Kykkelikokos Skrevet 27. juni 2007 #21 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Du er slem! Endret 27. juni 2007 av darkness|
Malama Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 Våre sanger rimte i alle fall bra, var ikke urovekkende lange, hadde ikke flaue tekster (stort sett) og var på melodier som folk flest kunne, så det var i alle fall grei deltakelse på sangen, ikke flaut, og ikke langvarig. 18 vers hørtes ille ut, ingen av våre overskred en side.
Bente:) Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er også av den mening at hjemmesnekra sanger er drepen på enhver fest ..... Vi har sagt at vi ikke skal ha sanger, men hvis noen absolutt MÅ levere ut en... så synger vi den selvsagt og ser glade ut
Gjest Gjest_dharma_* Skrevet 27. juni 2007 #24 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er enig med Bente:) Forhåpentligvis blir det ingen sanger her heller.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2007 #25 Skrevet 28. juni 2007 Jeg er delvis enig...Har vært i bryllup der det var over 20 sider med sanger, og det ble etterhvert latterlig når toastmasteren annonserte stadig nye sanger...Men det fins jo en mellomting! Jeg synes imidlertid det er trist å høre at brudepar setter såpass lite pris på det gjestene gjør for dem. Mange mennesker vegrer seg for å holde tale, men ønsker likevel å si noen fine ord til brudeparet...er det virkelig sånn at dere heller vil at disse gjestene skal holde munn enn at de skal skrive en sang til dere? Det er faktisk tidkrevende å skrive en sang, og når en hører at brudeparet synes det du har brukt mye tid på (eller ønsker å bruke tid på, inntil brudeparet sier de kun ønsker taler) er helt pyton kan det umulig være trivelig å være gjesten deres! Jeg ønsker alle bidrag velkommen i vårt bryllup!
Jens Skrevet 28. juni 2007 #26 Skrevet 28. juni 2007 Jeg vil si at, nei, sanger er ikke vanlig i brylluper. Ihvertfall har jeg aldri opplevd sanger i noen av de bryllupene jeg har vært i. Men, det kommer vell ann på hvor i landet man er fra kanskje? Syns sanger til bords er helt krise
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. juni 2007 #27 Skrevet 28. juni 2007 Det virker som det er ganske vanlig. Selv syns jeg man kun burde lage sanger om man vet det er noe man mestrer. Det er alt for mange nødrim til dårlige melodier. Og ofte alt for mange vers. Samboeren lagde en utrolig morsom og bra sang til sine foreldres bursdag. Den ble fremført av han, søsken og oss partnere. Det ble veldig vellykket fordi det var tydelige forsangere som stod samlet, og fordi det var velskrevet.
Dinah Skrevet 29. juni 2007 #28 Skrevet 29. juni 2007 Dessverre vanlig med sanger i bryllup Syns det er kunstig og flaut med disse sangene som nesten rimer... Helt enig. Jeg er ikke heller stor fan av sanger men da svigerfamilien min omtrent er "født og oppvokst" med sanger så er jeg redd vi må ha 2-3 sanger for å glede dem. Akk ja.
Sympatia Skrevet 29. juni 2007 #29 Skrevet 29. juni 2007 Har bare vært i et bryllup, og der var det ikke sang, ellers så er jeg ikke glad i slike sanger... da det høres så utrooooolig teit ut.... Med min Tante Vigdis og farmor som synger høyere enn alle andre , med sine nesten opera lignende Olga Mikalsen stemmer....!! Imens den yngre garden sitter der og små irriterer seg over dette fjåset. Og alltid er det de samme melodiene. Jeg foretrekker taler og lysbilder jeg.... så om min kjære er enig med meg i dette, (han nektet å synge i forrige konfirmasjon, så tror han er enig ja) så vil vi si nei takk til det, og heller tale takk.
kathrine79 Skrevet 29. juni 2007 #30 Skrevet 29. juni 2007 Jeg er ikke spesielt glad i sanger, men syns ikke jeg kunne nekte min egen svigermor å bidra med en sang. Jeg vet det betydde veldig mye for henne. Den var dessuten bra skrevet og veldig hyggelig Alle var med og sang, om om noen sang litt surt spilte det ingen rolle der og da.
jente 79 Skrevet 29. juni 2007 #31 Skrevet 29. juni 2007 Vi la egentlig ingen føringer på gjestene, men de nærmeste visste veldig godt at vi ikke ordnet noen sanger selv. Vi foretrakk taler. Var derfor bare en sang i vårt bryllup fra hans far. Den var fin, kort og passet veldig godt til melodien. Syntes bare det var koselig. (Hadde det vært noen sanger fra min familie hadde det nok vært en helt annen kvalitet. Godt de holder seg til taler...) Synes det er greit å si at man foretrekker taler... Men tenk gjerne igjennom om det er noen som ønsker å si noe uten å måtte reise seg. Det er litt synd hvis man utelukker nærmeste familien.
Gjest Elastica Skrevet 29. juni 2007 #32 Skrevet 29. juni 2007 Sanger er og blir flaut. Men det er vanskelig å nekte noen å komme med sitt bidrag, dersom de absolutt ikke kan holde tale. Vi hadde heldigvis ingen sanger hos oss. Når det er sagt er det ikke noe som er så grusomt som en dårlig tale heller. Jeg var i et bryllup hvor det ikke var én god tale. Stakkars brudpar. Så lite taleføre selv, og ikke én slektning eller venn som kunne redde kvelden.
Gjest Veronica Mars Skrevet 29. juni 2007 #33 Skrevet 29. juni 2007 Det er dessverre vanlig med slike sanger i vår familie. Vi var på besøk til onkel og tante i går og snakket om middagen, siden onkel skal være toastmaster. Tante viste så frem deres sanghefte, de hadde hele 8 sanger. Vi prøver å begrense det så mye som mulig, men jeg vet at det kommer noen. Onkel mente at det var lurt å be en av de som likevel har tenkt å lage sang om å lage velkomstsang, så får man ikke alle på en gang.
mamma_mia Skrevet 30. juni 2007 #34 Skrevet 30. juni 2007 Selv synes jeg noen sanger bare er moro, men det kan jo bli for mye av det gode da hvis det blir for mange... Men er en nødt til å synge alle sangene da, dersom det blir endel? Litt vanskelig å si nei når folk kommer med sanger de har lagt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå