Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd vektklubben??

er det verdt å prøve?

Jeg trenger et spark bak for å komme i gang, men vet ikke om det er det rette for meg å melde meg inn der.

For min del vet jeg at jeg trenger å trene og kutte ut søtsaker. Er litt skeptisk til dietter osv særlig når jeg er kresen i matveien...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er litt skeptisk til dietter osv særlig når jeg er kresen i matveien...

"Dietter" er jo suverene for de som er kresne. For holder du deg til å bare spise mat av god kvalitet er du jo langt på vei mot et godt kosthold allerede :)

Det er først og fremst brødvarer og "ikke-kvalitetetsmat" (som fastfood, ferdigpizza, pølser osv) som bør kuttes når man lager seg en "diett".

Jeg vet ikke hva du legger i ordet "diett", men selv følger jeg South Beach og er strålende fornøyd med den (har gått ned 12 kg på snart 6 mnd)

Vektklubben kan hjelpe deg med informasjon, oppskrifter osv, men motivasjonen må du nesten stille med selv.

Selv fikk jeg liten glede av vektklubbmedlemsskapet mitt, så jeg satser heller på å få treningsveiledning på helsestudio og å gå på jakt i alle mulige kokebøker etter mat som passer inn eller kan tilpasses til min valgte diettplan. :)

Skrevet

vel, med diett så tenker jeg med en gang på sånne kompliserte retter med masse rare ingrendienser som ikke fins i daglivarebutuikken osv...

Jeg er glad i frukt og grønnt, så det er ikke noe problem. Men synes de diettene jeg har kommet over virker så kompliserte og man mister motet før man orker å lage en rett....

Skrevet

Jeg er medlem i vektklubben, og er kjempefornøyd. Der er det ingen rare ingredienser i rettene - kun helt vanlig mat.

Du treffer mange likesinnede som kan hjelpe deg å holde motivasjonen oppe. Det at du hver uke fyller inn vekt og får opp en graf er motivasjon til å holde det gående. I tillegg kan du lage en liten konkurranse med noen du treffer der inne om å gå ned i vekt fortest.

Jeg har nå gått ned 7,5 kg på 9 uker, og jeg har bare 4,5 kilo igjen til målet mitt. Og det kommer jeg til å klare takket være konkurransen med andre medlemmer og den nedturen det er å se at vektgrafen går oppover igjen.

Husk at det å gå ned i vekt ikke handler om en diett. Det handler om en livsstilsendring! Ved spesielle dietter er det lett å gå opp i vekt igjen etterpå. Hvis du derimot lærer å lage sunn og god mat av vanlige råvarer vil du kunne holde vekta nede og unngå "jo-jo".

Gjest Gjest
Skrevet
vel, med diett så tenker jeg med en gang på sånne kompliserte retter med masse rare ingrendienser som ikke fins i daglivarebutuikken osv...

Jeg er glad i frukt og grønnt, så det er ikke noe problem. Men synes de diettene jeg har kommet over virker så kompliserte og man mister motet før man orker å lage en rett....

Nei, nei.. Du trenger ikke lage noe spesielle retter i det hele tatt.

South Beach f.eks forteller bare hvilke ingredisenser du skal ha og ikke ha. Evt oppskrifter er bare forslag.

Vanlig mat som salater, ovnsbakte grønnsaker (ikke potet) osv er det bare å spise. Det samme gleder rent magert kjøtt og fisk.

Gjest Kristin_
Skrevet
Jeg trenger et spark bak for å komme i gang, men vet ikke om det er det rette for meg å melde meg inn der.

For min del vet jeg at jeg trenger å trene og kutte ut søtsaker. Er litt skeptisk til dietter osv særlig når jeg er kresen i matveien...

Det går fint an å være på diett selv om du er kresen, hvis du mener kresen i ordets riktige forstand at du kun spiser førsteklasses matvarer og ikke liker søppelmat etc. Det kan man fremdeles gjøre på en slankekur. Hvis du mener kresen i form av at du er sær i matveien og bare spiser kjøttdeig og grandiosa. Da blir det vanskelig :) Men det ser nå ut som du ikke har store problemer med sunn mat i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...