lisse Skrevet 27. juni 2007 #21 Skrevet 27. juni 2007 Jeg danset sving med mitt slør på 1,20 meter, det gikk helt fint oi! Det er ikke dårlig bare det! Hadde vært redd for at det skulle henge seg fast i noe jeg! Er utrolig fint med langt slør da *vil ha* , men jeg er nok ikke tøff nok
Snuppelure Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Sløret mitt er 3 meter langt, så jeg kan jo ikke akkurat slepe det rundt hele kvelden syntes jeg. Samme som jeg hadde. Mitt var på hele dagen og kvelden. Kirke, middag, vals og det hele. Det var sydd fast i håret og satt som støpt. Like pent 12 timer etter som da det ble satt på. Endret 27. juni 2007 av Snuppelure
*Emma* Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 det er visst veldig vanskelig å få ut sløret etter det er satt opp siden det sprayes og festes med masse spray og spenner. Tar du ut sløret etter vielsen kan du ende opp med hår til alle kanter. Spørs veldig hvordan frisøren gjør det. Mitt ble satt på helt til slutt og festet med 2 spenner/lus. det satt kjempe fint og var enkelt å ta ut. (Håret mitt ble ikke rørt 1 hårstrå engang.)
Malama Skrevet 27. juni 2007 #24 Skrevet 27. juni 2007 Mitt ble også satt på ganske sent, og bare festet med kammen det var montert på, og ikke spesielt vanskelig å ta av. Men jeg hadde valgt et ett-lags kort slør, nettopp for at frisyren (og kjolen) skulle synes gjennom jeg da, for jeg tenkte ikke engang over at det kunne tas av, jeg ville jo ha det. Litt bustete ble kanskje håret da vi tok det av, men nei, ikke av sløret tror jeg. Derimot når vi gjerna de sikkert 50 "lusene" og hådnålene som hår og krone var festet med... da ble jeg bustehode da. Angrer litt på at jeg ikke insisterte på at han tok litt bilder av denne prosessen, jeg har jo "making of the bride" veldokumentert med bilder og film, så det hadde vært litt gøy å ha "demonteringa" også....
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #25 Skrevet 27. juni 2007 :)Mitt satt på hele kvelden, hadde egentlig tenkt å ta det av i løpet av kvelden, men kom aldri så langt. det rakk vel til låret og var ikke i veien så da ble det på helt til vi skulle reise til hotellet.Frisøren min var til stede da så hadde uansett ikke vært noe problem hvis jeg ville ha det av... ps det er veldig fint å feste det under frisyren, men det spørs jo på hvordan håret skal se ut....... lykke til
Gjest Pesto Skrevet 27. juni 2007 #26 Skrevet 27. juni 2007 Samme som jeg hadde. Mitt var på hele dagen og kvelden. Kirke, middag, vals og det hele. Det var sydd fast i håret og satt som støpt. Like pent 12 timer etter som da det ble satt på. Et lite spørsmål til dere som har litt erfaring med slør: er 3. meter slør det man kaller katedrallengde? Er det tungt å gå med noe som er så langt?
Kath Skrevet 27. juni 2007 #27 Skrevet 27. juni 2007 Mitt slør er 2,5 meter langt (ett lag) og etter samtale med frisøren min i dag skal sløret festes med noen nåler, og det skal av etter middagen!
Hedda-78 Skrevet 27. juni 2007 #28 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde ettlags slør til fingerspissene, og det satt på hele kvelden. Frisøren festet det lenge før hun var ferdig med frisyren, så det gikk IKKE an å ta det av heller. Strålende fornøyd med å ha valgt slør og kjole som var lett å bevege seg i!
Snuppelure Skrevet 27. juni 2007 #29 Skrevet 27. juni 2007 Et lite spørsmål til dere som har litt erfaring med slør: er 3. meter slør det man kaller katedrallengde? Er det tungt å gå med noe som er så langt? Hva det heter aner jeg ikke. Men nei det er ikke tungt. Trikset er at det må sitte godt slik at du ikke går å "balansere det". Min frisør laget først en vannrett rastaflette på 4-5 cm, i den sydde han fast sløret. Så satte han opp håret rundt dette. Jeg oppleve tom at noen tråkket på sløret mitt. Siden det hadde såpass bredt festepunkt lugget det ikke, det bare bremset meg litt ;-) Men vi brukte nesten en time av bryllupsnatten på å få det ut da....
jente 79 Skrevet 28. juni 2007 #30 Skrevet 28. juni 2007 Jeg hadde slør ned til gulvet og hadde det på hele kvelden. Rett og slett fordi jeg hadde lyst til det. Var ikke tungt. Jeg hadde et tynt et lags slør. Mitt var festet til slutt, og kunne sikkert tatt det av, men var ikke noe mer styr med sløret enn med slepet på kjolen så synes det gikk fint å ha det på hele kvelden.
-Alvildebrud- Skrevet 28. juni 2007 #31 Skrevet 28. juni 2007 Samme som jeg hadde. Mitt var på hele dagen og kvelden. Kirke, middag, vals og det hele. Det var sydd fast i håret og satt som støpt. Like pent 12 timer etter som da det ble satt på. Oi, sikkert nydelig! Ser bare for meg at det blir for mye "slit"? har du bilder??
Floja Felíz Skrevet 28. juni 2007 #32 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har også tenkt å ta ut sløret etter middagen. Kanskje allerede under fotograferingen hvis vi vil ha noen bilder uten slør også. Det er greit med slør en stund, men jeg er enig med de som mener at det blir litt voldsomt å gå med det hele kvelden. Det er jo en smakssak, og det er jo ikke alle som er helt "slør-typen" heller da.
Gjest Pesto Skrevet 28. juni 2007 #33 Skrevet 28. juni 2007 Hva det heter aner jeg ikke. Men nei det er ikke tungt. Trikset er at det må sitte godt slik at du ikke går å "balansere det". Min frisør laget først en vannrett rastaflette på 4-5 cm, i den sydde han fast sløret. Så satte han opp håret rundt dette. Jeg oppleve tom at noen tråkket på sløret mitt. Siden det hadde såpass bredt festepunkt lugget det ikke, det bare bremset meg litt ;-) Men vi brukte nesten en time av bryllupsnatten på å få det ut da.... Skjønner, ikke lett og vite hva man skal gjøre der altså. Men får snakke med frisøren så vet vel de det tenker jeg. Tenkte på et slør i noe annet stoff enn det stive tyll greiene, lurer meg på om det ikke finnes noe som er helt tynt og ser mer ut som vanlig stoff, bare nesten gjennomsiktig. Synes jeg har sett det en gang..
jente 79 Skrevet 28. juni 2007 #34 Skrevet 28. juni 2007 Skjønner, ikke lett og vite hva man skal gjøre der altså. Men får snakke med frisøren så vet vel de det tenker jeg. Tenkte på et slør i noe annet stoff enn det stive tyll greiene, lurer meg på om det ikke finnes noe som er helt tynt og ser mer ut som vanlig stoff, bare nesten gjennomsiktig. Synes jeg har sett det en gang.. Mitt var ikke stivt i det hele tatt Falt mykt og fint, billig var det også. Kjøpte det på e-bay
Gjest Lund Skrevet 4. juli 2007 #35 Skrevet 4. juli 2007 Jeg skal ha ca 2 meter langt slør med krone på toppen;-) har tenkt å ha det på hele kvelden.
Gjest Revenka Skrevet 4. juli 2007 #36 Skrevet 4. juli 2007 Jeg hadde på sløret hele kvelden. Det var langt og gikk kant i kant med slepet på kjolen. Syns ikke det var noe problem. Frisøren spurte meg om det skulle av i løpet av kvelden for da kunne hun vise min forlover hvordan hun skulle ta det av, men det var ikke nødvendig. Selv om jeg hadde langt slør var det veldig lett og ikke så mye stoff.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #37 Skrevet 4. juli 2007 Hadde prøvetime hos frisøren i dag og vi begynte å snakke om slør. Hun ville egentlig ikke at jeg skulle ha slør fikk jeg inntrykk av, men det VIL jeg ha og jeg hadde med meg sløret mitt til henne. Hun begynner å snakke om hvordan hun skal feste det og virket litt snurt over at hele frisyren min vil bli dekket av sløret, da hun insisterte på å feste det ganske høyt oppe fordi hun ikke syntes det var noe pent nede (noe jeg forsåvidt er enig i). Også sier jeg at jeg jo ikke kommer til å gå med sløret hele kvelden akkurat, så det spiller vel ingen rolle om det er dekket til under vielsen. Og da mener hun at det ikke er vanlig å ta av sløret..? Er det virkelig vanlig å ha på sløret hele tiden? Hun skulle fikse det og vise min forlover hvordan hun skulle ta det ut uten å ødelegge frisyren da. Så det ordnet seg jo. Sløret mitt er 3 meter langt, så jeg kan jo ikke akkurat slepe det rundt hele kvelden syntes jeg. Hvordan blir det med dere andre som skal ha slør, hele kvelden eller bare under vielsen? Og skal dere ha slør foran ansiktet i kirken? Jeg skal ta av sløret mitt etter middagen.
Snuppelure Skrevet 5. juli 2007 #38 Skrevet 5. juli 2007 Skjønner, ikke lett og vite hva man skal gjøre der altså. Men får snakke med frisøren så vet vel de det tenker jeg. Tenkte på et slør i noe annet stoff enn det stive tyll greiene, lurer meg på om det ikke finnes noe som er helt tynt og ser mer ut som vanlig stoff, bare nesten gjennomsiktig. Synes jeg har sett det en gang.. Silketyll kan være din løsning. Slik som Mette Marit hadde. Veldig popis da jeg giftet meg i 02.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå