Gjest Peppa Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jenta mi på 3 år har alltid våknet tidlig, alt mellom 0530 til 0700. Det har gått bra før, da hun fikk sove en liten time på dagtid. Men nå sover hun ikke på dagtid lengre, fordi hun ikke vil, og at da blir det helt umulig å få lagt henne til rimelig tid igjen på kvelden. Hun sovner vanligvis i 1900-2000 om kveldene. Jeg har prøvd flere dager på rad å legge henne senere, men det hjelper lite. Når hun våkner om morgenen, så kan det gå en times tid, og da begynner hun å bli trøtt igjen og det er nesten så hun sovner på vei til barnehagen. så det er tydelig at hun ikke har sovet ifra seg. Jeg har også prøvd å lagt meg ned sammen med henne, for å se om hun vil sovne til igjen, men det gjør hun ikke. Det er bare så leit å se at hun er trøtt og sur hele dagen pga av dette. Jeg har så lyst å hjelpe henne med å få en skikkelig god søvn. Noen som har noen tips?
Chiquita Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Når hun er 3 år, så er hun gammel nok til å forstå at "før kl er 7, så skal vi holde senga". Det finnes egne klokker som er tilpasset barn, og disse er greie for å vise når det er morgen, og når det fremdeles er natt... (så en annonse i foreldre og barn, og har kjøpt selv, men husker ikke aldressen til siden) Der er det bilde av en kanin, som sover når det er natt, og er oppe og går når det er dag. Etter noen dager hvor dere konsekvent følger henne tilbake i senga si før det fastsatte tidspunktet hvor det er greit at man står opp, så vil hun skjønne systemet. Og da etterhvert vil hun nok sikkert legge seg til å sove igjen dersom hun våkner på et tidspunkt hvor man ikke får stå opp (min teori - som jeg vet har fungert på mange)
Gjest Peppa Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Hmm, ingen dum ide chiquita! En sånn klokke må jeg finne.
Chiquita Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Her er den jeg har kjøpt. Den er litt dyr, men absolutt verdt pengene for å få en lengre morgen, synes jeg
måneperle Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Pia vår har blitt fire nå, men hun hadde også en overgang i en periode hvor hun ikke sov på dagtid, men la seg og sto opp til samme tid som før. Trøtt en stund, men det gikk seg ganske fort til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå