Gå til innhold

Spm ang Vektklubb.no (igjen)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Har noen spørsmål til dere som er med eller har vært med i vektklubb.no (denne som VG har)

- Jeg trenger å gå ned 5-6 kg. Holder det da med å melde seg inn for 3 mnd eller bør jeg melde meg inn for 6 mnd?

- Jeg spiser bare 2-3 ganger per dag, noe jeg vet er alt for lite Får man pekepinner på hva man skal spise og når hver dag? (er så dårlig på å tenke ut sånnt selv bare etter å lese hva man BØR spise)

Jeg bør få fortalt eksakt hva og når jeg skal spise det, men så heldig er jeg vel ikke.

- Må man veie maten

- Er oppskriftene greie å lage og ikke minst GODE (mannen min skal også "være" med på dette, men regner med at det bare er jeg som skal melde meg inn. Tror ikke han gidder det, men maten spiser han nok.

- Er det vanskelig å følge dette opplegget og ikke minst, fungerer det????

Kommer ikke på flere spm i farten, men om noen har noe info og tilføye så gjør gjerne det.

Takker så mye til de som ønsker å svare meg på dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

Man får menyer for hver dag, så er man lite kreativ, er det absolutt et stort pluss ;) Det er også ganske enkelt å følge, lite komplisert mat. Ser man noen "vanskelige" grønnsaker i oppskriftene kan disse fint byttes ut til mer vanlige ting, og de har en stor kokebok.

Av og til må du veie, men ofte kan det måles i dl, buketter etc.

Opplegget er ikke noe vanskelig å følge nei. Oppskriftene varierer litt, men har laget en del mat derfra som har vært god. I tillegg er det fint for de av oss som ikke vil si helt farvel til karbohydrater, det er ganske mye karbohydrater i VK sin mat.

Gjest Gjest
Skrevet

Grete Roede sin vektklubb er like bra og gratis. er bedre balanse i maten.

Gjest Gjest
Skrevet

Hørte at det var vanskeligere på GR sine sider ang mat, oppskrifter osv.

Noen som vet forskjellen på disse to sidene?

Som jeg forstår får man råd og oppfølging på VG sine sider, stemmer det og får man også det på GR sine.

Dersom forskjellen ikke er så stor er det jo like greit å velge den som er gratis.

(Jeg er en som MÅ få ting inn med teskje ang hva og når jeg bør spise, så den siden som er best på det må jeg melde meg inn i så resultatene blir bra)

Til dere som har forsøkt enten VG eller GR sin fikk dere mer energi når dere fulgte denne kosten?

Jeg har ikke ork til noe og er støtt trøtt og sliten.

Jeg tror at dersom jeg legger om kosten så den blir mer riktig og spiser oftere enn 2-3 ganger om dagen, må vel det hjelpe på energien og jeg vil "våkne" og orke mer (håper jeg)

Gjest Gjest
Skrevet
Grete Roede sin vektklubb er like bra og gratis. er bedre balanse i maten.

Gikk inn på Grete Roede sin side for å ta en titt, men finner bare ulike kurs som koster penger.

Hvor er det som er gratis?

Gjest Kristin_
Skrevet

Du kan melde deg inn som medlem og bruke kalkulatoren av hjertens lyst. Den er dog ikke like god som VK sin. I tillegg har de en ganske god oppskriftsdatabase.

Skrevet

Selv meldte jeg meg inn for 12mnd siden jeg synes det ikke er så stor forskjell i pris på 3, 6, og 12mnd... og når en har nådd målet så får en en stabilprofil for å klare å holde vekten....

Gjest Gjest
Skrevet

HI her.

Tusen takk for alle tilbakemeldingene.

Tror jeg skal melde meg inn for 6 mnd.

Får jeg "Beskjed" om hva og hvor mye jeg skal f.eks spise til frokost, lunsj osv eller må jeg regne det ut selv for hele dagen med tanke på ant kalorier og hvor ofte jeg skal spise?

Gjest Kristin_
Skrevet

Du får en ukemeny du kan velge å følge hvis du vil det ja ;)

Gjest -eline-
Skrevet

Jag har prøvd både VGs vektklubb, GRs Vektklubben og Dagbladets Lev Lettere, men har hver gang endt opp med å gå tilbake til Somebody. Jeg føler det blir for mye styr med disse menyene, og synes hele poenget er å lære hvor mye mat man kan spise i det daglige. Somebody har ingen meny, kun en ufatterlig god database som inneholder det aller meste av mat (og mangler det noe så er det bare å sende en mail til Camilla og hun fikser det), det gjør at det er lett å skrive inn alt man spiser, og legge opp dagen selv. Dette krever jo at man setter seg inn i kosthold og hva man bør spise, men for min del er det i hvertfall denne som fungerer best (er i gang med en ny runde nå...holdt meg på idealvekt lenge, så flyttet jeg sammen med kjæresten og nå er det litte samboertillegg på plass gitt... :sjenert: )

Gjest Kristin_
Skrevet

Enig, somebody er også det beste opplegget i mine øyne. Men TS ønsket først og fremst et opplegg som faktisk ga henne konkrete menyer å gå ut ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...