Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på å bestille billett med Aeroflot til BKK i høst, da de har den suverent beste prisen.

Jeg har tidligere flydd med billige flyselskaper (bl.a. Air Nuigini), og har ingen dårlige erfaringer.

Aeroflot har jo vært stempel som et "slitent" flyselskap, men jeg har forstått at de har oppgradert flåten de siste årene, pluss at jeg har lest mange gode kritikker på Airlinequality.com.

Det de har fått dårlig kritikk for er at det er et styr for å få tilbake mistet bagasje, og at de ikke har så bra underholdningstidlbud på økonomiklasse. Underholdningen er ikke viktig, men dersom man skulle være så uheldig å miste bagasjen så er det jo selvfølgelig skikkelig surt.

Jeg vet hva "alle" sier om Aeroflot, så det er ikke disse meningene jeg er ute etter.

Jeg lurer på om det er noen som har flydd Aeroflot de siste par årene, og som har lyst til å dele erfaringer.

:sol:

Endret av Amity
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi fløy Oslo-Moskva tur-retur for ca 4 år siden, og det er faktisk den mest behagelige flyturen vi har opplevd. Ingen blendende luksus og gyselige farger over hele flyet, men utrolig bra service og alt var kjempeeffektivt. De hadde til og med den beste flymaten vi har vært borti, og vi flyr mye.

Jeg har ingen skrupler med å anbefale Aeroflot på vestlige ruter, men kjenner at jeg hadde hatt litt skrupler med å bruke de østover (og særlig innen gamle Sovjet). Tror nok ikke det er der de setter inn de beste flyene sine...

Skrevet

Hei

Jeg har ikke benyttet Aeroflot så jeg kan ikke kommentere dette. Jeg har en bekjent i Bangkok så pleide å bruke dette alternativet og det eneste han klaget over var at det var ofte en del stopp på veien og mye venting. Men hvor mye må du betale for billetter med Aeroflot til Bangkok?

Skrevet

Tusen takk for svar!

Den billetten jeg fant kom på 5300 ca, inkludert skatter og avgifter. Da er returen innenfor høysesongen, så det er absolutt ikke ille synes jeg.

Skrevet

Jeg reise med Aeroflot til Bangkok, men det er fem år siden, og mye kan jo ha forandret seg etter det. Det som plagde meg mest, var at det var lov å røyke inne på flyet, i de bakre radene. Dette synes jeg ble ganske slitsomt etter noen timer.

Vi hadde et stopp i Moskva på veien nedover, det gikk forholdsvis greit, selv om nummeret på gaten vi skulle reise videre fra stadig forandret seg.

På tilbakeveien hadde vi et Thai Airways (er det det det heter??)-fly, og det var helt strøkent. Da vi mellomlandet i Moskva, måtte vi imidlertid overnatte på et hotell. Fordi vi ikke hadde visum til Russland, ble vi kjørt i buss til hotellet og sendt opp i 7. etasje. Vi kunne ikke gå ut av hotellet, og hvis vi skulle ned og spise i matsalen, så måtte vi kontakte en vakt i resepsjonen. Man kunne ikke trykke på noen av knappene i heisen, man måtte bruke nøkkel.

Hvis jeg skulle ha reist med Aeroflot igjen, ville jeg i hvertfall ha prøvd å unngå den overnattingen, det var en litt stusslig avslutning på ferien. Jeg tenkte også på brannsikkerheten på det hotellet, siden vi var "fanget" i 7. etg.

Men, som sagt, dette er altså 5 år siden, og mye kan jo ha forandret seg.

Skrevet

Hei

Jeg betalte rundt 6000 med Thai Airways fra Stavanger til Bangkok i mai. Så dersom jeg kun hadde spart 700 kroner så hadde jeg valgt Thai fremfor Aeroflot ;)

Skrevet

Har ei venninne som har flydd mye med Aeroflot i Russland, og ikke hatt problemer.

God tur!

Skrevet

Jeg har flydd med Aeroflot til Bangkok 3 ganger, men siste gang var i 2001, så det er en stund siden.

Jeg har ingen dårlige erfaringer med selve flyreisen (at man kunne røyke på flyet syntes jeg bare var en fordel da, men det er vel ikke lov lenger?). Og underholdningen var jo russisk.

Den eneste ulempen var at på den ruten måtte vi vente 5 timer på flyplassen i Moskva og det må være verdens kjipeste og mørkeste flyplass. Maten er helt forferdelig, og servicen er ikke-eksisterende. Det er ingenting å finne på, og alt er knalldyrt.

Men det er jo ikke sikkert at det er sånn fremdeles...

Skrevet

Tusen takk for konstruktive svar alle sammen, setter pris på det! :)

Det blir ikke Aeroflot på meg, rett og slett fordi en reiseoperatør klarte oppgaven med å finne forholdsvis rimelige billetter til både meg og sambo, uten at vi måtte bestille separat billett til han fra reisemålet. (Han har allerede billett til dit vi skal, og trengte derfor bare en énveisbillett fra destinasjonen til Norge.) Hadde ikke trodd at det skulle være så omstendelig å få bestilt billetter sammen, men det ble det altså, selv om alt heldigvis fikk en stress-fri og happy ending til slutt.

Det blir gjerne Aeroflot på oss neste gang, da vi skal prøve å reise utenfor høysesongen neste gang og derfor kan score ekstra billige billetter!

Og jeg kan jo få med at vi skal fly Cathay Pacific, et helt OK flyselskap om jeg ikke husker feil.

Gjest Gjest
Skrevet
Og jeg kan jo få med at vi skal fly Cathay Pacific, et helt OK flyselskap om jeg ikke husker feil.

Cathay er mer enn bare et "helt OK" flyselskap. Har selv reist med dem og de er meget bra med god service og god underholdning ombord. For et par år siden ble de kåret til verdens beste flyselskap. Jeg sammenligner dem gjerne med Thai, og de er helt på høyde med dem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...