Gå til innhold

Rensing av kjolen..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dere som har kjøpt og brukt og da også renset brudekjolen;

ble det bra?

Var den svært møkkete, og fikk de den ren igjen?

Hadde den noen perler eller annet som kunne ramle av ?

Og hva med forsikring dersom det går galt?

Jeg vil helst kjøpe meg en kjole, og jeg vil jo gjerne at den skal bli fin igjen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kommer noe om en mislykket rensing på "tv2 hjelper deg" i dag.

Kan være greit med forsikring.

Innboforsikring dekker ikke brudekjole (ei heller bunad) så vidt jeg husker, så jeg ville forsikret kjolen så er du på den HELT sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har renset kjolen min og den ble helt bra. Har forsåvidt ikke studert den veldig nøye etterpå, men den så fin ut.

Kjolen var litt svart/møkkete under slepet etter all gulvsopingen og jeg hadde noen dråper rødvin(?) i fanget. Alt ble borte enda det gikk en stund før jeg fikk rotet meg avgårde til renseriet.

Det var også noen perler øverst på kjolen som damen på renseriet advarte mot at kanskje kunne falle av, men jeg tror alle er der.

Jeg gjorde ingenting med forsikringen. Men jeg spurte på salongen der jeg kjøpte kjolen hvilket renseri de brukte/anbefalte. Og renseridamen virket seriøs. De ville ha lengst mulig tid på rensingen slik at de kunne gjøre det flere ganger dersom det ikke ble bra første gangen.

Så nå er det bare å prøve å få solgt den.....

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renset kjolen min og den ble helt bra. Slepet var ganske møkkete, men ble rent igjen. Jeg kjøpte også brudepikekjole til datteren min, den var skikkelig møkkete og full av grønske når dagen var over. De på renseriet sa at det ville være vanskelig å få bort, men de renset den flere ganger og den ble like fin igjen. Jeg kan ikke huske at noen av perlene på kjolene er blitt borte. Når jeg kjøpte kjolen fulgte det også med ekstra perler i tilfelle noen skulle falle av. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg betalte 1000,- for rens av bare kjolen (ikke sløret). Det renseriet jeg brukte hadde ulik pris på brudekjoler. Tror det gikk fra omtrent 7-800 til 1500. Jeg fikk vite prisen på forhånd.

Har sett renserier med pris på 500,-, men valgte likevel dette fordi det var anbefalt av brudesalongen.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjole var svært møkkete på slepet og neders på kjolen pga at det hadde regna på bryllupsdagen vår.

Jeg tok kontakt med brudesalongen jeg kjøpte kjolen hos og spurte de om råd. Siden kjolen hadde masse små perler renset de den for meg. Et vanlig renseri ville smeltet perlene på den. Dette betalte jeg 6 eller 700,- for og den ble helt ren og fin etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...