Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har bodd i England i nesten et år, og har gjennom året kjøpt endel DVDer, i vanlige engelske butikker. Når jeg nå skal flytte hjem til Norge, lurer jeg på om dette må fortolles? Jeg har tenkt å sende dette (sammen med alt mulig annet) med et fraktbyrå. Noen som vet? Veldig takknemlig for hjelp!
honey21 Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Uten at jeg vet helt sikkert tviler jeg på at du må betale. Hvis du måtte betale toll på dvdene dine måtte du også betale toll på absolutt alt annet du kjøpte i England og det ville jo vært absurd.
Bex Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Det man ikke vet har man ikke vondt av... Jeg tror jeg ville transportert dem sammen med de andre tingene mine, og ikke sagt fra til noen om at de var kjøpt der. Blir for dumt om du må fortolle dem, synes jeg.
Gjest -eline- Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har bodd i England i nesten et år, og har gjennom året kjøpt endel DVDer, i vanlige engelske butikker. Når jeg nå skal flytte hjem til Norge, lurer jeg på om dette må fortolles? Jeg har tenkt å sende dette (sammen med alt mulig annet) med et fraktbyrå. Noen som vet? Veldig takknemlig for hjelp! Nei, det må du ikke så lenge det et er jo brukte varer som du har kjøpt mens du bodde i utlandet. Er det nye varer skal de fortolles (riktignok er dette vanskelig å sjekke om du ikke frakter de over uten å bryte forsegling). Jeg flyttet tilbake til Norge i fjor, riktignok flyttet jeg alt over selv, med bil via Newcastle-Bergen, og fulgte da informasjonen som står på Tollvesenets webside. Fylte da ut en flyttegodserklæring og leverte denne inn hør tollvesenet før jeg kjørte i land i Bergen. Mannen hos Tollvesenet ristet bare på hodet, stemplet papirene og hadde mest lyst å få meg ut slik at han kunne få sjekka alle trailerene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå