Gå til innhold

Sort kjole i sommerbryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skal man spørre de som inviterer til en fest om det er greit at man har på seg vanlige klær i vanlige farger?? Makan..! Folk som forventet det tror jeg ikke jeg hadde giddet å gå på fest til..

fest... BRYLLUP :)

Det er faktisk noe som heter kleskoder - at det har gått deg hus forbi, er faktisk ikke noen annens enn ditt eget problem.

Men selvfølgelig, ikke alle blir presentert ovenfor formelle hendelser heller. Kanskje du er en av de?

Isåfall, ikke diskuter med kun ditt eget synspunkt. DET er snevert det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke et bryllup en fest?

Gjest Gjest
Skrevet

Brylluper er like varierte som alle andre fester, ingen "særkategori".

Det er faktisk noe som heter kleskoder - at det har gått deg hus forbi, er faktisk ikke noen annens enn ditt eget problem.

Men selvfølgelig, ikke alle blir presentert ovenfor formelle hendelser heller. Kanskje du er en av de?

Jeg er fullstendig klar over at det finnes "kleskoder" og jeg deltar oftere enn de fleste andre i formelle hendelser ;)

Isåfall, ikke diskuter med kun ditt eget synspunkt. DET er snevert det.

Det var et godt råd. Hvorfor ikke følge det selv? Hvorfor ikke SELV forstå at du ikke sitter på den eneste sannhet om en hver situasjon ;)

Skrevet
Da må det jo ha vært noen sære kjoler?!

Hva er rart med dette?

Bilde

Det jeg sier er at de bildene jeg så så slettes ikke bra ut. Ingenting passet sammen. Men så var det heller ikke et USA-bryllup jeg snakker om.

Syns rosafargene på dette bildet var altfor sterke, og skoene passer ikke til blomstene.

Skrevet
Det var et godt råd. Hvorfor ikke følge det selv? Hvorfor ikke SELV forstå at du ikke sitter på den eneste sannhet om en hver situasjon ;)

Bryllup er ikke i den samme kategori som generelle fester. Å snakke variasjon er derfor en helt annen diskusjon. Det er klart det finns variasjoner i bryllup også.

Sannhet... jeg tror så absolutt ikke at jeg har mer rett enn andre ;) Har du noe å vise til?

Glem det! Denne tråden handlet ikke om deg og meg. :slåss:

Gjest Gjest
Skrevet
Bryllup er ikke i den samme kategori som generelle fester.

For de fleste gjestene er det det, jo. Hvis noen hadde spurt meg om detaljene rundt et bryllup, hadde jeg ikke kunnet svare. Hvordan så kjolen til bruden ut? Har ikke peiling. Det var vel noe stroppeløst. Hvorfor skal noe BARE bruden vet om og synes er viktig overskygge hele festen? De andre driter da i alt dette tullet.

Gjest Gjest
Skrevet
Bryllup er ikke i den samme kategori som generelle fester.

Det er det nok bare bridzillaer som tror..

Brylluper er faktisk bare en tilstellning det også, ikke en livsviktig sak... Tro det eller ei.

Og de bruder eller andre som finner på å bli fornærmet over at en gjest kommer i en sid sort kjole, fortjener faktisk ikke det minste forståelse.

Gjest baby-E
Skrevet
Syns rosafargene på dette bildet var altfor sterke, og skoene passer ikke til blomstene.

Nå vare det IKKE rosafargen på skoene som var poenget her da.

Skrevet
For de fleste gjestene er det det, jo. Hvis noen hadde spurt meg om detaljene rundt et bryllup, hadde jeg ikke kunnet svare. Hvordan så kjolen til bruden ut? Har ikke peiling. Det var vel noe stroppeløst. Hvorfor skal noe BARE bruden vet om og synes er viktig overskygge hele festen? De andre driter da i alt dette tullet.

feil! Tror du ikke jeg har vært gjest før? :ler:

ganske morsomt at du tror at det første bryllupet en brud er på, er sitt eget.

Jeg synes det er hysterisk fint med bryllup. Også som gjest!

Om du nå har vært i så mange formelle sammenhenger bør du vite at det er forskjell på tradisjon, fest og høytid.

Hvorfor har man vanligvis ikke bunad på bursdagsfester?

Det ER forskjell for de aller fleste av oss på fest og "fest". DU kan ikke bestemme noe annet.

Og nå var faktisk ikke mitt svar til deg en respons på det faktum at jeg synes det er HELT FINT å ha lang svart kjole på et sommer bryllup. Mitt svar var til deg som synes at bryllup ikke er noe annet en en helt vanlig fest.

Skrevet
Nå vare det IKKE rosafargen på skoene som var poenget her da.

Jeg ble bedt om å kommentere bildet.... Jeg syns kontrastene blir altfor store, i hvert fall når det er snakk om forlovere/brudepikers kjole.

Jeg har også sett et bilde med brud og folover der forloveren har sort veske og sort skjal. Det var IKKE fint.

Men det er helt annerledes med sort som "vanlig" gjest, vi hadde flere sorte kjoler i vårt bryllup, og det kunne ikke ha brydd meg mindre.

Skrevet
Jeg ble bedt om å kommentere bildet.... Jeg syns kontrastene blir altfor store, i hvert fall når det er snakk om forlovere/brudepikers kjole.
Du ble ikke bedt om å kommenetere bildet..jeg spurte hvorfor det var feil m svarte brudepikekjoler og spurte om det da var kjolen egenntlig og ikke fargen som så rart ut...og la ved et bilde som eksepel på svarte brudepike kjoler på 4 voksne bruedpiker slik du skisserte...skoene og blomstene var da vitterlig aldri noen diskusjon....

Ellers syns jeg det er kjedelig at det alltid er masse gjester som kommer og er så forbanna surmaga. Jeg er ferdig m mitt bryllup - men når jeg blir bedt i andres syns jeg jo det er koselig. Jeg vil pynte meg og jeg vil kose meg. Det er noe annet m et bryllup enn en vanlig fest.....

Jeg er helt enig i at endel er bridezillas og skjønner ikke helt at de rekker å kose seg engang når de er så detaljfikserte....men det er da ikke sånn at ALLE som gifter seg er sånn. De jeg kjenner som har giftet seg har ikke brydd seg om sånne ting i det hele tatt....

Ble litt OT

Skrevet
Du ble ikke bedt om å kommenetere bildet..jeg spurte hvorfor det var feil m svarte brudepikekjoler og spurte om det da var kjolen egenntlig og ikke fargen som så rart ut...og la ved et bilde som eksepel på svarte brudepike kjoler på 4 voksne bruedpiker slik du skisserte...skoene og blomstene var da vitterlig aldri noen diskusjon....

"Hva er rart med dette?" + et bilde... :sjenert:

Beklager at jeg kom med feil kommentar!

Jeg prøver å forklare at jeg ikke har sans for for store kontraster. Men what the heck...

Skrevet (endret)

Hele poenget med tråden var jo diskusjonen rundt svarte kjoler.....du kommenterte at du hadde sett svarte kjoler til brud og det så sååååååå rart ut...jeg fant et bilde av akkurat det som så helt normalt ut....og lurte på om det kanskje var kjolene du hadde sett som var rare og ikke nødvendigvis fargen.

Tilbehør og kontraster er en helt annen diskusjon og du må gjerne diskutere og kommentere alt du vil -men det hadde ikke noe med denne sakenå gjøre...skjønner?

:)

Endret av *Emma*
Skrevet

Tja, jeg ville ikke gått i sort i et sommerbryllup, fordi jeg ikke liker så mørke fargerMen om sommeren.. er en alt for mørk farge til denne årstiden. Om vinteren hadde jeg nok kunne vurdert sort antrekk i bryllup, men hadde likevel prøvd å bruke tilbehør i andre farger for å freshe opp litt.

Men jeg hadde ikke vært redd for å bruke det med hensyn på etikette osv. Denne "regelen" blir vel brutt relativt ofte nå om dagen, men som sagt, jeg vile ikke gått helsort. Hvis du kjenner brud/brudgom godt, er det jo bare å høre med de hvilke tanker de har om det.

Gjest Ballerina
Skrevet
Hva er deres synspunkter på å stille i fotsid sort selskapskjole i sommerbryllup. Går det greit??

For meg hadde det gått helt fint! Går jo an å ha noe fargerikt tilbehør???

Skrevet

Jeg har gått med knelang sort kjole i sommerbryllup (august) og fotsid pen kjole i høstbryllup. Fikk ingen reaksjoner på dette. Jeg hadde lyst tilbehør (sjal og veske) og er selv lys, så tror ikke jeg så dyster/begravelsesaktig ut selv om jeg gikk i svart.

Hadde ikke reagert om noen av våre gjester kom med sort penkjole.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det forskjell på kirkebryllup og borgerlige/humanistiske vielser i denne sammenhengen? Man får jo ikke akkurat begravelsesfølelse av at noen har på sort kjole i et pyntet festlokale, f eks. Ikke at jeg personlig hadde reagert om noen kom i sort i kirken heller (i hvert fall ikke med sjal eller jakke i annen farge), men noen tenker sikkert annerledes om dette...

Skrevet

Det passer seg ikke med sorte kjoler i bryllup uansett når på året man gifter seg. Det er jo en uskreven regel om at det ikke er lov til å bruke hverken sort eller hvitt...jeg hadde blitt lei meg hvis noen kom i sort....Men nå er jeg veldig konservativ når det gjelder bryllup da..... :ler:

Skrevet

Jeg vurdere og gå i sort kjole i begge brullypene jeg skal på i høst, men da ikke helt sorte, men sorte med motiver av blomster på og slikt og evt sjal/veske i lignende farger som motivet..

Skrevet

Jeg ville ikke gått i sort kjole i et bryllup. Det er en trist farge, og bryllup skal være en glad dag. Er det en litt spesielle kjole og med fargerikt og flott tilbehør kunne jeg kanskje gjort det, men det er så mange andre farger å velge mellom at jeg ser ingen grunn til det. Hva andre gikk med i mitt bryllup brydde jeg meg derimot ikke om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...