Gå til innhold

Hva er viktig ved valg av lokale???


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hva er viktig ved valg av lokale, når en ser bort fra størrelsen....

(Vi skal ha ca 70 gjester i bryllupet - hvor mye plass (hvor stort lokale) tror dere vi trenger da???? )

Er det andre "viktige" ting en må se etter da??? (Noe spes en må legge merke til?)

Vi skal ordne med maten selv, så selvf. må det være kjøkken der, men.....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er stor alders-spredning på gjestene, og dere skal danse, er det fint om det er en del av lokalene som kan være litt roligere enn der hvor dansen foregår. De gamle tantene vil nok sikkert gjerne ha en prat, og det er vanskelig for gamle ører med mye bakgrunns-støy. Det er også greit om det finnes et røyke-sted, enten et lite rom eller en veranda som ikke er langt av lei. Noen driver fortsatt med denne stygge uvanen!

Det er lurt å sjekke hvordan servise, glass og bestikk ser ut, hvor store bordene er, og hvor mange, og utstyr på kjøkken forøvrig, store gryter, lysestaker, lufting, gardiner, farger (stemmer de med det du har tenkt skal være stilen på den store dagen din). Parkering, kollektiv-transport, ..det var det jeg kom på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Få med dere eier/utleier, og få ham til å forklare/vise dere hvordan lokalet har blitt brukt før, m.h.t bordplassering, gavebord, dansegulv etc. Ta også en titt på bordene - hvor brede er de - da er det lettere å se for seg hvordan det vil ta seg ut inne i lokalet. Dessuten er det ikke nødvendigvis bare antall kvadratmeter som gjelder, men hvilken form rommet har - er det f.eks. langt og smalt eller helt kvadratisk? Det har noe å si for hvordan du får utnyttet plassen...

I vårt lokale er det sånne skyve-vegger langs hele den ene veggen, og innenfor der er det mange små rom, men mellom dem kan man også fjerne veggen, om du skjønner. Dessuten kan 'hovedrommet' deles på tvers også. Dette er veldig greit, syns vi! Vi skal dele det på tvers under middagen, slik at det ikke blir så 'folketomt' i den ene enden. Så åpnes det til kaffen, bordene blir omorganisert, kakebord kommer opp... De har dessuten en liten koselig 'krok' til gavebord...

Vil også gjerne få sagt at ingen kommer til å huske fargen på stolene... :wink:

Lykke til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide også lokale og det en del ting man bør passe på når man er på jakt etter det rette stedet å være:

-Har lokalet flere rom slik at det ene rommet (en del av et rom) kan dekkes med bord, og gjestene har samtidig et sted å være før middagen serveres?

-Har lokalet nok bord og stoler til det antall gjester det skal være?

-Hvordan kan man plassere bordene på best mulig måte?

-Har lokalet nok av tallerkner, glass o.s.v. (Der vi var skulle det være til 60, men det var bare til 50 av en del ting)

-Har lokalet noen naturlig danseplass og eventuelt scene for den som skal ha musikken?

-Hvor kan man plassere gavebordet og også kakebordet når det skal serveres?

-Finnes det noen mulighet for åpen bar, er det noe sted som er greit å ha det i lokalet?

-Hvordan er toalett-mulighetene?

-Finnes det noen garderobe?

-Er det nok parkeringsplasser ute?

-Er det kjølerom der eller nok kjøleskap til mange kaker?

-Har kjøkkenet det dere trenger av kjeler o.s.v?

-Finnes det noen mulighet for å være ute der?

Dessuten sjekket vi generelt hva som fantes av lysestaker, glass o.s.v. Det resulterte i at vi måtte kjøpe inne en del ting, slik som vinglass og drinkglass. Det kan være lurt å skrive en liten liste over hva som er av slike ting når dere er på omvisning, slik at dere vet om dere må handle inn noe.

Det var iallfall noen tips…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd - det er virkelig mye å tenke på sånnt, ja....

Skriver dette ut, og setter det i en perm hvor jeg og Bananmannen har alt det andre vi har "sanket" i forbindelse med bryllupet, så glemmer vi det ikke...

Takk igjen..

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig masse å tenke på, men en del ting finner man jo fort ut av seg selv når man kikker på lokalet. Ellers vil jeg anbefale dere å kanskje få komme innom lokalet en liten stund før bryllupet slik at dere kan dobbeltsjekke en del av de små detaljene da, slik at dere ikke plutselig dagen før står uten vannglass, kakespader eller kjeler.

I tillegg kan det være lurt å høre om de har noe system for utleie av duker der. Det er innmari kjekt om man kan leie det på lokalet. Forhør dere også når dere kan hente nøkkelen og når dere må levere (kjekt å hente den 2 dager før bryllupet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...