Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi gir hverandre alltid nattakyss før vi legger oss. Får liksom ikke lagt oss orntlig til å sove uten. Vi har hatt denne tradisjonen i snart 6 år. Og den er like kjærkommen hver kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi ligger alltid litt "armkrok" og forteller om små og store ting som har skjedd i løpet av dagen.

Deretter sier vi "jeg er glad i deg" og "godnatt" og gir hverandre en nuss.

Det er signalet på at fra nå av skal vi holde kjeft.  Jeg begynner noenganger å prate igjen!  :D  Så dermed blir det en ny omgang med "jeg er glad i deg", "godnatt" og en nuss.   :ler:  

:briller:

Akkurat slik er det i dette soverommet også! Bortsett fra at "jeg er glad i deg" er byttet ut med "jeg elsker deg".

Skrevet

Vi sier "natta" og gir hverandre et nattakyss. For meg blir det feil å skulle si "Jeg er glad i deg" eller "elsker deg" hver natt før man sovner. Vi sier det til hverandre ofte, men det er impulsivt og ikke som en fast "nattarutine".

Skrevet

Vi sier alltid "natta, elskus" og gir hverandre et kyss.

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, vi sier god natt, og at vi er glade i hverandre, og elsker hverandre, og det sier vi mange ganger før vi sovner også....

Forøvirg sier jeg god natt (med klem) til mine foreldre når jeg er på besøk, og til "svigers" (for det insisterte "svigerfar" på første gangen, for det gjorde alltid deres sønn sier han med glimt i øyet)

Og, jeg ser ikke noe galt i litt "rutine" ved å si at vi elsker hverandre ved leggetid. Det sier jeg hver gang vi går hver vår vei også (altså før jeg går på jobb og sånn) Synes det er betryggende å ha sagt det, just in case (hva om bussen kræsjer og sånn? Ikke at jeg går og engster meg for det altså, men jeg sover bedre, og har det bedre i våken tilstand, når vi sier at vi er glade i hverandre/elsker hverander. Sier også "ha en fin dag, og kos deg vennen min". Og om kvelden er det altså "sov godt, drøm søtt, jeg elsker deg masse!"

JA, vi sier natta, det ville være stusselig uten. I begynneslen av vårt forhold når vi var påp hver vår kant av landet på sommerferie (før vi ble offisielt sammen også) så sendte jeg natta-sms til ham hver kvald når jeg la meg. Det gjør jeg somregel alltid dersom vi er fra hverandre. Det hører med....

Skrevet

Natta-SMS høres koselig ut! Det skal jeg sende til sambo neste gang vi er fra hverandre når vi skal sove! :)

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Sier alltid natta, men det vanker sjelden nattakos ettersom vi aldri greier å legge oss samtidig.

Før sa jeg forresten natti, men etter å ha gjort østlending av meg har det gått i glemmeboken.

Gjest Zalomine
Skrevet
Sier alltid natta' date=' men det vanker sjelden nattakos ettersom vi aldri greier å legge oss samtidig.[/quote']

Unnskyld at jeg spørr, men hva har det med saken å gjøre? Kan ikke den som legger seg først gi en nattaklem til den andre? (mer tungvindt motsatt, da den som legger seg først antakelig sover på det tidspunktet..)

Hos oss er det somregel jeg som legger meg først, med unntak av når vi legger oss sammen. Dersom han vet at han vil legge seg etter at jeg har sovna, så kommer han dessuten inn og ligger ved siden av meg en stund, somregel, følger meg til sengs liksom, sier natta, gir meg kyss og klem, og slår av lyset når han går.

Når jeg var lita ga jeg alltid mine foreldre en klem når jeg sa natta. Uten at vi la oss samtidig, eller på samme sted...

(med mindre du med "nattakos" mente å ligge i armkroken og skravle hele natta da, eller gjøre andre ting... Men det er en fin ting at han følger meg til sengs synes jeg, så får jeg ligge litt i armkroken og småsnakke også, før han går til pc'n og jeg faller i søvn :) )

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Joda, vi kunne ha gitt nattakos uansett, det er bare det at det er så mye lettere om man allikevel ligger ved siden av hverandre i senga.

Jeg sier det som regel i forbifarten når jeg kommer fra badet og han sitter i stua, og gidder ikke ta en omvei for å gi nattakos.

(Men han får alltid kyss når jeg kommer hjem fra jobb, det har vel bare med vane å gjøre.)

Gjest Frøken Dings
Skrevet

En annen ting; det blir litt annerledes med foreldre og barn synes jeg. Guttungen får alltid nattakos, og selv kysset jeg mine foreldre natta til jeg ble 13-14 år. Jeg gjør det fremdeles dersom jeg er hjemme. (Men nå kysser vi på kinnet, ikke på munnen. :wink: )

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, min får kyss når jeg går på jobb, når han kommer hjem (jeg går først og kommer først hjem) og når jeg legger meg (og mange, mange andre ganger også da :) ) Går alltid den omveien jeg, inn for å kysse ham, si natta, og ofte får jeg ham da til å følge meg inn, eller love å komme "snart" (er snart mer enn 30 minutter sånn ca så regnes det ikke som "snart", og da "legger han meg" før han jobber videre)

Funker utmerket for oss. Det handler, som du sier, om vane :)

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Kanskje jeg burde fortsatt på pm, fredagsbarn, men jeg måtte bare kommentere; det hender at min kjære "legger meg" også. Da bærer han meg ut på badet for tannpuss og pakker meg godt inn i dyna etterpå. :ler:

Gjest Zalomine
Skrevet

Ok, jada, dette er vel utenfor tråden, men likevel... min bærer meg ikke da, men leier meg gjerne (jeg er somregel ferdig på badet da, når jeg kommer tuslende inn og sier at "nå legger nå jeg meg...", og da tar han meg ofte å hånden, eller fører meg på annet vis til soverommet, og passer på at jeg er god og varm, og passe trøtt, før han forlater meg for "bare en liten stund", som antakelgi varer i noen timer... Men, det viktigste er at vi sier natta, ja :)

Skrevet

hørtes skikkelig koselig ut :)

Vi pleier å legge oss på likt.

Jeg sier at "jeg går å legger meg".

Han sier " sitt oppe litt til med meg da ;)"

Jeg sitter oppe litt til og vi snakker om alt mulig rart. Jeg går å vasker av meg sminken en halv time etter ca. Han kommer å legger seg. Vi leser litt Illustrert Vitenskap og diskuterer forkjellige ting vi leser.

Vi har ganske forskjellig måte å tenke på, så det blir endel uenighet. Men det er bare gøy å komme med forskjellige synspungter.

Vi sovner, våkner dagen etterpå og koser litt. Snakker om hva vi skal ha til frokost og om det kommer noe bra på tv...

Utover dagen kommer det gjerne en mail. e.l. om vi skal bli med på kino. Ut og spise, ta en pils osv :)

Vi kommer hjem fra kino ved 21:00 tiden og lager oss no mat, tar en pils og slapper av. Sier ikke noe spesielt til hverandre en time eller to.

Han driver med jobb og data, som er hans hobby, og slapper av. Tenker krearivt og, rett og slett nerder litt...

Jeg setter meg i sofaen, eller det vil si legger meg

Der ser jeg på kvalitetsprogrammer som ricky lake, og tenker " Er dette virkelig mulig? Oppfører de som er på ricki lake virkelig naturlig? Eller er dette bare et spill?

Morlock

Skrevet

....og stort sett så har vi deilig sex, stimulerende diskusjoner og sist men ikke minst ; GJENSIDIG RESPEKT ;)

Gjest Zalomine
Skrevet
Vi sovner' date=' våkner dagen etterpå og koser litt. Snakker om hva vi skal ha til frokost og om det kommer noe bra på tv... [/quote']

Hvor usannsynlig god tid har dere på morgenen da? På hverdagene er vår morgen slik: Mobilen hans piper, han slår den av, klokkeradione kobler inn, jeg slår den av. Vi krabber inntil hverandre i et minutt eller to, og forsøker å ikke sovne til igjen. Så står vi opp. På badet, på med klær, putte inn litt mat, og avsted til jobb.

I helga derimot kan vi ha det litt mer sånn som du skriver, en rolig morgen sammen, hvor vi diskuterer planene for dagen og sånn. (frokosten er ikke så mye å diskutere, det er nå det vi har å ta av det)

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Vi sier alltid god natt og gir hverandre et kyss. Uansett! Om jeg legger meg først og han sitter oppe eller omvent, så gir vi hverandre en klem og et kyss og sier god natt. Selv om vi er helt i svime for vi er så trøtte når vi legger oss, så klarer vi å få leppene til å møtes i et slags kyss og si noe som likner på natta eller sov godt. :Gjesp:

Syns det er et koselig rituale jeg. setter pris på det, og det er en positiv avslutning på dagen. Selv om man har vært sur, sliten, trist, har kranglet hva som helst, så avslutter man med et signal om trygghet, at man er glad i hevrandre. det synes jeg er fint! :kysse:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Ser forresten at tråden har utviklet seg i flere retninger enn den opprinnelige og at mitt innlegg plutselig ble helt dustete... :oops:

Men det var et svar på det opprinnelige innlegget! 8)

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, men er ikke det fint da? at du drar oss tilbake til det det skulle handle om, sdin vi er så flinke til å rote oss bort... :oops:

Skrevet

Her i gården er det jeg som tusler til seng til først,og bruker bestandig og gi min mann klem og kyss og si godnatt.

Når han er ute,sender jeg sms og sier natta.Og for bestandig en tilbake.

Det er en koselig Vane synes jeg og kysse og klemme litt og ønske hverandre en GOD NATT

koldbruna :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...