Gå til innhold

Trenger tips til hvordan "møblere" terasse.

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har utvidet tomten. Istedet for et bed med en fjellskråning kledd med eføy bak, har vi nå fått en ny skiferbelagt terasse ett trinn høyere enn resten av terassen. Fjellveggen blir stående som en vegg bak, og vi tenkte vi skulle finne på en anretning med markise som vi kunne dra over når det regnet.

Det blir altså skifer mot fjell, mye grått med andre ord. Anleggsgartneren mente vi burde ha en kant med grus langs skifersteiene mot fjellet, som fungerte som en rist for vannet som renner langs fjellet og for at det var dekorativt.

Noen som har flere tips til hvordan man kan løse det for at det ikke skal bli for mye stein og fjell? Må si fingrene mine ikke er særlig grønne, og at jeg foretrekker lettstelte planter i potter.

Ellers noe tips til hva vi kan ha der? Linker til fine hageidésider osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Fine planter med masse farger, og tomat i store terrekottapotter? Tomater er lettstelte og dekorative. Og du kan spise dem, når de blir moden og være selvforsynt.

Skrevet

Kjøp deg et par utgaver av "Gardeners' World Magazine" - tror du får det på Narvesen - et blad proppfullt av gode ideer til hagen.

Gjest Elastica
Skrevet
Kjøp deg et par utgaver av "Gardeners' World Magazine" - tror du får det på Narvesen - et blad proppfullt av gode ideer til hagen.

Takk for tips, det skal jeg gjøre. Jeg har holdt meg unna interiørblader i flere år, ble så lei sist vi pusset opp, og hagen har ikke stått øverst på lista. *skrive ned*

Tomatplanter var også en idé. Liker ordet "lettstelt" i kombinasjon med "hage" og "planter". Blir så misunnelig på nøye planlagte staudebed med blomster som blomstrer til ulike tider i sesongen, med fargevalg som står til huset. Jeg må bare innse min begrensning og synes det finnes mye fint i stein også. Noen potter klarer jeg alltids å håndtere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...