Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg har noen jeans som jeg er blitt for liten til. Skal jeg bare hive de i på 90 eller? De henger, og er ment å være stramme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd med 60-70 gr. først.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Okay 70 grader blir det da! :-) Takk for svar!

Jeg tror den hengete snekkerbuksa jeg går med nå er mer trang enn dem :sur:

Gjest Saramia
Skrevet

Kan jo prøve og hive de i dusjen og da. Og så drar du de på når de er søkk våte. Gjerne mens de er i dusjen ennå, og du også så alt blir vått. Om de krymper vet jeg ikke, men de kommer garantert til å føles trange når du drar de på :hoho:

Gjest DyneTryne
Skrevet

Urk, jeg hater tanken på jeans og regn, så dusjen er uaktuelt :ler: det er kanskje mer aktuelt for dem i jeanstråden..?

Skrevet

Pælma et par inn på 90 grader.

Hjalp ikke et skvatt... Standhaftige jeans.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Fres. Det var det første paret jeg kjøpte etter jeg var ferdig med skjørtegotherperioden, jeg er glad i dem jo!

Tror ikke det hjalp, de henger nå iallfall til tørk nå så håper jeg de er trange og fine i morra tidlig.

Urk jeg føler meg som tightsmannen, men det ser bare shabby ut om de henger!

Skrevet

Det er absolutt ingen trøst i ditt tilfelle, men jeg kokvasker stadig vekk jeans som er fulle av olje, diesel etc. De krymper imidlertid ikke så mye som en millimeter. Du må nok rett og slett bare belage deg på å legge på deg evt. kjøpe nye jeans! :ler:

Gjest DyneTryne
Skrevet

FYSJ OG FY! Og hva er det folk har så noia for å vaske klær på 90 grader etter da?

Jeg bare huller dem enda mer shabby, så ser det litt mer gjennomført ut iallfall..

Hadde det bare vært kulehull, fres og snerr og andre sinte lyder!!

Skrevet
FYSJ OG FY! Og hva er det folk har så noia for å vaske klær på 90 grader etter da?

Det er ganske mange typer tekstiler som tåler 90 grader dårlig, men jeans er åpenbart ikke blant dem. Det er stort sett heller ikke nødvendig å vaske noe på 90 grader med mindre det er sterkt tilsølt av fettholdige og/eller svært illeluktende saker. Min erfaring er dog at ting ikke krymper noe mer på 90 grader enn de gjør på 60. Det sliter bare mer på tøyet.

Hadde det bare vært kulehull, fres og snerr og andre sinte lyder!!

Du kjenner vel noen som har hagle? Spenn dem opp på en trefjøl og fyr løs! *hjelpsom*

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Hvis du tar dem på 90 grader og deretter i tørketrommel kan de krympe litt, men siden dette da er gamle jeans hjelper sannsynligvis ikke det heller.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Hmm ok, men takk for svar. Får gå for hulle-metoden da (som jeg allerede har gjort) så ser de iallfall eldre ut og skal være sånn :-)

Skrevet
Kan jo prøve og hive de i dusjen og da. Og så drar du de på når de er søkk våte. Gjerne mens de er i dusjen ennå, og du også så alt blir vått. Om de krymper vet jeg ikke, men de kommer garantert til å føles trange når du drar de på :hoho:

... trodde dette skulle gjøre buksene litt større jeg... :klø:

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

når du vasker buskene på høy grad vil du ødelegge trådene og strekken i dem, slik at de virker mindre me en gang du tar de på deg, men det som skjer er at de blir utvidet istedenfor. Dette gjelder også bed bruk av skyllemiddel og tøretrommel.

Skrevet
når du vasker buskene på høy grad vil du ødelegge trådene og strekken i dem, slik at de virker mindre me en gang du tar de på deg, men det som skjer er at de blir utvidet istedenfor. Dette gjelder også bed bruk av skyllemiddel og tøretrommel.

Min nyinnkjøpte olabukse havnet ved en grusom feiltagelse i tørketrommelen og krympet skikkelig! Den var fortsatt fin, men ikke så behagelig som den var i utgangspunktet. Nå flere år senere, har den fortsatt ikke blitt større, så den krympet for godt! Bruker den en hel masse da i hevrtfall :ler:

Ellers hadde jeg en annen som var skikkelig stretch og den måtte jeg vaske og tromle for hver gang jeg brukte den etterhvert, den ble så diger. Til slutt måtte jeg bare gi opp :ler:

Gjest Borghild
Skrevet

Sleng den i tørketrommelen. Pleier å hjelpe. Alternativt kan du bare sitte på ræva og spise potetgull og sjokolade og drikke cola en måneds tid. Det hjelper også. :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...