Gå til innhold

stikkontakt på engelsk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ingerlise_*
Skrevet

jeg leter etter en stikkkontakt. en som passer i norske kontakter, men må ha en overgang i fra amerikanske ledninger.

jeg får ikke tar i det noe sted. på elkjøp og alle de butikkene har de, bare det motsatte. hvis man skal ha med seg noe norskt uttak på en reise.

hvor finner jeg en sånn kontakt? trenger det til krølltanga mi!!

hjælp???

Gjest Dallandra
Skrevet

:klø:

Koster ikke SÅ mye for ei krølltang gjør det vel? Kjøpe ei ny?

Skrevet (endret)

Du trenger en adapter. Sjekk på Clas Olsson.

Endret av Frey
Gjest Gjest
Skrevet
:klø:

Koster ikke SÅ mye for ei krølltang gjør det vel? Kjøpe ei ny?

finner ikke en sånn tang i norge nei. derfor måtte jeg ty til ebay, men glemte jo at det var amerikansk kontakt.

Gjest Gjest
Skrevet
Du trenger en adapter. Sjekk på Clas Olsson.

jeg har sjekket, men fant ikke noe. nå spurte jeg ingen da, så turen dit er verdt igjen.

jeg har jo fått kjøpt adaptere til engelske plugger, så det np jo være et sted på nett kanskje som selger det?

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har sjekket, men fant ikke noe. nå spurte jeg ingen da, så turen dit er verdt igjen.

jeg har jo fått kjøpt adaptere til engelske plugger, så det np jo være et sted på nett kanskje som selger det?

England har (tilnærmet) samme nettspenning som Norge, derfor holder det med en enkel overgang mellom engelsk og norsk plugg.

Amerikanerne har derimot 115 volt/60 Hertz mot våre 230 volt/50 Hertz. Frekvensforskjellen (Hertz) utgjør ikke noe problem for de fleste apparater, men spenningen må reguleres. "Overgangen" til amerikansk plugg ser derfor vanligvis ut som en liten transformator (som strømforsyningene til småelektrisk utstyr), fordi det er nettopp det den er.

Clas Ohlson har 3 varianter, avhengig av hvor mye strøm apparatet trekker.

Skrevet
England har (tilnærmet) samme nettspenning som Norge, derfor holder det med en enkel overgang mellom engelsk og norsk plugg.

Amerikanerne har derimot 115 volt/60 Hertz mot våre 230 volt/50 Hertz. Frekvensforskjellen (Hertz) utgjør ikke noe problem for de fleste apparater, men spenningen må reguleres. "Overgangen" til amerikansk plugg ser derfor vanligvis ut som en liten transformator (som strømforsyningene til småelektrisk utstyr), fordi det er nettopp det den er.

Clas Ohlson har 3 varianter, avhengig av hvor mye strøm apparatet trekker.

tusen takk. nå hjalp du meg virkelig på vei her. :)

da skal jeg sjekke igjen, for sånne så jeg ikke etter i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...