Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #1 Del Skrevet 26. juni 2007 Si at en sjef gir en ansatt utskrift av ledige stillinger og sier "her er jobber du kan søke på".. Hvordan ville du beskrevet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. juni 2007 #2 Del Skrevet 26. juni 2007 Spørs da, om stillingen er i samme selskap eller en helt annen bedrift. Om de er veldig gode venner og at den ansatte har sagt at h*n ønsker mer utfordinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 26. juni 2007 #3 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvis disse stillingene er innen det firmaet man allerede jobbet i ville jeg tatt det som et kompliment. Hvis dette var stillinger utenfor det firmaet man allerede jobbet i ville jeg tatt det som et hint til at jeg ikke lenger var ønsket der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 26. juni 2007 #4 Del Skrevet 26. juni 2007 Si at en sjef gir en ansatt utskrift av ledige stillinger og sier "her er jobber du kan søke på".. Hvordan ville du beskrevet det? ER innhabil jeg da, men hadde tenkt at det er en stilling ledig som noen jeg kjenner bør søke på, og tatt det som insideinfo. Kommer an på sjefen da. Sannsynlig vis ville jeg invitert han med på en lunsj eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #5 Del Skrevet 27. juni 2007 Jobbene er utskrifter fra NAV sine sider og er helt andre bedrifter enn den de jobber i. Og kommentaren var noe sånn som "her er jobber du kan søke på" uten at de noen gang har diskutert andre jobber Personene er ikke venner og den ansatte har nylig blitt ansatt. Det er ett stort konfliktnivå og det er sykemeldinger på grunn av arbeidsmiljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 27. juni 2007 #6 Del Skrevet 27. juni 2007 Da vil jeg si det er mobbing/trakassering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 27. juni 2007 #7 Del Skrevet 27. juni 2007 Guri. Den sjefen kan ikke ha mye å bruke tiden sin på. Jeg mener, siden h*n har tid til å lete opp passende jobber til de ansatte. Mulig h*n burde lete etter nye jobber til seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 27. juni 2007 #8 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg har forresten tipset ansatte om jobber, dersom jeg vet at de har vært interessert i å bytte jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynaeve Skrevet 28. juni 2007 #9 Del Skrevet 28. juni 2007 Dette lukter trakasering, og om du synes at dette gikk over alle grenser, bør du si i fra! fy ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2007 #10 Del Skrevet 28. juni 2007 Jobbene er utskrifter fra NAV sine sider og er helt andre bedrifter enn den de jobber i. Og kommentaren var noe sånn som "her er jobber du kan søke på" uten at de noen gang har diskutert andre jobber Personene er ikke venner og den ansatte har nylig blitt ansatt. Det er ett stort konfliktnivå og det er sykemeldinger på grunn av arbeidsmiljøet. Siden du spør: Jeg tolker en slik oppførsel og handling som at personen er ute av balanse, mangler sosiale antenner, mangler repsekt for mennesker, er en dårlig sjef, klarer ikke å tenke på bedriftens beste, og alt annet negativt. Slike mennesker ville jeg ikke ha hatt noe å gjøre med i arbeidslivet heller. Jeg ville nok ha lagt et tilsvarende skriv med en utskrift av jobber tilbake på pulten til denne personen der jobber som "ta over etter Gerd-Liv", testoffer til psykologiske forsøk ønskes". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #11 Del Skrevet 29. juni 2007 Om den ansatte har prøvetid hadde det vel vært enklere å bare gi vedkommende sparken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cand.intet Skrevet 29. juni 2007 #12 Del Skrevet 29. juni 2007 Om den ansatte har prøvetid hadde det vel vært enklere å bare gi vedkommende sparken. Enig. Og hvis jeg hadde vært den nyansatte, så hadde jeg rett og slett spurt hva sjefen mente med å komme med disse utskriftene. Spurt om sjefen ikke var fornøyd med meg, om han ønsket å bli kvitt meg, osv. Hadde ikke klart å ha så mye usagt hengende i lufta. PS: Du burde ikke slutte uten å ha noe nytt å gå til, da mister du retten til dagpenger i mange uker. Det er bedre å la sjefen sparke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 29. juni 2007 #13 Del Skrevet 29. juni 2007 Det at man har prøvetid betyr ikke at det bare er å sparke folk, man må ha god grunn for det. For eksempel at det viser seg at vedkommende ikke kan tilpasse seg arbeidet, selv etter at arbeidsgiver har tilbudt opplæring og oppfølging osv. Eller at man er kronisk sent ute, stjeler, er full eller andre ting som kan bety oppsigelse også etter prøvetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Alvildebrud- Skrevet 29. juni 2007 #14 Del Skrevet 29. juni 2007 Siden du spør: Jeg tolker en slik oppførsel og handling som at personen er ute av balanse, mangler sosiale antenner, mangler repsekt for mennesker, er en dårlig sjef, klarer ikke å tenke på bedriftens beste, og alt annet negativt. Slike mennesker ville jeg ikke ha hatt noe å gjøre med i arbeidslivet heller. Jeg ville nok ha lagt et tilsvarende skriv med en utskrift av jobber tilbake på pulten til denne personen der jobber som "ta over etter Gerd-Liv", testoffer til psykologiske forsøk ønskes". Eller så gjør den ansatte et forferdelig dårlig og lite entusiastisk arbeide. Sjefen har all rett til å oppfordre til jobbytte om det ikke fungerer. Kan hende den ansatte har klaget, ikke er fornøyd med forholdene. Så kan den ta det som den vil. Det skjedde nettopp med en kollega av meg. Sjefen ga henne tips om å bytte jobb - åpent, på et internt møte - da hun viser med hele kropp og sjel at hun ikke liker sin stilling. Han sa noe i stil som " det er bedre å bytte jobb enn å være et sted man mistrives i åretal. Jeg vil ikke ha en ulykkelig medarbeider". Litt annen situasjon fordi hun har jobbet her i 6 år. Og er meget misfonøyd og lite tilfredstilt med alle forhold. Likevel bytter hun ikke jobb. Inngroddhet, eller ren og skjær latskap. Hun har uansett ikke tatt hintet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå