Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mener noen seriøst at 40/60 blir en bra ordning i dette tilfellet? Her er det snakk om små barn og store avstander. Stakkars unger...Jeg ville forsøkt å starte forsiktig og heller økt samværet gradvis hvis det viste seg å fungere bra for barna. Få det med i avtalen. Tror dessverre det er alt for mange foreldre som sitter og regner antall samværsnetter for å få til en god økonomisk avtale. Jeg synes koblingen mellom økonomi og samvær er svært uheldig for barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
60/40 på en 14-dagers periode er 8 dager hos deg og 6 hos far. Med den avstanden du skisserer at dere har, heller ingen spesielt god løsning for BARNA. Blant annet vil de jo da måtte ha to barnepassordninger fordi de også er hos far på hverdager.

Det er viktig å sikre barna god kontakt med foreldrene, men det er også viktig at barna får lov å ha et stabilt hjemme miljø. Det blir det ikke med en så utvidet samværsordning, når avstanden er som den er.

Skal dette være mulig må dere bo så nærme hverandre at det minimum er mulig for ungene å være i samme barnehage (etterhvert skole) uavhengig av hvem av dere de er hos.

Jeg er ikke av de som mener det er en katastrofe for barn å flytte på seg, ei heller at det skal innføres flytteforbud for barn. Samtidig er det klart at å flytte så langt som du har gjort, trådstarter, får konsekvenser for samværet. Og det må du i tilfelle stå for, og akseptere.

hei

herregud vorfor skal hun ta fra han barna, jeg syns det er fint at hun vil dele jeg, du ma slute og vere sa skeptisk :) barna kan da vere hos slektninger di kanskje savner di dagene jeg syns det er en fin losning vis det kan fa slut pa konflikten,

og vorfor skal hun sta pa sit hun bor og ta konsekvensen av at hun ike avklarte samver for hun flytet

hilsen

Skrevet
Mener noen seriøst at 40/60 blir en bra ordning i dette tilfellet? Her er det snakk om små barn og store avstander. Stakkars unger...Jeg ville forsøkt å starte forsiktig og heller økt samværet gradvis hvis det viste seg å fungere bra for barna. Få det med i avtalen. Tror dessverre det er alt for mange foreldre som sitter og regner antall samværsnetter for å få til en god økonomisk avtale. Jeg synes koblingen mellom økonomi og samvær er svært uheldig for barnet.

hei

er det helt usansynlig for deg at faren savner barnet, jeg syns det er feil at en skal lide i slike saker, jeg kan vere enig i det med reisingen og det er og grunnen til at jeg mener at loven burde endres og det ble slik at en mate ha skrevet under en samversavtale for man kune flyte

hilsen

Gjest Mayamor
Skrevet
hei

det var da en rar far, had jeg vert han og det paset han og flyte eter barna sa hade jeg gjort det moren hade da ike noe med og nekte det, hun hade fat lov og skile seg men om han vile vere i nerheten av barna sine sa hade jo han ret til det han er faren til barna og det ma hun godta, ogsa rart at hun fik omsorgen her burde det vert statuert et eksempel med at hun hade blit fratat den fordi hun brøt avtalen, her bor reten bli flinkere og di bor bli flinkere til og bruke midlertidig forfoyning, jeg kjener ogsa en sak der sakyndige har anbefalt at far har omsorgen i to retsrunder og har tapt bege ganger og likevel sier di at kviner ike har mer ret en men :sur:

hilsen

Er far rar fordi han ikke flytter etter pipen til ekskonen?

Jaja. ;)

Skrevet
Er far rar fordi han ikke flytter etter pipen til ekskonen?

Jaja. ;)

hei

det var ike det jeg mente, men vis han hade mulighet for og flyte for og vere nermere barna sa mener jeg det er feil og la vere bare fordi hun sier at hun ike vil det er barna det hanler om ike hun derimot mener jeg det er vere at barna vokser op med en mor som vil begrense kontakten med faren slik som hun og bryter en avtale, kan heler ike skjone at faren ike anket den domen jeg kan ike tenke meg at den hade blit staende men det er et sykt retsystem som gjor slik

hilsen

Gjest Mayamor
Skrevet

Denne faren var villig til å flytte til deres hjemsted for å redde ekteskapet, men ekteskapet var ikke verd å redde for henne. Da orket ikke mannen å dilte etter som en "hund" for å se barna mer enn han fikk via den utvidede samværsavtalen. Han har nå et meget bra forhold til sine barn og et av barna har flyttet til ham.

Ellers er det en trend at foreldre blir mer likestilte slik at ikke mor lenger "automatisk" blir tilkjent daglig omsorg dersom far ønsker den også. Nå er det jo mange menn som ikke ønsker daglig omsorg, en del par som enes om omsorg/samvær - så det er sånn sett ikke så mange kamper om barnefordeling i rettsvesenet. Men av de som er; en bør ikke kjenne seg for trygg " bare fordi en er mor"... :)

Skrevet
Denne faren var villig til å flytte til deres hjemsted for å redde ekteskapet, men ekteskapet var ikke verd å redde for henne. Da orket ikke mannen å dilte etter som en "hund" for å se barna mer enn han fikk via den utvidede samværsavtalen. Han har nå et meget bra forhold til sine barn og et av barna har flyttet til ham.

Ellers er det en trend at foreldre blir mer likestilte slik at ikke mor lenger "automatisk" blir tilkjent daglig omsorg dersom far ønsker den også. Nå er det jo mange menn som ikke ønsker daglig omsorg, en del par som enes om omsorg/samvær - så det er sånn sett ikke så mange kamper om barnefordeling i rettsvesenet. Men av de som er; en bør ikke kjenne seg for trygg " bare fordi en er mor"... :)

hei

jeg er enig med deg, men det hortes ut som i det forste inleget dit at han vile flyte eter men at hun ike vile ha han i nerheten, men da er det greit, men hun kune jo og blit pa same sted siden hun hade bod der sa lenge ike bare revet barna op, bra at hun respekterte det da det ene vile flyte da

ja det er bra at det endres jeg tror en bor inse at så ile som det er og ga til retsak så er det ike sikert at det er økonomiske gruner altid som gjør at fedre gar til sak det er mange fordomer om at det er det men jeg tror ike det er riktig

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...