betima Skrevet 27. juni 2007 #1 Del Skrevet 27. juni 2007 :kaffe: Trenger noen gode råd da jeg er veldig i tvil her.Saken er den at jeg er under omskolering og går økonomilinjen ved en høyskole i bergen.Har egentlig planlagt å gå tre år for å få meg en bachleorgrad men nå har jeg blitt tilbudt jobb innen regnskap og fristes veldig til å ta den.Er ferdig med første året og har altså to år igjen på skole.Jeg har igrunnen inntekt nok under utdanningen til å klare meg men vil jo klart ha det mye bedre hvis jeg får meg en jobb.Har familie og føler det går vel mye ut over dem at jeg studerer.jeg har jo aldri tid til noen ting lenger.Så hva ville dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. juni 2007 #2 Del Skrevet 27. juni 2007 Her er det fordeler og ulemper med begge valg, så jeg tror rett og slett du må se på hva som er viktigst for deg og hvilke ulemper som blir størst i ditt liv. Du kan f.eks ta jobben og så fullføre bachelor-graden når barna er litt større. Samtidig så vil det være flere muligheter åpne - og kanskje også høyere lønn - om du fullfører bachelorgraden nå som du er "inn i" det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 27. juni 2007 #3 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvor mye bedre utsikter har du til jobber om du fullfører graden? Jeg tenker at utdanning alltid er bra, men personlig så ville jeg nok prøvd denne nye jobben først. En bachelorgrad kan du jo fullføre når som helst. Kanskje på deltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…