Gå til innhold

Hjelp til valg av servise!

Hvilket servise?  

1. 1. Hvilket servise?

• Oxford
      26
    • Antarktis
      13

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takker og bukker igjen for mange flotte svar!

Er, som sagt, enig med dere - vi skal ha noe enkelt og tidløst! Og noen av dere påpeker at også Oxford-serviset har såpass med farger og mønster at det kan bli 'mismatch'. Det har vi også tenkt på, og sett etter helt hvite penserviser faktisk. Men det er ikke mulig å finne noe som er sånn som vi vil ha! Enten blir de liksom for 'siple' - ligner te-serviser eller sånt, eller så har de 0,5 cm brede gullkanter, og det vil ikke vi ha!

Men hvis noen har et enkelt, rent og pent ett å foreslå, blir jeg glad! (Har spurt på butikker også, faktisk... Det var ett som var fint, det kunne de bestille fra et eller annet sted, men kostet da 18 000 for kaffeservise til 12! Det var litt vilt syns vi, da... Dessuten bør man jo få tak i det rimelig greit, siden vi skal sette det på ønskelista...)

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg samler på limelight som var på ene linken du la ut.. syns det er flott og tidløst!

Skrevet

Det mest tidløse klassiske servise jeg vet om er Bogstad.. helt hvitt og i tynt lekkert porselen, finnes også med enkel SMAL gullkant er alltid i handel og er ofte på tilbud i de store forretningene.. har det selv, både i middag og kaffe, det passer til det meste.

Skrevet

Jeg ville valgt det første - elegant og tidløst, og nøytrale farger som gir deg mange muligheter når du skal dekke pene bord.

Men - jeg ville ha valgt forskjellige servicer til middag og kaffe - så du har jo en mulighet til å ha begge to :-)

Skrevet

Av disse to servisene ville jeg valgt det første.

Vi var også i tvil om hvilket servise vi skulle velge, sto mellom et helt hvitt, og et som er hvitt med en blå og en sølv-kant ytterst. Dersom man har servise med farge, kan det være vanskelig å matche servietter og lys til det, så derfor bestemte vi oss for det hvite. Så det kan du jo også tenke litt på. Serviset vi har valgt heter Tid, og er fra Porsgrunn porselen.

http://www.porsgrund.com/default.html Det er tredje bildet fra toppen.

Vanskelig å se det på bildet, men dekoren er avtrykk av åreringer fra et 64 år gammelt eiketre. Utrolig stilig og klassisk. Tror ikke det går av moten på lenge.

Skrevet

Hvis jeg måtte velge mellom bare disse to servicene i hele verden, ville det blitt det første... Egentlig er begge litt for tantete for min smak...

Men Pip, du lurte på om noen har tips om andre hvite serviser. Jeg liker godt Arabia, Figgjo/Verde og et porselensservice som er svensk, men som jeg har glemt hva heter. De har alle disse hos Backe i Grensen i Oslo. Jeg foretrekker hvite serviser for da kan jeg mye lettere styre tilbehør og dermed stil selv.

Lykke til med valget uansett!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen dere!!

Og takk for mange fine svar.

Når har vi bestemt oss. MEN - det ble ingen av disse! :D

Vi trasket inn på en tilBords-butikk her i området (som vi aldri har visst om før) - og fant det vi ville ha!

Det heter Moda Couture - her kand ere jo se: http://www.tilbords.no/render.asp?chp=MODA_COUTURE

Men koppene - som jeg syns er veldig stilige - kan dere se hvis dere gjør dette: http://www.tilbords.no/

-> varesortiment -> serviser (link på siden) -> et stykke nede på siden…

Dette var iallefall perfekt for oss - tidløs fasong, hvitt, men likevel med litt pynt (som ikke er i farger, men i grull, sølv og sort), og ingen struktur i selve porselenet... Jippi! (Svigermor er iallefall glad, for nå skal hun få ønskelisten!)

Gjest Anonymous
Skrevet

kjempefint.. og mye finere enn de to forige alternativene.. Godt valgt!

Skrevet

Hei :)

Kjempefint!! Må nok ut å se selv på det der ;)

Skrevet

Veldig fint service! Det som dumt med det er at det ikke kan vaskes i oppvaskmaskin! Kjedelig å vaske opp for hånd etter kaffe og middag for 12.... :(

Skrevet

Jama - jo'a... men foreløpig blir ikke det noen problemstilling - oppvasken må nok tas for hånd uansett hvilket servise vi bruker... :D

Dessuten: Det er mye kjærlighet i å vaske opp sammen! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...