Gå til innhold

Finnes det noe du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så i en annen diskusjon på dette forumet at det er mange voksne som har lange lister av normal mat som de ikke liker. Har du noe du absolutt ikke liker? Jeg liker ikke kokte grønnsaker :rodme: eller illeluktende oster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er vegan, så animalske ingredienser er selvsagt ekskludert, men bortsett fra det liker jeg ikke:

- spinat

- sopp

- havregrøt

- tang

- fennikel

Men jeg hadde spist det om jeg ble invitert bort til noen som servererte det.

Skrevet

Jeg er altetende, men det jeg liker "minst" er blåskjell. Synes ikke det smaker godt, synes konistensen er ekkel og så er det nesten alltid sand i dem som knaser i tennene.

Skrevet

Det er ikke så mange ting jeg ikke liker - her er det jeg kunne komme på:

Tofu

Okra

Mais på boks

Babymais (er ikke så mye at jeg ikke liker det, men det smaker nesten ingenting og så har det dårlig konsistens)

Det over spiser jeg vanligvis hvis jeg får det servert. Det er imidlertid noen ting som jeg rett og slett ikke klarer å få i meg, samme hvor mye jeg prøver, :tristbla: nemlig:

Valnøtter og hasselnøtter

Desserter som inneholder ost, rømme, yoghurt eller crème fraîche (ostekake, tiramisù, vafler med syltetøy og rømme, fruktyoghurt, osv.)

Skrevet

Det er svært lite jeg ikke liker, selv om jeg selvfølgelig liker noen ting bedre enn andre. Om jeg skulle peke på én ting jeg virkelig misliker måtte det bli saltfisk, særlig salt uer. Det kan jeg styre min begeistring for, men jeg ville nok spist det om jeg fikk det servert. ;)

Skrevet

I farta kommer jeg på

*lever

*lettsaltet torsk

*erter

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er veldig altetende, tror nesten ikke jeg vet om noe jeg ikke hadde klart å få ned - kanskje unntatt grovkvernede innvoller av ulike slag (sånn at man så anatomiske strukturer godt... har nemlig litt peiling på denslags). Men jeg liker ikke:

grønne erter (men spiser det om det blir servert, i små mengder)

cottage cheese - er usikker på om jeg hadde klart å spise det

ihjelkokte grønnsaker og kjøtt som er stekt/kokt tørt og seigt, men jeg spiser dette også.

Skrevet
jeg er vegan, så animalske ingredienser er selvsagt ekskludert, men bortsett fra det liker jeg ikke:

- spinat

- sopp

- havregrøt

- tang

- fennikel

Men jeg hadde spist det om jeg ble invitert bort til noen som servererte det.

Haha, spinat, sopp, tang og fennikel er blant mine favorittingredienser, så det er bra du ikke har vært på middag hos oss! :ler:

Gjest synseren
Skrevet

Jeg liker ikke: Blodpølse, lungemos og lever.

Skrevet

Jeg sliter med sushi, jeg. Og det begynner jo å bli ganske vanlig mat. Jeg klarer fint å spise rå laks og rå kamskjell, men all annen rå fisk brekker jeg meg av.

Ellers er det en del jeg ikke syns er noe som helst godt, men jeg spiser det meste dersom jeg må. ;)

Skrevet
Haha, spinat, sopp, tang og fennikel er blant mine favorittingredienser, så det er bra du ikke har vært på middag hos oss! :ler:

:ler:

Skrevet

Jeg sliter også med spinat. Vil gjerne like det siden man kan lage så mye spennende av det, men jeg blir helt :sprettoy: bare av en liten bit.

Skrevet

Klarer ikke Cottage cheese - brekker meg

Liker ikke lungemos, innmatpølse og sikkert mer, men kommer ikke på noe nå. Liker det meste.

Skrevet

Jeg er vegetarianer, men jeg tror jeg er altetene så lenge det er vegetarisk. Selvsagt er ikke alt favoritter, men noe av det verste må være mishandlede grønnsaker. Brokkoli som er kokt til det ugjenkjennelige, f.eks.

Gjest Elfrida
Skrevet

svine- og okselever (i gryter og sånn, leverpostei er godt)

godt kokte gulrøtter (dampet eller rå er nam)

sånn 'speck' som de har i Italia, speket fett, rett og slett ekkelt.

bare lukten av nykokt oksemage fikk meg til å bestemme at det liker jeg ikke

Skrevet

jeg liker ikke

torskerogn

lungemos

lever

stekt flesk

av grønnsaker liker jeg det aller meste faktisk...

Kjøtt er jeg veldig kresen på og spiser gjerne lite av det...

Mannen min spiser alt! Så jeg kan servere hva som helst :klappe: supert!

Skrevet

takler ikke behandlede grønnsaker, må ha de rå. spiser uansett ikke erter, brokkoli, blomkål, rosenkål, mais, paprika og sopp + en del annet jeg ikke orker å ramse opp her.

spiser ikke synlig fett, det må skjæres bort

spiser kun benfri rød fisk

spiser svært lite sauser, bernaise er noe av det kvalmeste jeg ser

spiser ikke dressinger

+++++

Skrevet (endret)

Grønnsaker!

Sier det så generelt for jeg er ikke begeistret for kokte grønnsaker i det hele tatt sånn enkeltvis. Men kokt broccoli, rosenkål og gulrøtter er OK når det blir servert sammen med kjøtt eller fisk. Får jeg grønnsaker servert i supper eller gryter er det også OK, for da smaker det litt.

Ellers får jeg jo ned det meste selv om jeg ikke liker det spesielt godt. Salat er et problem hvis jeg skal spise bare salat. Da blir jeg rett og slett kvalm. Serveres salaten sammen med noe så går det greit.

Sjømat av type skjell (blåskjell osv.) får jeg rett og slett ikke i meg. Der blir det full stopp. Det blir det også med sushi og eggedosis. (Orker ikke rå animalsk mat.)

Ellers er fiskeboller i hvit saus ingen höjdare her i gården.

Endret av Cata
Skrevet

Det meste av kokt fisk, muggoster og melk. I tillegg finnes det noe jeg ikke har turt å smake på. :rodme:

Skrevet

Det er mye jeg ikke liker i den forstand at jeg ikke ville laget mat med de ingrediensene selv, men som jeg kan spise av høflighet hvis jeg får det servert. Men jeg fikser virkelig ikke mat som lukter vondt. Får-i-kål, ertestuing, kålrapistappe, illeluktende oster, lutefisk... *grøss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...