Paprika Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Hva er deres synspunkter på å stille i fotsid sort selskapskjole i sommerbryllup. Går det greit??
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Selvfølgelig.. Er det på dagen ville jeg vært litt bekymret for å "steke bort" i sola, men det plager jo ingen andre enn den som går med kjolen..
Gjenglemt sykkellås Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=273736
Gjest 3llie Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Nei, jeg syntes ikke det er helt greit. Hør med bruden hva hun syntes før du gjør det. Endret 27. juni 2007 av 3llie
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Nei, jeg syntes ikke det er helt greit. Hør med bruden hva hun syntes før du gjør det. Skal man spørre de som inviterer til en fest om det er greit at man har på seg vanlige klær i vanlige farger?? Makan..! Folk som forventet det tror jeg ikke jeg hadde giddet å gå på fest til..
Gjest baby-E Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde aldri brukt sort kjole i et bryllup, og hvertfall ikke på sommeren, men hver sin smak.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde aldri brukt sort kjole i et bryllup, og hvertfall ikke på sommeren, men hver sin smak. Det er nå så sin sak.. Det er vi vel mange som ikke ville gjort. Men dersom noen nå ønsker å gjøre det, så kan jeg ikke helt skjønne hva noen andre har med det å gjøre..
Gjest 3llie Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Hvis man er så usikker på antrekket sitt som det virker som her, så ville det nok vært lurt å spørre bruden hva hun syntes. Jeg mener ikke at alle er nødt til å spørre de som inviterer til fest om antrekket deres er greit. Men det er vel allment kjent at man bør unngå svart, rødt og hvitt i bryllup. Svart er jo sorgens farge, jeg ville ikke brukt denne på en gledens dag. Jeg ville også syntes det var rart om noen av gjestene gjorde det, men det betyr ikke at jeg ville blitt sur eller grinete på gjesten av den grunn. Men jeg ville stusset over deres valg. Endret 27. juni 2007 av 3llie
*Emma* Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Jeg syns det virker som man går mere og mere bort fra reglen om at svart en fy-fy. Serverte i bryllup på lørdag og da var det ei m helsort antrekk. Svart kjole, hansker, strømpen og sko...skal innrømme det var mørkt når aboslutt alt var svart (hun var ikke goth'er eller noe slikt) men det var skikkelig stilig! I USA (hvor de er så sykt nøye på bryllup) har de jo begynt oftere og oftere å ha lekre sorte kjoler til bridesmaids'ene til og med. Jeg kunne gått i sort kjole, men da ville jeg valgt sko, veske og sjal/jakke i en lys og sommerlig farge for å gjøre det litt mere muntert
Kykkelikokos Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Det er nå så sin sak.. Det er vi vel mange som ikke ville gjort. Men dersom noen nå ønsker å gjøre det, så kan jeg ikke helt skjønne hva noen andre har med det å gjøre.. Vel, nå har nå engang trådstarter spurt, så da kan vi ikke gjøre annet enn å svare på det hun spør om.
Gjest baby-E Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Det er nå så sin sak.. Det er vi vel mange som ikke ville gjort. Men dersom noen nå ønsker å gjøre det, så kan jeg ikke helt skjønne hva noen andre har med det å gjøre.. Selvfølgelig. For min del kan folk gå med hva de vil.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Jeg synes det er greit med sort kjole i bryllup, og det kan være veldig fint (har også vært i flere hvor noen av gjestene, kvinner, selvsagt, har hatt hovedsaklig helsort antrekk) - tror de fleste i dag klarer å skille mellom et pent/galla/festantrekk og noe man ville hatt på i begravelse; i hvert fall går ikke jeg i f eks lang sateng-festkjole i begravelse. Jeg ville vel forresten kanskje spurt bruden likevel om det var greit, sånn for sikkerhets skyld. Det kan jo hende de har en konservativ og overtroisk familie
måneperle Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har hatt sort sid kjole i bryllup selv. Hadde ikke noe mer "passende" og ikke råd/prioriterte ikke å bruke penger på sommerlig penkjole. Fant noe lyst tilbehør så det ikke ble så dystert. Det gikk faktisk veldig fint! Tror jammen det var flere enn meg som kom i sort.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 I vårt bryllup hadde flere av gjestene hvite/kremfarvede kjoler med bare litt mønster på. Kan ikke si det gjorde meg det minste; de hadde fine sommerkjoler og jeg hadde en ballkjole med slep, så ingen kunne ta feil av hvem bruden var. Fatter ikke at folk kan være så sære at de skal bestemme hva gjestene har på seg. For min del kunne folk gjerne ha kommet i joggedress. Det ville sett dumt ut, men hva andre har på seg er vel ikke mitt problem?
kathrine79 Skrevet 27. juni 2007 #16 Skrevet 27. juni 2007 Jeg ville ikke hatt svart kjole, men det er ikke på grunn av "regelen" om at svart ikke lov i bryllup, men fordi jeg syns det blir altfor "tungt" med mørke farger om sommeren. Jeg så noen bilder fra et bryllup der de hadde fire (voksne)brudepiker med sorte kjoler, det så veeeldig rart ut... Men hvis du tror du vil føle deg komfortabel i svart og det ikke er noen fare for at brudeparet har noe imot at du stiller i svart så ser jeg ingen grunn til ikke å gå i svart. Det er bare du som kjenner brudeparet her..
*Emma* Skrevet 27. juni 2007 #17 Skrevet 27. juni 2007 Jeg så noen bilder fra et bryllup der de hadde fire (voksne)brudepiker med sorte kjoler, det så veeeldig rart ut... Da må det jo ha vært noen sære kjoler?! Hva er rart med dette? Bilde
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Hva er rart med dette? Bilde Skoene. Fargen skjærer veldig med buketten.
*Emma* Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 Skoene. Fargen skjærer veldig med buketten. Bildet var ment til hun over meg som syns det var rart med svarte kjoler. Det var ikke "finn fem feil" på bildet
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Neste gang jeg skal i brullup, skal jeg stille i slør, bare for å irritere. Blir helt matt av alle disse egosentriske brudene som mener at hele bryllupet dreier seg om dem. De skulle bare visst om alle som går i bryllup bare for å få seg en fest og ikke legger merke til verken brudekjolen eller serviettene eller bordkortene eller noe. Jeg er en av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå