Gå til innhold

Mattende foundation eller godt dekkende pudder

Anbefalte innlegg

Gjest Smørhue
Skrevet

Noen tips? Pris er ikke viktig. Vil ha noe som dekker urenheter godt og matter ned huden uten å gjøre den fetere/værre.

Det må forresten være å få tak i på H&M, Estethique eller Cubus. Vil ikke bestille på nett, må teste fargen på huden først.

Har brukt Max Factor Age Renew en stund nå, men synes ikke den matter ikke bra nok. Blir blank i huden etter kort tid, så må pudre i hytt og pine.. Irriterende! :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Lancome er veldig flinke med foundationene sine:) Har en som heter Teint Idole Ultra. Den dekker i alle fall veldig godt og gir en matt finish. Av pudder har jeg dessverre ingen forslag annet enn Body Shop.

Skrevet

Takker for tipset.

Hva med mineralsinke, dekker dette like godt som vanlige foundations?

Skrevet

Pudderet Face Finity fra Max Factor dekker godt og er veldig mattende. Jeg bruker det i perioder, og da blir jeg aldri blank i panna.

Skrevet

Kanebo har et eget kompaktpudder for fet hud. det heter Transmatte (tror jeg). Jeg har brukt det i mange år, og er kjempefornøyd. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Dekker disse puddrene godt nok til å brukes for seg selv, eller "må" man ha foundation under uansett?

Skrevet

Mineralfoundation er genialt til fet hud og en kan bygge opp hvor mye en vil dekke selv. Dessuten er det det helt rent og tetter ikke til porene sånn at en får mer kviser.

Jeg har en fet hudtype selv og bruker kun mineralprodukter.

Du får kjøpt dette hos hudpleier og nå har også Isa Dora kommet med en variant.

Gjest Advena
Skrevet
Hva med mineralsinke, dekker dette like godt som vanlige foundations?

Mineralsminke dekker så mye som du vil den skal, dvs. at du bygger opp dekkheten når du tar på deg mineralfoundationen. Mineralsminke er også bra for uren hud. ;)

Skrevet

Ja, mineralsminke er sikkert midt i blinken for din hud. Har en fra IsaDora. Det er den beste foundationen jeg har prøvd, men jeg tar ikke så mye på, så på meg dekker den ikke så mye. men som andre sier her så dekker den bedre til mer man tar på:)

Skrevet

Jeg var på Cubus for å kjøpe IsaDora sin mineral foundation. Men butikkdamen sa at de ikke hadde farger som passet meg fordi jeg var så solbrun, så hun anbefalte meg et solpudder i stedet :forvirret:

Gjest Advena
Skrevet
Jeg var på Cubus for å kjøpe IsaDora sin mineral foundation. Men butikkdamen sa at de ikke hadde farger som passet meg fordi jeg var så solbrun, så hun anbefalte meg et solpudder i stedet :forvirret:

Jøss! :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg står mellom Max Factor og Kanebo... Hvordan er prisforskjellen? Noen som har testa begge?

Har i tillegg bestilt mineral foundation-prøver fra kissme.no. Blir spennende å teste ut dette mineralgreiene som alle snakker om. :sprettoy:

Skrevet

Jeg vil tippe at max factor er litt billigere enn Kanebo.

Skrevet
Jeg står mellom Max Factor og Kanebo... Hvordan er prisforskjellen? Noen som har testa begge?

Har i tillegg bestilt mineral foundation-prøver fra kissme.no. Blir spennende å teste ut dette mineralgreiene som alle snakker om. :sprettoy:

På www.everydayminerals.com er det billigere. Jeg er superfornøyd :)

Gjest Gjest
Skrevet

:) Takk for tips og svar alle.

Vingler skikkelig nå altså. :ler: What to do what to do... :)

Dekker Kanebo Transmatte såpass at jeg ikke trenger foundation under?

Er pudder generelt bedre enn foundation når det gjelder blank hud? Har inntrykk av at det er vanskelig å finne et pudder som dekker godt nok (snakker ikke mineralsminke nå, men "vanlig" sminke), mens foundation på en annen side er vanskelig å få matt nok. Også liker jeg ikke å bruke både foundation og pudder, føles som jeg går med flere centimeters lag med gugge på huden når det blir dobbelt opp. :sjenert:

Skrevet

Jeg brukte en kompakt pudderfoundation fra Kanebo og var ganske fornøyd med den. Flytende foundation har aldri gjort seg på min fete hud.

Gjest Gjest
Skrevet

De har vist ikke Kanebo Transmatte på strawberrynet (bestemte meg for å kjøpe på nettet allikevel, billigere og bedre utvalg. :) )

Husker jeg hadde en tykk "dekkstift" fra Maybeline en gang. Det var blanding av foundation og pudder på en måte, den var kjempefin! Men den har gått ut av produksjon... Finnes det andre merker som lager slike?

Gjest Borghild
Skrevet
De har vist ikke Kanebo Transmatte på strawberrynet (bestemte meg for å kjøpe på nettet allikevel, billigere og bedre utvalg. :) )

Husker jeg hadde en tykk "dekkstift" fra Maybeline en gang. Det var blanding av foundation og pudder på en måte, den var kjempefin! Men den har gått ut av produksjon... Finnes det andre merker som lager slike?

Loreal har en sånn en som heter Quick stick. Brukte den for mange år siden. Ellers er the makeup fra shiseido en veldig bra foundation.

Skrevet
Dekker disse puddrene godt nok til å brukes for seg selv, eller "må" man ha foundation under uansett?

Jeg bruker litt founbdation på det ene kinnet, for har noen små røde prikker der. Men du trenger absolutt ikke foundation under.

Det er rett som det er 25% på Max Factor hos Cubus. Da får du Face Finity til rundt 100lappen. Vil tro Kanebo er ganske mye dyrere. Hvertfall er kremene derfra ganske dyre...

Uansett hva du velger, så håper jeg du bli fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...