Floja Felíz Skrevet 2. juli 2007 #41 Skrevet 2. juli 2007 For de fleste gjestene er det det, jo. Hvis noen hadde spurt meg om detaljene rundt et bryllup, hadde jeg ikke kunnet svare. Hvordan så kjolen til bruden ut? Har ikke peiling. Det var vel noe stroppeløst. Hvorfor skal noe BARE bruden vet om og synes er viktig overskygge hele festen? De andre driter da i alt dette tullet. Hvorfor gidder du å gå i bryllup hvis det bare er for å få deg en fest og du er så plaget av alt det som gjør et bryllup til et bryllup? Kan du ikke heller takke pent nei og ta deg en tur på byen? Synes litt synd i de som har invitert deg i bryllup når du sitter der og driter i hva du feirer og om brudeparet, familien og venner har en fin dag. Jeg synes at sort er helt ok i bryllup så lenge man fresher det opp litt, men det hadde ikke kostet meg så mye å spørre brudeparet om det var greit, i tilfelle de var av den mer tradisjonelle sorten. Heldigvis tenker de fleste litt mer på omgivelsene sine enn du gjør...
heike007 Skrevet 2. juli 2007 #42 Skrevet 2. juli 2007 Hva er deres synspunkter på å stille i fotsid sort selskapskjole i sommerbryllup. Går det greit?? Jeg syns det høres flott ut med svart kjole, og syns det er helt greit, jeg. To av mine beste venninner kommer til å ha sort kjole på seg i vårt bryllup, og de kommer til å bli så fine så (den ene av dem er forloveren min). De kommer til å stille i bunad i kirka og bytte til fin kjole til selskapet etterpå. Hviken farge den har betyr ingenting for meg, bare de føler seg fine selv. Tilbehøret til kjolen(e) har helt andre farger, da, så de stiller ikke opp i helsort, men dette har de da fått velge helt selv (de har spurt meg begge to om det er greit at de bruker svart).
Fun Light Skrevet 4. juni 2008 #43 Skrevet 4. juni 2008 Jeg skal i bryllup i sommer, og har nettopp kjøpt meg en sort knelang kjole. Den er ikke helsort, men med flere lag og detaljer i varme kobbertoner. Har tenkt å ha et sjal over skuldrene med farge, så det bryter litt. Ser ikke noe problem med dette, ville heller ikke reagert negativt hvis noen kom i mitt bryllup i liknende antrekk! Syns forøvrig at mange av innleggene her som er way off topic burde slettes.. Ikke relevant for meg eller noe jeg kjenner trang for å lese
Gjest Alvebruden Skrevet 4. juni 2008 #44 Skrevet 4. juni 2008 Jeg syntes det er helt greit om noen av gjestene våre dukker opp i svarte kjoler. Det eneste er at jeg har bedt pent til våre forlovere (som begge er jenter/damer) om å ikke ha svart. Vi har fått masse spm fra gjestene om hva de skal ha på seg. Om de skal ha lange kjoler, eller korte kjoler. Vi sier bare at de skal ta på seg det fineste de har. Setter ikke noe krav på at de skal gå til innkjøp av nye klær for å komme i bryllupet vårt. Det de føler seg vell i er
The Kitten Skrevet 4. juni 2008 #45 Skrevet 4. juni 2008 Hva er deres synspunkter på å stille i fotsid sort selskapskjole i sommerbryllup. Går det greit?? Jeg ville ikke gått i svart kjole i et bryllup selv, men hadde ikke hatt noe negativt å si om noen andre kom i svart kjole. Så lenge en har pyntet seg og gjort seg fin for brudeparet så er det greit syns jeg. Personlig ville jeg valgt en grønn kjole om høsten eller rød kjole om høsten \ vinteren og en gul eller rosa kjole om våren \ sommeren Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest brud 08 Skrevet 5. juni 2008 #46 Skrevet 5. juni 2008 Jeg har ikke problemer om noen av gjestene kommer i sort kjole. Jeg vet at en av søstrene mine kommer i sort kjole med sølvdetaljer, og et sølvsjal. Kjempe fint ble det! Alle butikkene jeg har vært i har sagt at man fint kan gå med sort.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #47 Skrevet 5. juni 2008 Jeg gikk i en sort og hvit kjole i min venninnes bryllup, fikk ingen stygge blikk, og venninnen min hadde sagt fra hvis hun hadde blitt irritert over fargen på kjolen min.
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 5. juni 2008 #48 Skrevet 5. juni 2008 Skal man spørre de som inviterer til en fest om det er greit at man har på seg vanlige klær i vanlige farger?? Makan..! Folk som forventet det tror jeg ikke jeg hadde giddet å gå på fest til.. Vel, det er enkelte ting som "passer seg og ikke" i et bryllup. et bryllup er ikke en vanlig fest. Feks heter det seg at man ikke skal bruke sort siden det er sorg farge, eller rødt, eller hvit for det er brudens farge. Videre skal man ikke være altfor utfordrende eller sexy, da det er brudens dag, og hun som er i sentrum. Utover dette kan det jo hende bruden ikke har noen innvendinger, derfor pleier man å spørre bruden, dersom man ønkser å ikke støte henne på en slik dag som er en av de viktigste dagene i hennes liv. Kan man ikke respektere det er man jammen meg ego..........
FantasDick Skrevet 5. juni 2008 #49 Skrevet 5. juni 2008 Bryllupet vårt skal være en fest som markerer at vi vil dele livet vårt sammen og elsker hverandre - folk skal være glade, pynte seg som de selv vil ha det gøy sammen. Om de vil ha på seg svart, hvit eller hvilken som helst farget kjole, kunne jeg ikke brydd meg mindre.
Gjest annemor30 Skrevet 5. juni 2008 #50 Skrevet 5. juni 2008 Neste gang jeg skal i brullup, skal jeg stille i slør, bare for å irritere. Blir helt matt av alle disse egosentriske brudene som mener at hele bryllupet dreier seg om dem. De skulle bare visst om alle som går i bryllup bare for å få seg en fest og ikke legger merke til verken brudekjolen eller serviettene eller bordkortene eller noe. Jeg er en av dem. Hihihi:-) Ikke GLEM kjolen da;-) Litt på kanten med BARE slør;-) Tror garantert du får mere oppmerksomhet enn bruden hihi (måtte bare være litt morsom)
Gjest Wildcat Skrevet 5. juni 2008 #51 Skrevet 5. juni 2008 Personlig synes jeg kleskoden "studentgalla" er genial - betyr rett og slett at man tar på seg det man synes er finest selv uten at man skal føle noe "press" til å kjøpe seg noe nytt. Gjennom en lang studietid med mange fester med dresskode studentgalla har jeg sett mange ulike tolkninger av denne koden - kjole&hvitt, smoking, bestefars gamle 40-tallsdress, kjoler fra fretex og mors gamle brudekjole. ...jeg håper virkelig ikke at noen føler at de må spørre oss om det er greit å bruke en sånn og sånn kjole/dress i vårt bryllup. Damer må gjerne komme i sin egen (brukte) brudekjole for min del, jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Det som er viktig er jo at folk kommer og har lyst til å feire dagen sammen med oss, ikke at de skal kjøpe seg nye klær for anledningen (For the record: Kommer nok til å angi en kleskode i vårt bryllup siden de fleste synes det er greit å ha noe å forholde seg til)
Gjest Wildcat Skrevet 5. juni 2008 #52 Skrevet 5. juni 2008 Bryllupet vårt skal være en fest som markerer at vi vil dele livet vårt sammen og elsker hverandre - folk skal være glade, pynte seg som de selv vil ha det gøy sammen. Om de vil ha på seg svart, hvit eller hvilken som helst farget kjole, kunne jeg ikke brydd meg mindre.
Gjest Alvebruden Skrevet 5. juni 2008 #53 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg ville ikke gått i svart kjole i et bryllup selv, men hadde ikke hatt noe negativt å si om noen andre kom i svart kjole. Så lenge en har pyntet seg og gjort seg fin for brudeparet så er det greit syns jeg. Personlig ville jeg valgt en grønn kjole om høsten eller rød kjole om høsten \ vinteren og en gul eller rosa kjole om våren \ sommeren Hilsen The Kitten :banantroll: Disse fargene bør man unngå. Se her Ville iallefall unngått rødt. I vårt bryllup kan det iallefall bli mye latter ut av dette. Tror ingen av gjestene er klar over hva fargene betyr, og hvis de har rødt på seg, skal vi nok forklare dem ja. Det er faktisk bare brudens mor som har lov til å gå i rødt uten at det har noen betydning. Endret 5. juni 2008 av Alvebruden
Gjest herskerinnen Skrevet 5. juni 2008 #54 Skrevet 5. juni 2008 Det er det nok bare bridzillaer som tror.. Brylluper er faktisk bare en tilstellning det også, ikke en livsviktig sak... Tro det eller ei. Og de bruder eller andre som finner på å bli fornærmet over at en gjest kommer i en sid sort kjole, fortjener faktisk ikke det minste forståelse. herregud, og du fortjener IKKE å bli invitert i noe bryllup, så ego du er! Makan. Men mye av de tingene som er blitt sagt her, er grunne til at jeg ikke gidder å bruke masse penger på å lage en dyr fest for venner og familie. Som det kommer frem her, de rundt driter jo i det og mange synes det er en pine, så hvorfor skal jeg bruke masse penger på å pine folk? Nei, da bruker jeg heller de pengene på en eventyrlig reise, og gifter meg i utlandet uten alle som ikke gidder ta hensyn til brudeparet. Det er faktisk brudeparet sin dag, og en bryllupsdag er en BIG DEAL i forhold til en helt vanlig fest. Det er to mennesker som sier ja til å tilbringe resten av livet sammen, som virkelig har tenkt igjennom dette, og som ikke ser for seg å leve uten hverandre. Iallefaller det slik vi ser det. Men jeg skjønner jo nå, når det kommer fram at mange ikke synes det er så big deal, hvorfor mange skiller seg............Trist.
Gjest herskerinnen Skrevet 5. juni 2008 #55 Skrevet 5. juni 2008 Neste gang jeg skal i brullup, skal jeg stille i slør, bare for å irritere. Blir helt matt av alle disse egosentriske brudene som mener at hele bryllupet dreier seg om dem. De skulle bare visst om alle som går i bryllup bare for å få seg en fest og ikke legger merke til verken brudekjolen eller serviettene eller bordkortene eller noe. Jeg er en av dem. Kjære lille deg, hvem tror du et bryllup dreier seg om da? Gjestene? er det de man er der for å feire? et bryllup er for å feire brudeparet, og man bør vise respekt for de som har valgt å invitere deg til en av de viktigste dagene i deres liv. Det koster ganske mye å arrangere et bryllup, og å tro at at et bryllup ikke dreier som om brudeparet, vel, da har du misforstått. Dette er nok ikke en dag du som gjest kan forvente å være i sentrum. Så er du så ego at du ønsker å provosere og ødelegge på en slik dag, kanskje du burde la være å gå?
Gjest annemor30 Skrevet 5. juni 2008 #56 Skrevet 5. juni 2008 Vi var lure når vi giftet oss!! Ingen familie, ingen venner.. oss, barna, forlover.. ingen som trengte tenke på farger eller noe som helst hihi
Chimamanda Skrevet 5. juni 2008 #57 Skrevet 5. juni 2008 Jeg hadde ikke reagert om noen hadde kommet i sort kjole i mitt bryllup, ser ikke noen grunn til det. Personlig synes jeg det er litt tungt med sort kjole i sommerbryllup, men det er en annen sak.
thumbalina Skrevet 5. juni 2008 #58 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hva er deres synspunkter på å stille i fotsid sort selskapskjole i sommerbryllup. Går det greit?? ingen problem - du kan jo sprite det opp litt med et lett sjal i en annen farge feks... så blir du ikke hel sort... jeg hadde ikke reagert om noen kom i sort kjole i mitt bryllup... ikke i det hele tatt.. syns ikke det er noe å henge seg opp i.. folk må få lov å gå det de føler seg vel i.. og dersom det tilfeldigvis er en sort kjole så go for it... hadde ikke hengt meg så opp i noen kom i hvit heller, så lenge det ikke er typen ballkjole som ligner på brudekjole... men det hadde ikke brydd meg noe for min egen deø, bare syntes synd på den personen som kommer i hvit ettersom det er noe som blir lagt merke til akkurat denne dagen... kan jo bli litt pinlig for vedkommende.. Endret 5. juni 2008 av thumbalina
Concertina Skrevet 5. juni 2008 #59 Skrevet 5. juni 2008 Jeg kommer ikke til å reagere om noen kommer i sort kjole i vårt bryllup, det gjør meg ikke det minste, heller ikke om de kommer i hvit eller rød - sistnevntes "betydning" er ikke akkurat allment kjent eller vedtatt. ...haddde dog syntes det haddde vært upassende om noen gjester dukket opp i brudekjole med slep og langt slør
Jade Skrevet 5. juni 2008 #60 Skrevet 5. juni 2008 Jeg har brukt svart festkjole i bryllup selv. Jeg visste rett og slett ikke om denne regelen om at man sørger om man bruker svart. Kun hvit har jeg hørt om før dette forumet. Håper virkelig ikke at noen trodde jeg ikke var glad på brudeparets vegne. Dette var en kjole jeg aldri ville brukt i en begravelse. Ikke var den trist heller. Mine gjester må gjerne komme i svart kjole hvis de vil, hvis det er det de har i skapet og føler seg fin i. Hvitt derimot... Men jeg kommer ikke til å kommentere det om noen stiller i hvitt. Hadde noen hadde stilt opp i slør, så hadde jeg beklaget meg og sagt at invitasjonen sikkert var blitt sendt feil, for hun var da vitterlig ikke invitert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå