Gjest knokkel Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Om fredagen skal vi ut å da trenger vi barnepasser til min 2årige sønn og 9årige datter (Mest for sønnen) Det blir vår tantebarn på 18 som skal passe barna. Men jeg lurer på hvor mye jeg skal betale henne pr time? Vi drar vel ut i 5-6tiden..og sønnen skal legges 7.. så hva er vanlig?
liv Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 her er hva barnepasseren har som standard: Ca antall timer ...................................... Veiledende satser Over 13 timer og opptil maks 24 timer...... kr 60,- pr time Over 9 og opp til 12 timer +..................... kr 70,- pr time Over 4 og opp til 8 timer +....................... kr 80,- pr time Over 1 time og opp til 3 timer +................ kr 90,- pr time 1 time eller mindre: ................................ kr 100,- Minimumsbet. ved avlysning av oppdrag:.. kr 100,- Over 24 timer (weekend/overnatting):...... Avtaler fast pris Litt om betaling ved soving: Det er vanligvis ikke noe forskjell på timebetalingen til en barnevakt på dag, kveld, natt eller helg. Man skal ha samme betaling for barn som sover, så lenge man har ansvar for dem. Hvis barnevakten selv sover mens hun passer barna er det vanlig med litt mindre i timebetaling, f.eks halvparten. Dersom barnevakten overnatter og sover etter at foreldrene har kommet hjem og foreldrene selv er ansvarlig, bør man selvsagt ikke ha betaling for disse timene. Det viktigste er at man avtaler en betaling som er overkommelig for kunden, samtidig som den er tilfredsstillende for barnevakten.
Hermula Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Vi betaler 50 kr timen for ett barn. Kanskje 60 kr?
Gjest Elastica Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Vi betaler ca kr. 60 pr. time, noe mer dersom barna skal legges. Hun får betaling helt til vi kommer hjem, selvom hun sover selv. Jeg runder alltid av oppover, og hun får betalt for hver påbagynte time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå