Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de senere årene fått den "fantastiske" gaven som det er å gå fra rett hår til hår med krøller/fall. Dette kom nesten over natten så jeg klarer ikke å akseptere det.

Altså, det er krøller som går ca 2,5 omganger rundt før dem slutter. Dette høres pent ut, men dem går ikke samme veien!! Så derfor blir det bare ei stor klyse hele håret. Fluffy på bunnen og tungt på toppen. Ender alltid opp med at jeg retter ut håret. Ikke kan jeg vise meg til noen med nyvasket hår heller.

Hva gjør dere andre med naturlig krøll/fall i håret? Funnet en teknikk som samler krøllene eller retter dere ut håret? Hva gjør dere med nyvasket hår?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har de senere årene fått den "fantastiske" gaven som det er å gå fra rett hår til hår med krøller/fall. Dette kom nesten over natten så jeg klarer ikke å akseptere det.

Altså, det er krøller som går ca 2,5 omganger rundt før dem slutter. Dette høres pent ut, men dem går ikke samme veien!! Så derfor blir det bare ei stor klyse hele håret. Fluffy på bunnen og tungt på toppen. Ender alltid opp med at jeg retter ut håret. Ikke kan jeg vise meg til noen med nyvasket hår heller.

Hva gjør dere andre med naturlig krøll/fall i håret? Funnet en teknikk som samler krøllene eller retter dere ut håret? Hva gjør dere med nyvasket hår?

Jeg lurer på det samme, pluss hvilke frisyrer som passer til denne typen hår.

Gjest Gjest_Krølltoppen_*
Skrevet

Nå klarer jeg ikke å se helt for meg hvordan håret er (kanskje dere kan finne noen linker på hår som ligner?), men jeg har hatt mye nytte av å bruke en gel fra Redken/Revlon (husker aldri hvilket firma det er av de to) Den er på algebasis, tror jeg, uten alkohol, så den tørker ikke ut håret. Jeg fordeler det i håret etter vask, kaster håret forover og føner det mens det henger ned foran. Da blir det ikke så tungt øverst. Gelen gjør at håret holder seg litt sammen. det blir ganske bra.

Skrevet
Nå klarer jeg ikke å se helt for meg hvordan håret er (kanskje dere kan finne noen linker på hår som ligner?), men jeg har hatt mye nytte av å bruke en gel fra Redken/Revlon (husker aldri hvilket firma det er av de to) Den er på algebasis, tror jeg, uten alkohol, så den tørker ikke ut håret. Jeg fordeler det i håret etter vask, kaster håret forover og føner det mens det henger ned foran. Da blir det ikke så tungt øverst. Gelen gjør at håret holder seg litt sammen. det blir ganske bra.

Vanskelig å finne bilde av, men omtrent noe slikt når jeg ikke har gjordt noe med det.

(Det er ikke bilde av meg, fant det på google)

http://thewordatthebarricades.typepad.com/...ly/sta40267.jpg

Gjest Gjest_krølltoppen_*
Skrevet

Det var ikke så mye krøller, synes jeg, så da kan du nok glemme svaret mitt, for det passer muligens bare for de med mer krøller? Jeg vet ikke.

Skrevet (endret)

Underhåret er mer krøllete enn det som vises på bildet, men overhåret blir slik når det er tørt. I våt tilstand er jeg helt sau.

Endret av Timia
Gjest grefsen
Skrevet

Bruk en shampo og balsam for krøllete hår.

Jeg har både Redken og KMS.

I vått hår tar du i Sunsilk sin hårkrem for Waves & Curls (grønn flaske) Dette klemmer du inn. Gjerne mens du står bøyd framover. Deretter danderer du håret som det skal ligge og så lar du det lufttørke. Ikke bruk kam eller børste, men fingrene dine. Bruker du føner så blir det bare slettere.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig at det ikke var mye krøller.

Jeg fikk også "plutselig" mye krøller i voksen alder, dvs fra 18års alder. Jeg bruker en blanding av paste og en krem for krøller for å samle og forme krøllene. Innimellom retter jeg ut krøllene med føner, men får det ikke helt rett siden jeg har så mye krøller. Da måtte jeg brukt rettetang, og det vil jeg ikke bruke siden det sliter veldig på håret.

Det største problemet er at håret kruser seg veldig, samt at håret bare ser veldig bustete og står rett ut. Dessuten er ikke alt krøllete, bak er det ganske glatt, derfor må jeg tilpasse klippen etter det.

Skrevet

Som nevnt: ikke bruk hårbørst, den gjør bare sånn at alle hårene går i sin egen krølle og ikke samlet, håret ser bare oppblåst ut :sur: !! Du kan jo kjøpe en grovtagget kam (eller bruke fingrene gjennom).

De dagene jeg prøver å minske krøllene fletter jeg håret, får jo sånne "flette bølger" men ikke korketrekkere, evt føner jeg det ned..

Er veldig glad i krøllene, blir på en måte litt mer liv i håret, men hjelpes, de kan også være til besvær.. Fra tid til annen ser det veldig deiligt ut å ha sånt hår som ligger der det skal ligge i bare noen dager!!..

Har ingen mirakelkur, så tror jeg skal følge med her om gode råd ;)

Gjest Elbereth i.i.
Skrevet

Bruker Curls Rock shampo og balsam fra Tigi, og det fungerer godt til mine krøller. Jeg har halvlangt oppklippet hår, og det gjør at det ikke blir så tungt på toppen. Som regel lar jeg håret lufttørke, da blir krøllene finest. Føner jeg har håret lett for å bli brusete. Under tørking roter jeg litt i håret med fingrene for å få litt volum ved hårrøttene. Etter at det er tørt bruker jeg Curls Rock curl amplifyer og litt volumspray. Jeg har typisk nordisk hår, tynt og fint.

Skrevet (endret)

Det som er med oss med bølger og krøller. Vi har tørt hår.

Vil du da ha langt og fint hår må du kure og pleie det mye. Da vil bølgene eller krøllene bli med definerte.

Jeg kan f.eks våkne en morgen og jeg behøver ikke gre meg. Jeg tar litt vann i det, også blir det fint. Fine ikke alt for små bølger.

En annen ting som holder det på plass er fuktighets serum av noe slag. det er egentlig ikke verre enn det.

Mange av disse curl shampoene er kjempe dårlige, så kurer er mye bedre.

Jeg lar det alltid tørke før jeg går ut, går jeg ut med vått hår får jeg masse mer krøller.

Endret av Snasen
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg vasker håret med sjampo og balsam beregnet for hår med krøller. Varierer mellom å ikke ha noe i det og å ha i en krøllekrem (som samler uten å gjøre håret stivt). Men det viktigste er nesten å aldri gre håret når det er tørt. Grer det bare med en afrokam når det er vått (har ikke afrohår, men en slik kam med få, store tagger passer fint til krøllete hår).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...