jeg er snill... å jeg vil at han skal sitte med huset vi har en gjeld på 24 000 utenom også, slik skikkelig rente på. eneste x min snakker om er at jeg skal ta det lånet. trur ikke han vet så mye om hvilken rettigheter jeg har. off alt er sååå vanskelig...vil ikke starte på nytt jeg heller. det er jeg som skal ha barna. men vil jo at han skal klare å sitte med huset. å med den stigningen i hus prisene som har vært kan det jo hende at jeg har krav på ganske mye. jeg vet at når vi kjøpte det så var det noen som var interisert til å betale 100 000 mere enn det vi gjorde. men vi hadde skrevet kontrakt så vi fikk kjøpe det Det er forskjell på å være snill og å være dum.. Beklager. Det er gjerne viktigere å tenke på barna enn x-mannen i en slik situasjon. Det er klart du skal ha takst minus lån, delt på to. Noe annet vil være helt urimelig - med mindre mannen hadde med seg masse egenkapital inn i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå