Gå til innhold

Hjelp til valg av servise!

Hvilket servise?  

1. 1. Hvilket servise?

• Oxford
      26
    • Antarktis
      13

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå har svigermor begynt å mase noe voldsomt om at ønskelista snart må bli klar... Men vi ha'kke klart å bestemme oss for hvilket middags- og kaffeservise vi skal ønske oss enda!

Hadde egentlig bestemt oss for et som heter Oxford, fra eschenbach. Det er stilfullt og enkelt, og det er liksom vår 'stil' da - ikkeno krikelkroker, ikke mye gull og sånt. Dessuten er det et servise som er tidløst - det blir liksom ikke 'ut' om 15 år, tenker jeg.

Her kan dus e bilde av det: http://www.glassmagasin.no/Serviser/Andres...viser/wpe21.jpg

Men bildet er litt 'urettferdig', fordi lyset er helt feil. Serviset ser mer 'gulbrunt' ut ennd et er - for det er det jo ikke. Det er hvitt med fin glans, og med fin varm blåfarge på kantene, i tillegg til det grå.

MEN - jeg har blitt så begeistra for et annet et, som heter Antarktis! Det er pingviner på, og er sååå skjønt!

Poenget er at det er vel gjerne ikke like anvendelig alltid, som det andre... Altså, vi er sånne som ikke akkurat bruker porselensservise så veldig ofte da - noen få ganger i året kanskje, på store litt flotte selskaper, på julaften... Og det er kanskje ikke de anledningene dette passer inn i...?

Her er bilde av det: http://www.magnor.no/kolleksjon/produktsid.../antarktis.html

Og her er et der det er dekket på bordet (litt nede på siden):

http://www.tilbords.no/render.asp?chp=kjen..._skal_gifte_seg

Så jeg ber nå om deres råd, jeg... :D

http://www.glassmagasin.no/Serviser/Andres...viser/wpe21.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt det første, nettopp av de grunnen du nevner. Det er tidløst og enkelt. Tror man blir kjempelei av Antarktis når det har gått noen år, og det er jo synd hvis man har "alt" til 12 personer.

Skrevet

Jeg har sett Antarktis utstillt, og det var helt nydelig i blåfarvene, men det har en veldig krevende stil om det skal komme til sin rett, og du blir kanskje lei av DET fortere enn selve serviset. Sats klassisk er mitt råd.

Skrevet

Vi har selv valgt Antarktis og synes det er absolutt nydelig. Tenkte på det med at man kan bli lei det, men vi fant ut at det kom vi ikke til å bli, da det er et servise vi ikke kommer til å bruke til hverdags. Jeg ville gått for Antarktis.

Skrevet

Jeg personlig hadde valgt det første.

Skrevet

Jeg hadde også valgt det første, mye fordi at jeg er glad i noe som du kan kombinere med alt mulig.Altså med alle type servietter og lys,duker,blomster osv...

Men du kan jo gå for Atlantis også kan dere skaffe dere et helt hvitt og enkelt sett i tillegg....

Vi har hverdagsservice (to forskjellige) juleservice, texmexservice, kinaservice, et rådyrt jåleservice som jeg aldri husker hva heter (og som jeg sjelden bruker) og ett helt enkelt hvitt med en gullkant på. Og det er dette enkle jeg bruker aller mest uten tvil...

(vi ønsker oss mao IKKE service...)

Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt det første.

Men du oppgiv feil produsent og navn på det servicet. Eller er linken feil? For det viser Amhearst fra Wedgwood.

Skrevet

Det første!!! Tenk på at det er noe man skal ha i mange mange år og da er det med tidløst enn det andre.

Antarktis krever at dere bruker samme farger hele tida- og det kan jo bli veldig kjedelig i lengden...

Skrevet

Takk for svar dere! Ser at de fleste av dere er enige med det som jeg også egentlig mener... :D Men tar gjerne imot flere kommentarer altså...

Fruenge: Neida, det stemmer nok at det heter Oxford, og kommer fra Eschenbach. Hvis du ser på denne linken (som er det samme bildet som det andre, bare ikke forstørret), ser du det: http://www.glassmagasin.no/Serviser/Andres...serv/oxford.htm

Jeg vet at Wedgewood har et som ligner veeldig. Men mønsteret der er mere 'kantete' på en måte, og så er det myyye dyrere! :D

Jeg kom på at vi kan jo løse det hele sånn at vi kan ønske oss kaffeservise i Antarktis, og bruke det sånn midt på vinteren - og til jul. Så kan vi ha det i stedet for tradisjonelt juleservise med kristtorn på... Hva tenker dere om det? (Jeg liker også veldig godt å bruke blått til jul... Og i kaffeserviset er det mer hvitt og mindre blått enn i middagsserviset, så det blir gjerne litt mere anvendelig...)

Jeg har heller ikke tenkt å ha flere sånne 'flotte' serviser, så derfor vil vi ha noe vi kan ha leeenge!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Skal dere ha bare ett finservise ville jeg valgt det første fordi (som alle sier) det er tidløst og man kan velge farger på servietter og duk osv.

Noe annet som man bør ha litt i bakhodet når man velger servise, er hvor lenge det antas å være i produksjon og hvor mange deler det finnes til det. Det er jo litt synd at man bare får spart opp halvparten før det ikke er å få lenger! Og dette med deler; selv om vi ikke har store selskaper så ofte er det jo hyggelig å dekke på når alt matcher (fat, boller osv.)

Hilsen Lille meg

Skrevet

Begge servisene er nydelige, men det er selvsagt 2 helt forskjellige serviser. Da vi valgte servise, var det ett par ting som spilte inn.

1) Delene - har serviset alle delene vi ønsker oss og trenger?

2) Er det noen sjanse for at det går ut av produksjon? Mange serviser går faktisk ut av produksjon, og det er kjedelig om noe skulle gå i stykker og man ikke får erstattet det...

3) En siste anbefaling. Om du skulle ønske deg et servise til 12. Husk å ønske deg ekstradeler... til feks 15 personer. På den måten er du sikret å ha ekstra deler dersom du skulle være så uheldig at noe går i stykker.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville absolutt valgt det første. Begge servisene er selvsagt flotte, men jeg synes det er veldig viktig å ha et servise som er tidløst. Er det for mye mønster tror jeg også man fortere kan gå lei det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville også helt klart valgt det første..

synes egentlig begge er litt "tantete" og selv ville jeg valgt et "lettere" hvitt ett..

men hvitt..! :)

Skrevet

ok, jeg gir meg, men du så like de er.

Skrevet

Begge servisene er fine, men jeg ville helt klart valgt det første. Dere skal jo ha dette serviset i flere år, og da er det greit å velge et som er enkelt og ikke et man kanskje går fort lei av. :)

Skrevet

Av disse to ville jeg valgt det første. Det er tidløst, som det allerede er sagt her. Det synest jeg er viktig. Dere skal jo tross alt ha dette i mange år uten å gå lei av det.

Antarktis er jo nydelig, men jeg er redd for at akkurat dette serviset er en motegreie. Jeg hadde absolutt ikke valgt et med så mye mønster.

Vi har ikke bestemt oss selv ennå, men det blir iallefall noe enkelt. Gjerne helt hvitt.

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg synes det er altfor mange DILLETE serviser ute og går! :-? Altfor mange av de servisene som finnes legger for sterke føringer på hvordan borddekkingen skal være, særlig mht. farger men også stil! Mange av dem som er forholdsvis enkle i dekoren har snirkler her og der og krummelurer under koppene og jeg vet ikke hva...

Jeg synes du gjør lurt i å velge nr. 1, for tross krummelurene står du mye mer fritt til å velge resten av borddekkingen. Litt pussig å dekke fint sommerbord med ferske jordbær til dessert servert i en pingvinskål... (Selv om jeg synes fargen på Antarctica-serviset er fint, altså! En veldig morsom ide og absolutt det fineste av dem som har mye dekor.

Forøvrig er *glassene* til Antarctica-serviset veldig fine. Klassiske og enkle men allikevel med særpreg. Og fleksible!! :)

Lykke til med valget!

Skrevet

Det første! Vi skal ha et lignende. 8)

Skrevet

Må bare slutte meg til det de aller fleste har sagt: Det første serviset, helt klart. Det er klassisk og tidløst og du kommer ikke til å bli lei av det så fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...