fuerza Skrevet 27. juni 2007 #1 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg kunne tenkt meg å lest en filosofisk bok som får meg til å filosofere over livet og alt annet. Men har ikke lyst å lese en fagbok innen filosofi, men en lettlest god og filosofisk bok. Finnes det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #2 Del Skrevet 27. juni 2007 - Sofies verden - Kan du vissla, Johanna (film) - Astrid Lindgrens beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pnin Skrevet 28. juni 2007 #3 Del Skrevet 28. juni 2007 - Tao of Pooh av Benjamin Hoff - Den fremmede eller Pesten av Camus - Tao te ching Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 28. juni 2007 #4 Del Skrevet 28. juni 2007 Bøkene skrevet av Paulo Coelho. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2007 #5 Del Skrevet 28. juni 2007 Tilværelsens uutholdelige letthet av Milan Kundera er veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 28. juni 2007 #6 Del Skrevet 28. juni 2007 Paulo Coelho er fint for nybegynnere. "Filosofien" i hans bøker er som regel veldig nært hva folk allerede tenker. Sikkert derfor så mange liker bøkene hans. Er ikke spesielt begeistret for dem lengre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #7 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har to anbefalinger: - The Giving Tree av Shel Silverstein, som er en kort barnebok som kan inspirere til lange diskusjoner! Hvorfor de to karakterene handlet som de handlet er det sentrale spørsmålet her, samt hva moralen er, dersom boka i det hele tatt har en moral. - Grisen som ville bli spist av Julian Baggini, som inneholder massevis av filosofiske problemer å gruble på. (Denne typen bøker finnes det veldig mange av på engelsk, men jeg tror dette er den eneste som er oversatt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 30. juni 2007 #8 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg er veldig glad i Paulo Coelho. Ikke så veldig mye å gruble på, men nydelige likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå