Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Eg er i et avstandsforhold med en som er et år yngre enn meg. Vi har vært sammen ca et år. Han bor i et annet land og vi ser hverandre bare hver 2 eller 3 mnd. Problemet er at han tar så lite kontakt med meg. Vi skriver brev iblant, men aldri mail eller tekstmeldinger. Jeg savner dette! Hvor mange dager synes dere det er "akseptabelt" at det går uten at man hører fra kjæresten når man er i eit avstandsforhold som dette? Nå har eg ikkje hørt noe fra han på en hel uke (grunnen til at eg ikkje tar kontakt nå er for å teste han. Vil se hvor lenge det går før han tar kontakt og se om han bryr seg!!)

Sitter jo bare og venter på at han skal ringe!!! :slåss: :forvirret::tristbla:

-Mia-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke var lenge. Men hvorfor har dere ikke sakket om dette? Som kjærester er det viktig å få klarhet i slike ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Forstår frustrasjonen din. Jeg ville snakket med han, og fortalt han ærlig at jeg gjerne ville ha kontakt oftere. Forhold trenger "næring" for å overleve, en blir ikke bedre kjent eller nærmere hverandre når det går uker mellom hver gang en snakker sammen. Lykke til! Håper forholdet ditt bedrer seg, avstandsforhold er etter egne erfaringer ikke særlig kjekke... :klem:

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Vi har snakket om det, men han blir berre sur. Han sier han ringer når han føler for det og at det blir unaturlig hvis han kun skal ringe fordi eg ber han om det.

Eg føler eg maser hvis eg tar for mye kontakt, eller bringer temaet på banen igjen. :tristbla:

Berre lurer på om det er normalt å høre så sjelden fra kjæresten :overrasket:

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Berre lurer på om det er normalt å høre så sjelden fra kjæresten :overrasket:

Nå har jeg ikke vært i langdistanseforhold noe særlig, men jeg synes uansett det høres lenge ut. Var i et forhold en gang der det nesten bare var meg som tok kontakt, og det forholdet var svært dårlig.

Etter at jeg ble sammen med min nåværende (som jeg snart skal gifte meg med) har vi hatt kontakt nesten hver eneste dag, jeg tror jeg kan telle på en hånd de dagene vi ikke har snakket sammen i løpet av snart tre år, selv om vi i perioder har vært borte fra hverandre i flere uker.

Du må kanskje spørre deg hvorfor han ikke vil ha mer kontakt med deg, kanskje er han ikke like interessert.

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg var i et avstandsforhold i tre år. Vi snakket sammen på telefonen opptil flere ganger per dag, og sendte hverandre sms titt og ofte.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Kom nettopp på at han sendte jo et par meldinger for to dager siden, som eg svarte på. Men i går hørte eg ingenting. Det har gått opp til en hel uke før og ja,

Å ringe flere ganger om dagen blir litt for mye sjøl for meg. Synes det holder med èn gang om dagen, men vil ikke at det skal gå mer enn EN dag før han sender melding, mailer, ringer eller tar kontakt på en eller annen måte.

Kanskje han har mista interessa? :tristbla: Det er ei uutholdelig tanke!! :tristbla::tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen? :grine:

Eg er livredd for at han skal ha mista interessa, funnet seg ei annen eller noko slikt! :tristbla: Men det hadde han nok ikkje innrømmet uansett, så det er ikkje noko vits i at eg maser mer om det der til han. Men tanken spøker fortsatt i bakhodet mitt. Synes det er heilt grusomt å sitte og vente på å høre fra han! Men vil ikkje være den som tar kontakt hele tida, eg vil at HAN skal ta kontakt nå. :tristbla: Føler det er eg som er den aktive/initativtagende, mens han berre sitter der og mottar. Det er jo ikkje slik når me treffest, men i forhold til tekstmeldingar og ringing er det nok slik.

Kan ikkje miste han!! :grine:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville sendt han en melding. F.eks skrevet: "Hei! Hvordan har du det? Savner deg..." Da får du nok et svar og slipper usikkerheten.

Før kjæresten min flyttet til meg så hadde vi et avstandsforhold i flere år. Vi hadde ikke daglig tlf.kontakt. Det varierte en del. En av grunnene var at jeg likte best å ha de gode samtalene når vi kunne være nær hverandre fysisk også.

Kanskje han ikke lker så godt å småprate? Kanskje han får høye telefonregninger? Det kan være mange gode grunner til at han ikke ringer. Eneste måten å finne det ut på er å spørre han...

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Men då blir det jo nok en gang eg som tar kontakt med han. Det kan jo ikke fortsette slik. :forvirret: Eg tenkte kanskje at hvis jeg lar være å høyre frå meg på en stund vil han begyne å savne meg, og selv ta kontakt?? Hvis han er intressert da.... :tristbla:

Skrevet (endret)

Beklager å måtte si det, men det høres ikke ut som han er noe særlig interessert i deg. Han er tydeligvis så opptatt at du ikke er i tankene hans, og hadde han vært interessert nok ville du nok vært oftere i tankene hans.

På den andre siden er det enkelte personer som ikek ahr behov for kontakt hver eneste dag, og han kan jo være en av de. At han rett og slett klarer å "stenge deg ute" i perioder, for å slippe å kjenne på savnet.

Du vil ikke få noen rette svar her inne, for det er det bare han som kan gi deg. Men har dere et forhold som ikke kan ta opp slike ting som dette, er det ikek noe godt forhold i mine øyne. Et godt forhold har ikke dumme spørsmål, men man kan snakke om alt.

Endret av *Mina*
Skrevet
Eg er i et avstandsforhold med en som er et år yngre enn meg. Vi har vært sammen ca et år. Han bor i et annet land og vi ser hverandre bare hver 2 eller 3 mnd. Problemet er at han tar så lite kontakt med meg. Vi skriver brev iblant, men aldri mail eller tekstmeldinger. Jeg savner dette! Hvor mange dager synes dere det er "akseptabelt" at det går uten at man hører fra kjæresten når man er i eit avstandsforhold som dette? Nå har eg ikkje hørt noe fra han på en hel uke (grunnen til at eg ikkje tar kontakt nå er for å teste han. Vil se hvor lenge det går før han tar kontakt og se om han bryr seg!!)

Sitter jo bare og venter på at han skal ringe!!! :slåss: :forvirret::tristbla:

-Mia-

Hvis han ikke føler behov for å kontakte deg så ofte, så kan vel du heller kontakte ham når du har behov for det?

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

:tristbla: Uff....

Han sier ihvertfall han er glad i meg og at han tenker på meg de gangene eg spør han. :forvirret: Han trenger mye aleinetid vet eg, men så sjelden som me ser kvarandre kan det ikkje være DET som hindrer han i å ta kontakt?!

Eg håper han bare er blant dei som ikkje er så glad i å sende tekstmeldinger og snakke i telefonen, det finnes jo dei som ikkje liker sånt. Eg trur alltid det værste om alle, så eg klarer ikkje heilt å se objektivt på dette. Er berre livende redd for å miste han. :tristbla::grine:

Hvis eg spør han kvifor han ikkje tar mer kontakt, og han begyner å ta mer kontakt etter det, da gjør han det jo berre fordi eg ber han om det, ikkje fordi han sjøl har lyst. Pluss at eg føler at eg maser fælt når eg spør om sånt. Eg trenger å bli minna på at han er glad i meg - og eg trenger det ofte! Men det må jo komme spontant, hvis ikke er det ikkje ekte.

Veit ikkje kor mange dager eg skal vente før eg tar kontakt. Vil teste han.

Gjest vimselot
Skrevet

Skikkelig forelska? Da ringer man to, tre ganger per dag...

Finnes unntak, det er dyrt å ringe fra enkelte land.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Det er ikkje vanlig i min omgangskrets ihvertfall. Eg har vært i to avstandsforhold tidligere og me ringte ikkje kvarandre på langt nær så ofte der heller.

Det finnes vel ei mellomting mellom å ringe fleire ganger kvar dag og at det går fleire dager mellom kvar gang???

Gjest vimselot
Skrevet

En venn av meg har et avstandsforhold. De snakker sammen cirka en gang i uka. Tror ikke jeg ville vært så fornøyd med det, men for de fungerer det bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er også i et avstandsforhold til en som bor i et annet land. Vi snakker med hverandre på telefonen kun når det er noe spesielt. Tekster med hverandre kanskje annenhver dag. Men vi snakker med hverandre over msn hver dag, så sant det ikke er noe spesielt som skjer.

Selv ser jeg at jeg fint kan klare meg 2-3 dager uten å snakke med ham på noen som helst måte, men det klarer ikke han. Vi er alle forskjellige.

For meg blir savnet mindre i perioder der vi ikke snakker så mye sammen, men jeg elsker ham like mye for det.

Skrevet

Hvis han sier til deg at han tar kontakt når han har behov for det, så kan jo du gjøre det samme. Ring eller send SMS flere ganger om dagen hvis det er det du har behov for. Hvis du skal innrette deg etter hans behov, så må jo han innrette seg etter dine. Og hvis det er slik at han ikke tar kontakt fordi interessen ikke er der lenger, får du jo raskt svar på det.

Før min mann og jeg flyttet sammen var vi sammen ett år. og bodde langt fra hverandre. Da snakket vi sammen hver dag. Når jeg eller han har vært bortreist i lengre perioder har vi og snakket sammen på tlf flere ganger daglig. Dette fordi vi begge trenger det.

Skrevet

Syns det her hørtes fryktelig trist ut...

Da jeg var i avstandsforhold snakket vi sammen minst en gang om dagen, stort sett minst en time, noen ganger flere timer.

Du sier at han sier han tenker på deg når du spør... Men hvem ville ikke gjort det? Hadde han sagt at han tenkte på deg, altså sagt det på eget initiativ hadde jeg trodd ham, men når du spør ham: "tenker du på meg eller?" så skal det et ganske hardt hjerte til for å klare å si nei...

Nei, hvis denne gutten er interessert så har han en underlig måte å vise det på... Men, man skal aldri si aldri, folk er forskjellige, men få det nå avklart hvertfall, så slipper du å kaste bort mer tid på ham hvis ikke han bryr seg om deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...