Gå til innhold

Huskeliste til servitørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er noen som skriver huskeliste for servitørene.. Hva skriver dere på den listen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser at det er noen som skriver huskeliste for servitørene.. Hva skriver dere på den listen?

D lurer vi på også :)

Skrevet (endret)

Er det barefolk du kjenner eller folk som har gjort det før?

Jeg serverte i bryllup på lørdag og alt vi gjorde var å få fra toastmaster en liste med når det skulle serveres og hvor mange taler/sanger det var før neste servering etc....type:

Server velkomst drikk

Folk setter seg

Velkommen

Hvitvin

Forrett

2 taler

Servering av rødvin

Servering av 1 gang hovedrett

3 taler

Vin

2 gang hovedrett

1 tale

2 sanger

Vin

Kaffe + dessert

Etc etc....Det irriterende var at når vi tok ut isen og gjorde oss klare til dessert..fordi vi hørte de sang...kom det plutselig 1 lysbildeshow og 2 taler til som vi ikke visste om....ergo ble isen skikkelig bløt!

Sånn bortsett fra det hadde vi ingen andre beskjeder.

Jo 5 min før folk satte seg til bors fikk vi plutselig vite at 1 gjest var allergisk for egg (og ikke kunne spise en av dessert delene) og en annen tålte ikke fisk (som var forretten) og spiste ikke kjøtt (som var hovedrett) - at ikke folk sier ifra om sånt når de blir bedt. Da kunne vi jo laget et skikkelig alternativ til dem...nå ble det veldig "på sparket".

Endret av *Emma*
Skrevet

Jeg har laget lister til servitørene. Som Emma sier så får de en oversikt over hva som skjer under middagen. De får også beskjed om at det ikke skal ryddes eller sjenkes under talene. Men at det kan sjenkes mellom talene. De får også et bordkart i A3 format som viser hvem som har allergier og hva de ev skal ha som alternativ rett. Dette spurte jeg alle som svarte på invitasjonen om for å finne ut om folk hadde allergier. Jeg vil heller at folk får noe å spise som de tåler enn at de skal pirke i maten. Vi har også en del som ikke liker sjømat (som vi har til forrett) og de får derfor alternativ forrett.

Servitørene får også en oversikt over hvordan de forskjellige rommene skal se ut, til kake, dans osv. Har nemlig flere rom vi skal bruke. Synes det er bedre at de får en skikkelig oversikt enn at de hele tiden må fly og spørre meg. Jeg vil bare slappe av den dagen og ikke tenke på logistikk. :)

Håper dette var til hjelp!

Skrevet
Synes det er bedre at de får en skikkelig oversikt enn at de hele tiden må fly og spørre meg. Jeg vil bare slappe av den dagen og ikke tenke på logistikk. :)
Er det skikkelig servitører spør de ikke bruden om noenting. Vi hadde fått bordkart på forhånd. Når gjestene kom fikk vi listen i innlegget over av toastmaster. Det er han som skal ordne sånt.

Å si at man ikke skal servere/rydde under taler mener jeg man ikke trenger å si ifra om m mindre det er veldig uerfarne servitører. Folk som har gjort dette før gjør ikke det.

Skrevet
Er det skikkelig servitører spør de ikke bruden om noenting. Vi hadde fått bordkart på forhånd. Når gjestene kom fikk vi listen i innlegget over av toastmaster. Det er han som skal ordne sånt.

Å si at man ikke skal servere/rydde under taler mener jeg man ikke trenger å si ifra om m mindre det er veldig uerfarne servitører. Folk som har gjort dette før gjør ikke det.

Jeg har tilfeldigvis en del håndballvenninner som ikke har servert så mye før, så jeg sier heller ifra enn å ikke gjøre det. Da er de i hvert fall ikke usikre... Jeg er bare glad de har lyst til å hjelpe til.

Har også vært i bryllup, på et kjent hotell i Oslo, hvor de som serverte hele tiden spurte bruden om ting. Noe som irriterte henne grenseløst. Sånn vil ikke jeg ha det og har derfor tatt mine forhåndsregler. :)

Skrevet

Skjønner det - hørtes dårlig ut. Vi spurte ikke brude eller brudgommen om en ting m mindre de kom til oss med noe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...