Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags erfaring har dere med sånne?

Jeg snakker altså om sånne dingser man kan ha bak ved hælen i skoen, for at skoen skal sitte bedre.

Jeg har prøvd noen slike med lim som jeg kjøpte på Din Sko for evigheter siden, men de var såpass tynne at de ikke hadde noe effekt, i tillegg til at limet var dårlig.

Finnes det sånne for at stor sko skal passe bedre til liten fot? Altså, om man har en sko som er et par cm for stor i lengden, har det noe minskende effekt om man bruker slike?

Råd, tips, erfaringer blir jeg veeldig glad for! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva slags erfaring har dere med sånne?

Jeg snakker altså om sånne dingser man kan ha bak ved hælen i skoen, for at skoen skal sitte bedre.

Jeg har prøvd noen slike med lim som jeg kjøpte på Din Sko for evigheter siden, men de var såpass tynne at de ikke hadde noe effekt, i tillegg til at limet var dårlig.

Finnes det sånne for at stor sko skal passe bedre til liten fot? Altså, om man har en sko som er et par cm for stor i lengden, har det noe minskende effekt om man bruker slike?

Råd, tips, erfaringer blir jeg veeldig glad for! :)

Fungerte ikke for min del. bomull i tåen på skoen funker bedre ;)

Skrevet

Jeg har flere ganger kjøpt litt for store sko på f.eks. salg og trodd at jeg skulle løse problemet med hælkapper. Det har imidlertid vist seg at for store sko er og blir for store sko. I tillegg til at de er for lange, er de gjerne for brede også og dermed er man like langt. I støvletter og boots fungerer det bra med et par tykke sokker, men i f.eks. litt mer åpne sko med hæler er det ingenting som fungerer. Man kan putte inn så mye bomull man vil, men like fult sklir hele foten fremover fordi skoen rett og slett er for stor.

Skrevet

Takk for svar!

Det ante meg. Ergelig!

Butikkdama på Bianco ble helt sjokkert da jeg ikke ville kjøpe et par cm for store sko. "- Men de passer sikkert perfekt med hælklapper"..

Skrevet

Et par CM? Det er jo kjempe mye for stort..

Skrevet
Et par CM? Det er jo kjempe mye for stort..

:ler: Ja... Det er sikkert og visst. Ser for meg at de hælgreiene nesten må se ut som sånne trekantede treplanker man kan dytte under døra.

Skrevet

Kan umulig være noe behagelig å gå med en stor treplanke i skoen :ler:

Skrevet
Butikkdama på Bianco ble helt sjokkert da jeg ikke ville kjøpe et par cm for store sko. "- Men de passer sikkert perfekt med hælklapper"..

Kjære vene! Var hun på utplassering, eller? Det var ikke langrennski hun trodde hun stod og solgte da? :icon_lol:

Skrevet

Hehe! Aner ikke. Derfor jeg tenkte jeg måtte høre her om det virkelig fantes noe andre typer enn det jeg har vært borti av hælklapper tidligere.

Skrevet

Fikk tips i en bra skobutikk om å heller bruke hel eller halvsåle i sko som er litt for store. Da skyves foten bakover i skoen, slik at man ikke kipper på hælen. Aaah, tenkte jeg. Det er jo ganske logisk. Så får man bare prøve seg frem med hvor mange såler man trenger. :)

Skrevet

Takk for tips! Det skal sjekkes ut! Si i fra om du er fornøyd med det: :)

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg bruker av og til halvsåler i sko, men det funker kun hvis de er litt for store. Du bør også prøve skoene i skobutikken med slike såler for å være helt sikker.

Skrevet

Så de har det til utlån i (de fleste) skobutikkene? Smart! Usj, for store sko er kjedelige saker.

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Så de har det til utlån i (de fleste) skobutikkene? Smart! Usj, for store sko er kjedelige saker.

Som regel får man låne såler hvis man spør ja. Hvis ikke kan man jo evt. kjøpe seg et par og ha med seg når man prøver sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...