Gå til innhold

KAn jeg bare ringe barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma_*
Skrevet

Har ikke søkt barnehageplass til høsten, da jeg planla å være hjemme et ekstra år.. Er nå usikker, og lurer på om kanskje småen (som snart fyller to) burde være i barnehagen noen timer i uken (40-60% plass). Har som sagt ikke søkt, men bor i en kommune der det er relativt lett å få plass.

Kan jeg bare ringe barnehagen som ligger nærmest og høre om de har plass? Hva sier jeg egentlig når jeg ringer barnehagen? "Hei, har dere plass til høsten?"

Eller må det gå via et opptakskontor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan ringe. Også henviser de sikkert videre til kommunen.

Hvis du lurer på om det er plass, ja hva skal du ellers si?

Skrevet

Klart du kan ringe, men de kommer nok antageligvis bare til å henvise til skole- og barnehageetaten i kommunen du bor i. Du må søke plass uansett om barnehagen har ledig plasser eller ei. Lykke til iallfall :)

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg gjorde det, fikk plassen der og da, ordnet papirer med kommunen etterpå. Bor også i en kommune med god barnehagedekning. Mange som ordner det slik... :hallo:

Skrevet

Jeg har erfaring med at det er lettere å få plass hvis du ringer bhg direkte. Jeg ringt opptakskontoret og fikk beskjed om at det var fullt. Ringte barnehagen og de hadde mange plasser ledig og kunne ikke skjønne at jeg hadde fått svar fra opptakskontoret at det var fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...