Gå til innhold

Sanger under middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det manger det ute som skal ha sanger under middagen/festen?

Vi hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men alle foreldrene våre mener at det "må" vi ha. At det er helt vanlig å mange sanger som kopieres opp og legges på bordet. Sang til brudgommen, sang til bruden, sang til foreldrene osv.

Hadde håpet å slippe dette.

Hva skal dere gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er nok ganske vanlig. Men er jo opp til dere om dere vil ha det eller ikke, ikke alle som er så fan av slike sanger heller..

Vi skal ha sanger selv ja..

Skrevet

Har dere skrevet sangene selv, eller finner dere noen som andre har brukt?

Skrevet

De fleste sangene har de vi får sang fra diktet selv.. jeg har diktet selv til mannen ;) Bruker kjente melodier til.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det virker som noen velger å lage sanger framfor å holde noen av de mer eller mindre obligatoriske talene - så valget står vel mer mellom smak og behag og om de forventede talerne ønsker å tale eller lage sanger?

Skrevet

Selv synes jeg absolutt ingenting om sanger i bryllup. Tre stk som synger og 60 som mumler meg liksom. Vi har derfor bedt om at det ikke blir noen sanger, dette også fordi mange av gjestene ikke forstår norsk og dermed blir utelatt fra dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Klart det må være sanger i et bryllup. Sang under middagen og en takk for maten sang.

Dette blir laget på forhånd av dere eller søsken o.l. rulles sammen med en liten sløyfe på å deles ut.

Skrevet

Vi ønsket egentlig ikke sanger, men foreldrene våre var bestemt på at de skulle lage sang, så da må de jo nesten få lov. Vi har ikke tenkt til å ha noe velkommen eller takk for maten sang. Det er kun de som er diktet av familien.

Gjest 3llie
Skrevet

Vi ønsker ikke sanger i vårt bryllup. I alle slike festlige anledninger hvor det ofte er sanger så syntes jeg det legger en demper på hele stemningen. Det føles så falskt og rart liksom, nei, vet ikke. Vi skal i hvertfall ikke ha det med mindre noen dukker opp med noe i siste liten, vi sier jo ikke nei til noe andre har brukt tid på.

Skrevet

ER det noen nettsted hvor vi kan finne kaffesang, og sang for maten???? Og ikke minst sang til våre hjem. Vi er ikke de mest krative når det kommer til sang fronten, men kunne tenkt oss å ha noen sanger.

Skrevet

Vi hadde sanger, men det var fra de som ikke våget å holde en tale.

Til bruden fra foreldre

Til brudeparet fra barna

Til brudgom fra mor (men hun bare måtte holde en liten tale på slutten av kvelden :Hehe:)

Skrevet

Ja, min mor ble også forskrekket da jeg ikke ville ha sanger...

Vi inngikk et kompromiss. JEG skrev ingen sanger, jeg OPPFORDRET ingen til å skrive sanger, men jeg TILLOT de som ville.

Vi hadde totalt 4 sanger, en fra mine foreldre, en fra hans mor, en takk for maten-sang og en kaffesang. De to siste fant min kjære på nettet, så vi fikk noe annet enn de to det var variert mellom i alle de andre bryllupene mamma hadde sangheftene fra...

Vi droppet en velkomstsang, som også "hører med", min kjære holdt en kort velkomsttale i stedet. Vi droppet "til våre foreldre", og takket dem heller for en god oppvekst og velkomsten i svigerfamilien i våre taler.

Det var akkurat passe synes jeg. Greit nok med sanger, men dette er et bryllup, ikke en konfirmasjon, så jeg er glad det ikke var for mye sanger, og heller mer taler.

Men hver får gjøre som de selv vil.

Min mor ble sjokkert da jeg ikke ville ha sanger, og min tante ble rett satt ut da hun oppdaget det skulle være bare 4 sanger, det var uhørt! Men gjett hva? Alle er enige om at det var et kjempeflott bryllup :)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi hadde flere sanger i vårt bryllup, og angret på at vi ikke på forhånd hadde sagt vi ikke ønsket sanger.

Midt under middagen, mens folk hadde det hyggelig, klirret toastmaster i glassene og informerte om at nå skulle det synges. Det ble som beskrevet tidligere i tråden; 3 stk sang og resten mumlet. Det var melodier ikke alle kjente, og sangene var alt alt for lange. Den ene hadde 18 vers og varte i godt over 10 minutter :overrasket:

Etter at sangene var ferdigsunget, satte alle seg ned og det ble helt stille. Det er jo aldri noen som sier at dette var en fin sang, slik man gjør etter taler.

Ble skikkelig demper på stemningen, men det er klart det er vanskelig å si nei. Men man kan vurdere hvorvidt man legger lokk på antall taler (og ikke minst tid), slik at talerne og de som lager sang må forholde seg til visse tidsrammer

Skrevet

Huff, du må ikke skremme oss kommende bruder slik, Cosmic Girl :ler:

Skrevet
Vi hadde flere sanger i vårt bryllup, og angret på at vi ikke på forhånd hadde sagt vi ikke ønsket sanger.

Midt under middagen, mens folk hadde det hyggelig, klirret toastmaster i glassene og informerte om at nå skulle det synges. Det ble som beskrevet tidligere i tråden; 3 stk sang og resten mumlet. Det var melodier ikke alle kjente, og sangene var alt alt for lange. Den ene hadde 18 vers og varte i godt over 10 minutter :overrasket:

Etter at sangene var ferdigsunget, satte alle seg ned og det ble helt stille. Det er jo aldri noen som sier at dette var en fin sang, slik man gjør etter taler.

Ble skikkelig demper på stemningen, men det er klart det er vanskelig å si nei. Men man kan vurdere hvorvidt man legger lokk på antall taler (og ikke minst tid), slik at talerne og de som lager sang må forholde seg til visse tidsrammer

Enig.

Sang er faktisk noe av det mest upersonlige jeg vet om i et bryllup.

Skrevet

fint å høre at det er flere der ute som synes det samme om sanger som meg :)

Skrevet
Er det manger det ute som skal ha sanger under middagen/festen?

Vi hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men alle foreldrene våre mener at det "må" vi ha. At det er helt vanlig å mange sanger som kopieres opp og legges på bordet. Sang til brudgommen, sang til bruden, sang til foreldrene osv.

Hadde håpet å slippe dette.

Hva skal dere gjøre?

Når mine foreldre giftet seg var det obligatorisk med sangene du nevnte og ingen taler. Nå har jeg intrykk av at det er omvent.

Vi hadde 7 taler og en sang i vårt bryllup, sangen kom til sist fordi det ble mest naturlig så lenge det var en sang. Det syns vi var veldig fint :)

Skrevet

Dessverre vanlig med sanger i bryllup :ler:

Syns det er kunstig og flaut med disse sangene som nesten rimer...

Skrevet
Dessverre vanlig med sanger i bryllup :ler:

Syns det er kunstig og flaut med disse sangene som nesten rimer...

Jeg må si jeg gruet meg litt for den ene sangen som var i vårt bryllup. Liker ikke sanger med barnslige melodier og tynn tekst.

Men sangen var veldig bra skrevet og ble veldig personlig, så jeg syns det bare var fint. Men glad det var bare en sang ;)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Huff, du må ikke skremme oss kommende bruder slik, Cosmic Girl :ler:

:ler::ler:

Dere får tenke på at bryllupet nok blir utrolig flott uansett hvor mange dølle sanger dere må høre på, og i tillegg smile like bredt under alle de dårlige versene, fordi dere vet at vedkommende som har skrevet sangen ser på dere for å se hvor glade og lykkelige dere blir av sangen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...